Permalänk
Medlem

Black friday

Tjenixen, sitter och slickar mig runt munnen över en SUHD tv, 49 tums varianten för 10k.
Kom o tänka på att Black Friday närmar sig, är det värt att vänta tro? Eftersom det är en populär modell känns det troligt att den kommer sänkas. Men har inte hängt med i Black Friday förr, är det stora reor man talar om?

Permalänk
Medlem

Hahhaahahahah Black Friday är ett skämt!! xD

Cdon körde förra året ett par kronor rabatt på Granola, tandborstar, juiceblandare och vuxenleksaker hahahaha o herregud

Köp du din TV i lugn och ro och oroa dig inte för någon större fest en svart fredag

Permalänk

@Nille4: köpte en 60" 4K SUHD från samsung, ca 14999kr. värd varenda krona
om du inte är i akut behov av en, vänta och se vad som erbjuds bättre det än ångra sig.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

Tjenixen, sitter och slickar mig runt munnen över en SUHD tv, 49 tums varianten för 10k.
Kom o tänka på att Black Friday närmar sig, är det värt att vänta tro? Eftersom det är en populär modell känns det troligt att den kommer sänkas. Men har inte hängt med i Black Friday förr, är det stora reor man talar om?

Black friday i Sverige är lite av en rysk roulette.. Oftast är de de typ 5% hit 10% dit men sedan så "BAM" hittar man en bra deal.
Tyvärr är de inte så vanliga...

Men förra året va mitt bästa köp en mobil. Nypris 6800:- black friday pris 4400:-

Mobilen var Sony z5 premium (misstänker att frågan kommer om de inte skrivs.)

Sedan tidigare år har jag gjort större klipp.. Men de blir bara sämre och sämre för varje år.
Då "rea" verkar ha blivit en hobby för butikerna.. Istället för vad de faktiskt var en gång i tiden..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hahhaahahahah Black Friday är ett skämt!! xD

Cdon körde förra året ett par kronor rabatt på Granola, tandborstar, juiceblandare och vuxenleksaker hahahaha o herregud

Köp du din TV i lugn och ro och oroa dig inte för någon större fest en svart fredag

Jag tjänade in någonstans mellan 3-4000kr förra året på Black Friday, men då köpte jag inte vuxenleksaker..
Kanske var det ändå, då det var hårdvara.. men det är ju en definitionsfråga.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nille4:

Tjenixen, sitter och slickar mig runt munnen över en SUHD tv, 49 tums varianten för 10k.
Kom o tänka på att Black Friday närmar sig, är det värt att vänta tro? Eftersom det är en populär modell känns det troligt att den kommer sänkas. Men har inte hängt med i Black Friday förr, är det stora reor man talar om?

Om jag tittar på 2015 och hur det var då så finns det viss chans att vissa produkter sänks rejält.
Men inget är ju säkert.

År 2015 så tyckte jag erbjudanden under Black Friday var hästlängder bättre än erbjudanden som kom under mellandagsrean, personligen.

Edit: Har du inte bråttom och behöver köpa tvn snabbt, så avvakta. Du förlorar inget på det iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Jag tjänade in någonstans mellan 3-4000kr förra året på Black Friday, men då köpte jag inte vuxenleksaker..
Kanske var det ändå, då det var hårdvara.. men det är ju en definitionsfråga.

Ibland har man tur..

Oftast tar varorna med rea slut lika snabbt som de sätts ut..som om folket har bots på diverse sidor och kränger så fort priset dippar under X-siffran..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Ibland har man tur..

Oftast tar varorna med rea slut lika snabbt som de sätts ut..som om folket har bots på diverse sidor och kränger så fort priset dippar under X-siffran..

En mulig "bots" kunne jo være at f.eks. prisjakt.nu gjør det mulig å følge med diverse produkters priser og sende et beskjed når priset havner under en viss nivå? Siden er jo marginalene innenfor elektroniske produkter ganske lave og de fleste web butikker holder ikke noen egne lager (JIT) til kunder, så det kan forklare hvor det er alt færre bra deals under black friday.

