Permalänk

Vattenkylare till i5 4690k?

Hej!

Då min vattenkylare nu har 60-70 decibel i volym är det verkligen dags för en ny. Sitter nu en gammal CoolerMaster i som jag inte orkar dra ut datorn och öppna upp sidan för att kolla vad den heter.

Budget på <1000kr för ett komplett vattenkylningsset. Orkar inte hålla på med egen reservoar och pump etc. utan vill bara att det ska funka.

Kikat lite på denna http://bit.ly/2dEt4e7 då den har 140mm men är lite osäker då det bara är en fläkt. Någon som har något bättre som inte låter så högt? Måste inte vara just vattenkylning, men känns som att det ger bäst resultat då datorn står i ett skåp med stängd frontlucka (ja det finns ett hål i dörren så det ändå kommer in luft och hela baksidan av skåpet är öppet, då den står mot en vägg)

Some help needed here!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700k @4,7MHz | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1080Ti | Moderkort: Asus Prime Z370-A | RAM: 16GB(2x8GB) Corsair Vengeance DDR4 @Dual Channel @2666MHz | AIO: Deepcool Captain 120 EX White som sitter med Thermal Grizzly Hydronaut 1g | SSD: OCZ 120GB | HDD: Hitachi 1TB, Seagate BarraCuda 3TB & Seagate 3TB USB 3.0 Extern HDD | Backup HDD: Samsung 500GB

Permalänk
Medlem

ska du ha ner ljudet ta en radiator för två 120mm eller 140 mm fläktar

Annars finns det fina och feta luftkylare som är ganska tysta av sig ex en fet sak Noctua NH-D15

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThaBodenZ:

Hej!

Då min vattenkylare nu har 60-70 decibel i volym är det verkligen dags för en ny. Sitter nu en gammal CoolerMaster i som jag inte orkar dra ut datorn och öppna upp sidan för att kolla vad den heter.

Budget på <1000kr för ett komplett vattenkylningsset. Orkar inte hålla på med egen reservoar och pump etc. utan vill bara att det ska funka.

Kikat lite på denna http://bit.ly/2dEt4e7 då den har 140mm men är lite osäker då det bara är en fläkt. Någon som har något bättre som inte låter så högt? Måste inte vara just vattenkylning, men känns som att det ger bäst resultat då datorn står i ett skåp med stängd frontlucka (ja det finns ett hål i dörren så det ändå kommer in luft och hela baksidan av skåpet är öppet, då den står mot en vägg)

Some help needed here!

Förstår inte riktigt anledningen till att köpa AIO vattenkylning om det finns plats för en vanlig tornkylare. De presterar ju likvärdigt i den prisklassen och med vattenkylning så får man bara ännu en källa för oljud och haveri (pump).

Skulle också köra på en Noctua NH-D15.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]