Permalänk
Medlem

Har märkt en sak, jag har tydligen Season Pass utan att jag har köpt den? Vad jag vet så är Nvidia's kod den vanliga standard utgåvan eller är jag ute och cyklar? Inte för att jag klagar

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Taft:

Har märkt en sak, jag har tydligen Season Pass utan att jag har köpt den? Vad jag vet så är Nvidia's kod den vanliga standard utgåvan eller är jag ute och cyklar? Inte för att jag klagar

Köpte du också via annonsen av Hakan här på Sweclockers? Var ser man att man har season pass?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

varför startar inte spelet? jag har laddat i två dagar nu och det visar bara tom framsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperninja:

Köpte du också via annonsen av Hakan här på Sweclockers? Var ser man att man har season pass?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej köpte av Jefe med Nvidia kod. När du är i menyn så klicka på Store och där på vänstra ikonen uppe så ser du Season pass info.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

måste man ha xbox Live för att kunna köra på det? trots jag aktivera den via microsoft store

Permalänk
Medlem

Nej du behöver inte Xbox Live Gold för någon funktion på PC.

Permalänk
Medlem

Köpte ett GTX 1070 och fick en kod men kommer inte in och redeema den. Går man in på https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/gears-of-... och klickar på kodinlösning så får jag bara 403 Forbidden felmeddelande. SÅ inget med själv koden eftersom jag inte ens kommer så långt att jag ska knappa in den.

Chattade med nvidias support men till ingen nytta de hade ingen aning om vad problemet var. Jag kollade med en kompis och han kommer in på sidan men om han redeemar så får väl han spelet istället. Går inte med andra datorn jag har hemma heller bara 403 Forbidden.

Var Routern eller Bahnhof som gjorde det gör gjorde det med telefon med wifi av och då kom jag in.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Nej du behöver inte Xbox Live Gold för någon funktion på PC.

Jag har missförstått fel men det sägs att man måste logga in på xbox live profile "Failed to sign in to an Xbox live profile"

Permalänk
Medlem
Skrivet av psymania:

Spelat 10min. äter 4.76gb vram. Kör 1920x1080 allt ultra utan AA. 144hz skärm. Max fps 177, average 103. Lirar med en 4690k @ 4.1 och evga 1070.

Vad för program ser du Snittfps och minnesanvändning osv med? Kör i 1440p med Ultra/High, ställt ner dom mest minneskrävande inställningarna till High då mitt Fury bara har 4gb minne, så hade varit intressant att se hur mycket det käkar med nuvarande inställningar.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Nej köpte av Jefe med Nvidia kod. När du är i menyn så klicka på Store och där på vänstra ikonen uppe så ser du Season pass info.

Fan oxå skulle tagit mer betalt

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vicomten013:

Köpte ett gtx 1070 från webbhallen och fick med GOW4, kan jag sälja det? Hur går man tillväga då?

Du tar koden som du fick och lägger ut den t.ex här på sweclockers marknad. Men skriv för guds skull inte ut koden i annonsen

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Fan oxå skulle tagit mer betalt

Hehe jag är nöjd med priset
Grymt kul, har iofs alltid gillat Gears serien.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Inte kört Gears of War sedan första spelet på 360 för 10 år sedan. Det kändes väldigt likt trots det. Bättre grafik men gameplay kändes som samma spel. Trodde det ändrats mer i de 3 spel som kommit emellan. Ingen GoW fantast men när jag ändå fick det på köpet är det bra spel att testa nya grafikkortet med.

EDIT: Läser man guiden på geforce.com så verkar det som AA inte drar något alls knappt men däremot drar insane ner massor fast det bara är 2 inställningar som har insane som alternativ. Ca 40 fps förloras jämfört med ultra.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Vad för program ser du Snittfps och minnesanvändning osv med? Kör i 1440p med Ultra/High, ställt ner dom mest minneskrävande inställningarna till High då mitt Fury bara har 4gb minne, så hade varit intressant att se hur mycket det käkar med nuvarande inställningar.