Permalänk
Medlem

Jag köpte iaf externa 5tb hdd för halva priset samt en subbas för halva priset förra Black friday.
Ser fram emot det igen i år

Permalänk

@eucalyptus: Mest sanna svaret om black friday i Sverige jag sett.

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Hade jag kommit ihåg Black Friday så hade jag sparat 2000 kr när jag köpte ratten, skärmarna och tangentbordet. Så jo, det går att göra riktigt fina klipp om man inväntar Black Friday.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Det där är absolut inte sant. Vill du ha saker gratis får du åka till skroten. Förra året var faktiskt riktigt bra i förhållande till föregående år. Jag "sparade" in 1000kr bara på mitt Xbox One på BF förra året, ca 30% avdrag av fullpris. Om du visste hur låg marginalen är för nästan all elektronik så hade du varit blivit förvånad över rabatten dom flesta återförsäljare faktiskt skrapar ihop.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hahhaahahahah Black Friday är ett skämt!! xD

Cdon körde förra året ett par kronor rabatt på Granola, tandborstar, juiceblandare och vuxenleksaker hahahaha o herregud

Köp du din TV i lugn och ro och oroa dig inte för någon större fest en svart fredag

CDON hade många fler saker än de du drog upp med bra priser förra året. Tror det var de, kan varit något annat företag minns inte, som hade en snubbe som satt från midnatt fram till morgonen och tog emot önskemål på produkter och körde flashreor under natten.

Jag köpte en laptop för 2000 kr. Inte den bästa, men den funkar bra.

Det går inte jämföra Black Friday i USA med Sverige.

En fråga,

Brukar det överhuvudtaget vara någon black fridayrea på nyare mobiltelefoner i Sverige?

Permalänk

Jag går i samma tankar som du Nille.
Skall köpa en 65" 4K Smart tv, minst 100hz och hoppas på att finna ett tjockt klipp någonstans.
Pratade med en säljare på Mediamarkt och han sa att de skulle ha riktigt bra erbjudanden under BF. Han hade väl ingen anledning och ljuga om det så jag avvaktade med min köp av tv.
Det jag funderar på är om det nu innan kommer ett bra erbjudande på en bra tv, är det vara värt att vänta eller kommer det att vara mindre bra tvapparater som reas ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pryl-Thompa:

Jag går i samma tankar som du Nille.
Skall köpa en 65" 4K Smart tv, minst 100hz och hoppas på att finna ett tjockt klipp någonstans.
Pratade med en säljare på Mediamarkt och han sa att de skulle ha riktigt bra erbjudanden under BF. Han hade väl ingen anledning och ljuga om det så jag avvaktade med min köp av tv.
Det jag funderar på är om det nu innan kommer ett bra erbjudande på en bra tv, är det vara värt att vänta eller kommer det att vara mindre bra tvapparater som reas ut?

Skickades från m.sweclockers.com

När det gäller TV skulle jag personligen ha väntat till åtminstone nästa år när fler tillverkare kommer tillverka OLED-skärmar.
Beroende på din budget skulle jag, om jag var tvungen att köpa i år, köra på OLED från LG. B6 är den billigaste som är bra nog. Dock har den en del problem med rörelsehantering bl a av vad jag läst.

Själv har jag valt att laga en trasig Panasonic plasma för att vänta minst 2-3 år innan jag köper OLED som då pga konkurrensen kommer vara billigare och även ha bättre bild.

Permalänk
Skrivet av GuruD:

När det gäller TV skulle jag personligen ha väntat till åtminstone nästa år när fler tillverkare kommer tillverka OLED-skärmar.
Beroende på din budget skulle jag, om jag var tvungen att köpa i år, köra på OLED från LG. B6 är den billigaste som är bra nog. Dock har den en del problem med rörelsehantering bl a av vad jag läst.

Själv har jag valt att laga en trasig Panasonic plasma för att vänta minst 2-3 år innan jag köper OLED som då pga konkurrensen kommer vara billigare och även ha bättre bild.

Stort tack för tipset. Inväntar Black Friday och får se om det kommer något bra erbjudande.
Allt är bättre än min "apgamla" kassa 720p-plasma från LG men men.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Black friday förra året var riktigt bra och det finns goda chanser till bra deals.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Det finns ju en fin funktion på Prisjakt, som listar alla "fynd".

