Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Vattenkylare till i5 4690k?

Hej!

Då min vattenkylare nu har 60-70 decibel i volym är det verkligen dags för en ny. Sitter nu en gammal CoolerMaster i som jag inte orkar dra ut datorn och öppna upp sidan för att kolla vad den heter.

Budget på <1000kr för ett komplett vattenkylningsset. Orkar inte hålla på med egen reservoar och pump etc. utan vill bara att det ska funka.

Kikat lite på denna http://bit.ly/2dEt4e7 då den har 140mm men är lite osäker då det bara är en fläkt. Någon som har något bättre som inte låter så högt? Måste inte vara just vattenkylning, men känns som att det ger bäst resultat då datorn står i ett skåp med stängd frontlucka (ja det finns ett hål i dörren så det ändå kommer in luft och hela baksidan av skåpet är öppet, då den står mot en vägg)

Some help needed here!

CPU: Intel Core i5 4690K 3,5MHz | Grafikkort: Asus Nvidia GTX 960 4GB | Moderkort: Gigabyte GA-Z97P-D3 | RAM: 4X 4GB Corsair DDR3 | SSD: OCZ 120GB | HDD: Hitachi 1TB | Backup HDD: Samsung 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

ska du ha ner ljudet ta en radiator för två 120mm eller 140 mm fläktar

Annars finns det fina och feta luftkylare som är ganska tysta av sig ex en fet sak Noctua NH-D15

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm BenQ 32'' BL3200PT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av ThaBodenZ:

Hej!

Då min vattenkylare nu har 60-70 decibel i volym är det verkligen dags för en ny. Sitter nu en gammal CoolerMaster i som jag inte orkar dra ut datorn och öppna upp sidan för att kolla vad den heter.

Budget på <1000kr för ett komplett vattenkylningsset. Orkar inte hålla på med egen reservoar och pump etc. utan vill bara att det ska funka.

Kikat lite på denna http://bit.ly/2dEt4e7 då den har 140mm men är lite osäker då det bara är en fläkt. Någon som har något bättre som inte låter så högt? Måste inte vara just vattenkylning, men känns som att det ger bäst resultat då datorn står i ett skåp med stängd frontlucka (ja det finns ett hål i dörren så det ändå kommer in luft och hela baksidan av skåpet är öppet, då den står mot en vägg)

Some help needed here!

Förstår inte riktigt anledningen till att köpa AIO vattenkylning om det finns plats för en vanlig tornkylare. De presterar ju likvärdigt i den prisklassen och med vattenkylning så får man bara ännu en källa för oljud och haveri (pump).

Skulle också köra på en Noctua NH-D15.

[E5300@4ghz] [Gigabyte GA-P35-DS3] [Corsair 6gb DDR2 6400] [Antec Sonata III] [Gigabyte GTX 560ti] [Samsung Spinpoint F3 1TB]