Ljudet hackar ibland i bootcamp med Blåtandslurar

Permalänk
Medlem

Ljudet hackar ibland i bootcamp med Blåtandslurar

Tjena,

Har Windows 10 i bootcamp på min MBP retina 15, late 15.

Jag kan lyssna på musik med vanliga trådbundna lurar utan problem, men med mina bluetooth lurar hackar ljudet till en gång varje minut och det börjar bli lite störande.

Har installerat om bluetooth drivrutinen utan förbättring.

Är det någon som har koll på vad som kan ställa till det?

Permalänk
Medlem

Ladda ner DPC Latency Mon så ser du om du har några störningar där. Om du har Avast installerat så släng det åt h-e

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ladda ner DPC Latency Mon så ser du om du har några störningar där. Om du har Avast installerat så släng det åt h-e

DPC visade inget alls när det hackade till.

Jag har inget AV alls på datorn förutom defender än så länge.

Permalänk
Medlem

Körde du internet samtidigt? Har själv samma dator och kör Windows 10 via Bootcamp och får i princip aldrig en sån fin DPC kurva utan störningar. Något annat märkligt jag märkt är att Blåtanden får massor av störningar när man har "programvaran" för blåtand öppen, gissar att det kan ha att göra med att den försöker söka efter andra enheter eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Körde du internet samtidigt? Har själv samma dator och kör Windows 10 via Bootcamp och får i princip aldrig en sån fin DPC kurva utan störningar. Något annat märkligt jag märkt är att Blåtanden får massor av störningar när man har "programvaran" för blåtand öppen, gissar att det kan ha att göra med att den försöker söka efter andra enheter eller något.

Japp jag körde trådat internet med adapter samtidigt, jag får testa och se om jag får störningar med programvaran uppe också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Japp jag körde trådat internet med adapter samtidigt, jag får testa och se om jag får störningar med programvaran uppe också.

Visst lät du DPC programmet ligga öppet i bakgrunden nån halvtimme eller nåt medan du gjort annat på datorn? Så du inte bara satt och aktivt tittade på den fina grafen som tickade fram men inte använde datorn till något annan samtidigt

(Har för mig att WiFi hade mer störningar på DPCn än trådat, var dock ett tag sen jag senaste kollade på detta så kan ha hänt en del)