Problemet är, när jag kollade på bärbara datorer bara för någon dag sedan, så hade dem dragit upp priset på något billigt skräp till 32.000kr, sedan hade varan legat på detta pris ett tag, sen sänkte dem priset tillbaka ner till 16.000 och kallade det för "fynd" med 58% rabatt

Kommer nog att bli en del liknande trix ju närmare slutet utav november vi kommer

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Skrivet av Persikan:

Det finns ju en fin funktion på Prisjakt, som listar alla "fynd".

Problemet är, när jag kollade på bärbara datorer bara för någon dag sedan, så hade dem dragit upp priset på något billigt skräp till 32.000kr, sedan hade varan legat på detta pris ett tag, sen sänkte dem priset tillbaka ner till 16.000 och kallade det för "fynd" med 58% rabatt

Kommer nog att bli en del liknande trix ju närmare slutet utav november vi kommer

Det jag tydligt märkt är att cpu och flera andra komponenter gått upp i pris senaste 1-2 månaderna.

Svenska bl kommer nog inte erbjuda lika mycket rabbat som US erbjuder upp till 90% har jag hört. Tanken slog mig om det inte skulle vara en väldigt bra ide att handla från amazon. com (eller uk och slippa extra frakt/tull) om det är så att dem erbjuder saker upp till 90% man skulle väl kunna göra ett kap där? Skulle föredra att beställa från uk isåfall men lägger dem ut lika låga rabatter som här i sverige, dem går kanske inte upp extrema 90% som usa?

Permalänk
Medlem

Var lite prylar uppe förra black friday som jag nu i efterhand hade behövt och som fortfarande inte gått ner i samma pris.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

funderar på att köpa ett 1070 på black friday, får hoppas de har gått ner typ en 1000kr, skulle va jäkla härligt så kan man byta ut mitt 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

Tjenixen, sitter och slickar mig runt munnen över en SUHD tv, 49 tums varianten för 10k.
Kom o tänka på att Black Friday närmar sig, är det värt att vänta tro? Eftersom det är en populär modell känns det troligt att den kommer sänkas. Men har inte hängt med i Black Friday förr, är det stora reor man talar om?

Jag sitter i ungefär samma sits då jag är sugen på att köpa en 65" SUHD nu men är rädd för att modellen kommer prissänkas till black friday. Så jag var in på Elgiganten idag och förklarade min oro varpå dom säger att de inte är några problem då dom har någon sorts prisgaranti som gäller i 1 månad, ifall produkten blir prissänkt får man mellanskillnaden tillbaks.

Permalänk
Medlem

Grejen är ju att även i USA har BF mycket lock grejer sedan små rabatter, det är ju då man ser saker som 90%+ rabatter på en eller två varor.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Förra årets BF var riktigt bra för min del, sparade in en del pengar på produkter jag ändå skulle köpa. Men jag hade tur och hade även möjlighet att hålla koll på vad som dyker upp. De bästa erbjudandena gick åt fort. Är det något man tittar på nu och verkligen känner att man inte kan vänta för att se om det blir billigare om ca 2,5 vecka så kan man nog nästan köpa nu. Annars kan man ju lika väl vänta och se vad som händer. Dyker alltid upp något man blir sugen på, skadar ju inte att ha lite pengar tillgängligt.

Personligen hoppas jag att årets BF blir bättre än förra året och kommer försöka hålla koll på vad som dyker upp i den mån det är möjligt.

Permalänk

Men mitt dilemma är lite det som Anders reflekterar över.
Det ser ut som om t.ex. SIBA har en bra tv ute på kampanj nu, så länk nedan. Och den verkar bra på pappret (förutom att den är 60 istället för 65 tum) och frågan är om de kommer ha en liknande tv ute till lika bra eller till och med bättre pris?
Beroende på era svar kanske jag slår till på SIBA-tv eller inte. Tacksam för er input.

Skrivet av anon5930:

.... . De bästa erbjudandena gick åt fort. Är det något man tittar på nu och verkligen känner att man inte kan vänta för att se om det blir billigare om ca 2,5 vecka så kan man nog nästan köpa nu. Annars kan man ju lika väl vänta och se vad som händer........