Kör bl.a med gpu-z. Gör du en in-game bench så kan du också se alla siffror.

Permalänk
Medlem

flyter på ganska bra på ett 970 i 1440p. Dock undrar jag när multi_gpu patchen kommer som de sagt skal komma men inte hört ett ord om det sen release

Tycker också spelet är blurrigt som fan , saker på avstånd? någon annan som har samma problem?

27 sek in här, MULTI GPU.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Inte kört Gears of War sedan första spelet på 360 för 10 år sedan. Det kändes väldigt likt trots det. Bättre grafik men gameplay kändes som samma spel. Trodde det ändrats mer i de 3 spel som kommit emellan. Ingen GoW fantast men när jag ändå fick det på köpet är det bra spel att testa nya grafikkortet med.

EDIT: Läser man guiden på geforce.com så verkar det som AA inte drar något alls knappt men däremot drar insane ner massor fast det bara är 2 inställningar som har insane som alternativ. Ca 40 fps förloras jämfört med ultra.

Kan confirma detta. Trodde jag körde allt på max men det var 2 inställningar jag inte dragit upp till "insane" Det blir sjuka drops på vissa ställen cirka 30-40fps ner.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag kan knappt se skillnad på ultra och insane ändå så drog ner till ultra. Ligger på 107 i benchmarken och ingame växlar fps mellan 70-140 vilket väl är helt ok. Provade klocka mitt 1070 men blev bara enstaka FPS skillnad och betydligt mer högljutt med den lilla blowerkylaren (Skillnad om man har de stora feta fläktarna antar jag) så spelar hellre med fläkten i princip helt tyst. Har ändå bara 60hz skärm så.

Angående att det är suddigt har jag inte märkt det speciellt men finns ju inställningar för blur så prova dra ner det.

Är det någon mer än jag som tycker texturerna för terrängen är ganska lågupplöst för att vara ett AAA spel man kör i Ultra? Karaktärerna ser riktigt högupplöste ut men när man tittar på en sten så ser den betydligt sämre ut än t.ex. Dragon Age Inquisition gör med högsta texturinställningen. Dock ingen stort problem för inte ett spel man sitter och tittar på stenar med all action som pågår. I det stora hela är det snyggt och ganska skoj även om jag inte är någon GoW fan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Passar på att påminna alla om att det inte är tillåtet med handel på forumet. Har man något man vill sälja/byta/köpa så ska de skötas via marknaden. Har man som ny medlem inte tillgång till marknaden får man tyvärr vänta.

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Sitter på en i5-6400, gtx 1060 3gb, 16gb hyberx fury ddr4. Min fråga är om jag kommer kunna köra gow 4 på medium eller om jag måste köra low med denna setup. Tänker inte slänga bort 599:- för att spela på low. Någon som har en aning?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder1337:

Sitter på en i5-6400, gtx 1060 3gb, 16gb hyberx fury ddr4. Min fråga är om jag kommer kunna köra gow 4 på medium eller om jag måste köra low med denna setup. Tänker inte slänga bort 599:- för att spela på low. Någon som har en aning?

Du kommer inte ha några problem att köra det på medium/high i 60+ fps i 1080p med din setup.

Permalänk
Skrivet av anon259415:

Du kommer inte ha några problem att köra det på medium/high i 60+ fps i 1080p med din setup.

Tack! Det var skönt att höra.

Permalänk
Medlem

Saknar alternativ i options

Hej, jag undrar om någon annan stött på samma sak som mig och det är att jag saknar ett alternativi videomenyn.
Async compute finns inte som det gör i den här videon:

https://youtu.be/0CcASJgOnds

Jag har inte stött på några andra problem med spelet och allt startade på första försöket.

Mvh Fredrik

Permalänk

Ngn som kan förklara för mig varför man får fortsätta i Horde mode när alla har dött? Vi dog alla i wave 10 men kunde ändå respawna därifrån och typ fortsätta hur länge som helst, trots att vi alla dog igen. Jag trodde spelet var över när alla dör?