Permalänk

USB HDD till PS4?

Kan man lägga in spel på en extern USB-HDD eller är det bara för saves osv?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så finns inte den möjligheten på PS4 än (på X-Box går det). Därimot behöver du mer utrymme på disken så är det bara att byta den interna (på X-Box går det inte)! Du förlorar inte garantin om du gör det och det är jätte enkelt även för nybörjare
Och ja sparfiler kan du flytta med USB.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Ah ok.. jo har redan en SSD redan i den, dock såklart inte så så jättestor då dessa är svindyra (dyrare än konsolen).. synd att man inte kan använda en extern, inte alla spel som kräver snabb laddningstid..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

@Bemushroomed: Okej. Vet att detta blir en nedgradering i fart lite, men en SSHD kanske hade varit något i så fall? Finns ju lite jämförelser på nätet och vad jag har sett så tappar man inte så mycket i det stora hela beroende på spel. Plus dom är ju mycket billigare än en ny SSD

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Tack, ska nog kolla upp en sån.. man vill ju iaf ha en 500GB+.. har en 250GB SSD nu, får ju inte plats ett dugg tycker jag, tror jag har fyra-fem spel installerade bara.. Helt sjukt vilken plats vissa tar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"