Siba-länk http://www.siba.se/tv-och-hemmabio/tv/60-tum-och-storre-tv/lg...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag lyckades hitta en hel del bra deals förra året, shoppade nas, skärm, tandborste samt spel..
men om du är ute efter en specifik TV så är det ju inte så sannolikt att just den TVn kommer på rea

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Det är ju lika bra att vänta tycker jag. Har du haft din nuvarande TV hur länge som helst kan man gott vänta 2 veckor till.
Visst, det kanske inte blir nåt super mega halva priset erbjudande, men får dy 10% på en TV som kostar 10.000 kan du äta pizza resten av veckan för pengarna du sparar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pryl-Thompa:

Jag går i samma tankar som du Nille.
Skall köpa en 65" 4K Smart tv, minst 100hz och hoppas på att finna ett tjockt klipp någonstans.
Pratade med en säljare på Mediamarkt och han sa att de skulle ha riktigt bra erbjudanden under BF. Han hade väl ingen anledning och ljuga om det så jag avvaktade med min köp av tv.
Det jag funderar på är om det nu innan kommer ett bra erbjudande på en bra tv, är det vara värt att vänta eller kommer det att vara mindre bra tvapparater som reas ut?

Skickades från m.sweclockers.com

if (säljare === ljuga) { vara.såld = true; } else { vara.såld = false; vara.samlaDammPåLagret = true; }

Nej, men det är klart att lite deals kommer det väl, men alla butiker kommer att säga att det ska röjas hejvilt oavsett.

Skrivet av Pryl-Thompa:

Men mitt dilemma är lite det som Anders reflekterar över.
Det ser ut som om t.ex. SIBA har en bra tv ute på kampanj nu, så länk nedan. Och den verkar bra på pappret (förutom att den är 60 istället för 65 tum) och frågan är om de kommer ha en liknande tv ute till lika bra eller till och med bättre pris?
Beroende på era svar kanske jag slår till på SIBA-tv eller inte. Tacksam för er input.
Siba-länk http://www.siba.se/tv-och-hemmabio/tv/60-tum-och-storre-tv/lg...

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte nog bra koll på TV-apparater och dess priser, men som ovan säger är det en ganska stor gamble att en modell du just söker kommer på BF. Jag skulle dock ha väntat iaf.

Om jag tyder din post rätt är detta inte riktigt den modell du söker, men du kan ju alltid köpa den på distans mot slutet av veckan, skippa att packa upp den, och dyker något bättre upp på BF så skickar du bara tillbaka siba-tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Om jag tittar på 2015 och hur det var då så finns det viss chans att vissa produkter sänks rejält.
Men inget är ju säkert.

År 2015 så tyckte jag erbjudanden under Black Friday var hästlängder bättre än erbjudanden som kom under mellandagsrean, personligen.

Edit: Har du inte bråttom och behöver köpa tvn snabbt, så avvakta. Du förlorar inget på det iaf.

This.

Själv köpte man 2st 5tb diskar från elgiganten för 1111kr st, tyckte det var en grym deal! Just det, köpte PSU:n jag har i sign för 799kr, kostade annars runt 1300kr om jag inte minns fel.

Det kommer bra erbjudande, men de tar oftast slut väldigt snabbt.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

[Jag skulle dock ha väntat iaf.

Om jag tyder din post rätt är detta inte riktigt den modell du söker, men du kan ju alltid köpa den på distans mot slutet av veckan, skippa att packa upp den, och dyker något bättre upp på BF så skickar du bara tillbaka siba-tvn.

Tack för tipsen allihopa utav er.
Det sista lät som en mycket en god idé. Perfekt

Edit: Pratade med Siba och de sa att jag till och med kunde packa upp den och hänga upp tv på väggen för att sedan, om jag hittade något bättre under Black Friday, lämna tillbaka den.
Det lär som en riktig bra idé.
200hz, 60tum, Quantum Display (likvärdig med Quantum Dot???) SUHD. Är inte detta en bra deal?
Jag är så PÅ (läs köpkåt) att jag vet varken bak eller fram. Kulorna brinner i fickan

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligande