Skulle vilja uppgradera lite äldre burk med mer DDR2-ram. Har lite funderingar o frågor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swe
Registrerad
Jun 2008

Skulle vilja uppgradera lite äldre burk med mer DDR2-ram. Har lite funderingar o frågor.

Ja som rubriken lyder...

Söker runt lite på Ebay efter lite mer ram av DDR2-typ och stöter på en del annonser där säljaren påstår att de enbart funkar med AMD. Kan det stämma?!! Är inte DDR2 alltid DDR2 bortsett från när det är server-specifika minnen?

/Dave

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av daspunner:

Ja som rubriken lyder...

Söker runt lite på Ebay efter lite mer ram av DDR2-typ och stöter på en del annonser där säljaren påstår att de enbart funkar med AMD. Kan det stämma?!! Är inte DDR2 alltid DDR2 bortsett från när det är server-specifika minnen?

/Dave

säljaren kanske bara testat det med AMD, ibland har säljaren inte så stora kunskaper i engelska.. då kan det bli lite fel.

ibland så är vissa minnen inte kompatibla med vissa Moderkort, processorer, osv men över lag brukar DDR2 funka i både AMD & intel datorer..

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av daspunner:

Ja som rubriken lyder...

/Dave

Varför kollar du på ebay? DDR2 säljs fortfarande hos de större återförsäljarna, t.ex Inet och Webhallen.

Tillgång till internet är bristfälligt, så förvänta dig inga snabba svar.

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Apr 2016

Väcker lite liv i tråden här.

Söker själv lite minnen till min gamla burk.

Upptäckte att det fortfarande finns nya minnen att köpa hos återförsäljare som tex inte.

det jag blev lite förvånad över var att det inte fanns några på 1066mhz!
Varför detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av lwiseby:

Väcker lite liv i tråden här.

Söker själv lite minnen till min gamla burk.

Upptäckte att det fortfarande finns nya minnen att köpa hos återförsäljare som tex inte.

det jag blev lite förvånad över var att det inte fanns några på 1066mhz!
Varför detta?

för att det är mer vanligt med 800Mhz då dem flesta moderkort bara stödjer 800Mhz som max.