är mitt grafikkort trasigt?

Permalänk

är mitt grafikkort trasigt?

Har precis skaffat mig lite mer ramminnen och ett nytt grafikkort, dvs gigabyte gtx 1060.

det konstiga är att jag inte kan byta upplösning utan får handskas med antingen 800x600 eller 1024x768.

det konstiga är att jag fick igång det förra helgen men nu när dom släppte ny uppdatering så blev det som när jag stoppade i kortet igen. är det fel på kortet? försöker komma in i bios med det grafikkortet men kommer ingen bild, bara muspekaren.

där tror jag är att mitt nätaggregat inte är med i matchen längre.

kan man på något sätt räkna ut hur mycket ström allt tar?

kollade nu med gamla kortet och gå in i bios, inga problem och dessutom är upplösningen 1920 som det ska vara dvs

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

@Calle_p40: vad har du för nätagg? Allt över 500 borde räcka

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk

580w är det på men är väl 5 år men borde ju inte vara problem

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

jag kan ju åka hem till min far för att utesluta grafikkortet. han har ju samma moderkort som mig, dvs gigabyte 970gaming G1

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Har du några screenshots på hur det ser ut som du skulle kunna dela med dig av? Tänker när du går in i windows inställningar för att ändra upplösning.

Permalänk
Inaktiv

Installerat nyste drivrutinerna från nvidias hemsida igen?

Permalänk

Löste sig, visade sig att skärmens dvi-ingång var trasig (den gamla hade vga inkopplad) så ny skärm blev inköpt.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Löste sig, visade sig att skärmens dvi-ingång var trasig (den gamla hade vga inkopplad) så ny skärm blev inköpt.

Skulle råd att införskaffa lite kraftfullare nätagg (även om det löste sig denna gång) Då bli man ju ändå safe på ström frånten ett tag, samt så brukar de finnas för överkomliga priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av brixinho:

Skulle råd att införskaffa lite kraftfullare nätagg (även om det löste sig denna gång) Då bli man ju ändå safe på ström frånten ett tag, samt så brukar de finnas för överkomliga priser

Fast 580W är ju ungefär dubbelt så mycket som TS dator någonsin kommer dra om hans dator är hyffsat normal, så det finns ingen anledning att köpa ett nytt nätagg av den orsaken.