Permalänk
Medlem

Asus Claymore

Såg på Nordic Hardware att det snart är på gång med Asus Claymore tangentbord.
http://www.nordichardware.se/peripherals/asus-gor-numpaden-va...

Det är inte jättepråligt utan hyfsat rent och kompakt för ett fullstorlek. Designkanalerna på själva bordet kunde man vara utan, de kommer bara göra det svårare att rengöra. Men går att leva med.

På Asus hemsida fanns sen långt tidigare en bild med numpad kopplad på vänster sida, vilket skulle passa mig som gamer.

Hoppas det blir schysst känsla, inte tokdyrt och har en variant med röda, så blir det nog ett köp från mitt håll. Jag har tittat länge på 80%/Tenkeyless, men detta är bättre för mig, då jag har en handfull spel där jag faktiskt använder numpad för kommandon.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det där känns väl rätt "meh".
Vill du använda numpad kan man köpa en sådan och ha löst bredvid ditt TKL tangentbord istället, då är det bara att ta fram när du behöver använda det.

Jag har själv lösa numpads, men efter att ha blivit van med att skriva siffror med sifferraden så används de aldrig längre.

Men skulle det visa sig att priset är lågt på det så är det ju helt klart intressant, men jag misstänker att det kommer vara extra dyrt pga den löstagbara numpaden och därmed en helt onödig produkt då kan man köpa vilket tangentbord man vill + lös numpad till det istället.

Permalänk
Medlem

Om man känner Asus rätt, så lär det där gå lös på över 2000:- Om det blir hyfsad prisbild, kan jag vara intresserad.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser väldigt intressant ut. Har lite ergonomiska problem med mitt fullstora Corsair K70 och kan mycket väl tänka mig att investera i detta Asus-tangentbord. Vill gärna ha en numpad ibland och detta löser det hela galant.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det där känns väl rätt "meh".
Vill du använda numpad kan man köpa en sådan och ha löst bredvid ditt TKL tangentbord istället, då är det bara att ta fram när du behöver använda det.

Jag har själv lösa numpads, men efter att ha blivit van med att skriva siffror med sifferraden så används de aldrig längre.

Har kollat på det men haft svårt hitta ett par i samma design, och där numpad ger rätt tangentkoder (för spellkompabilitet).

Jag kan absolut tänka mig en usb-ansluten numpad under skärmen som jag plockar fram för att spela eller knacka siffror.

Permalänk
Medlem

Här är två nyare pressbilder (de första två bilderna är från tidigare i år). Tyvärr ingen info om switchar och annat än.

Permalänk
Medlem

Väntat sen dom först började snacka om Claymore, sitter på ett ducky shine 2 i dagsläget & är extremt nöjd, men vill ha ett RGB + att Claymore passar extremt bra med min ROG Swift skärm, Gladius mus och musmatta med samma mönstertema.. Cant wait! XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamal:

Väntat sen dom först började snacka om Claymore, sitter på ett ducky shine 2 i dagsläget & är extremt nöjd, men vill ha ett RGB + att Claymore passar extremt bra med min ROG Swift skärm, Gladius mus och musmatta med samma mönstertema.. Cant wait! XD

Såg att de satt upp en produktsida för Core-verisonen (Tangentbordet utan numpad). Där fanns lite mer specs. Verkar som det kommer varianter med vanliga Red, Black, Blue, Brown.
http://www.asus.com/ROG-Republic-Of-Gamers/ROG-Claymore-Core/

Permalänk
Medlem

@Buio: Såg också den, kommer köra vidare med bruna switchar, SJUKT taggad nu.. Trodde fan ett tag att det aldrig skulle komma

Permalänk
Permalänk
Medlem

Rätt så dyrt för den utan numpad. Corsairs K65 RGB ligger på 1300:-

Permalänk
Medlem

Ingår inte numpad?
Hittar ingenstans att man kan köpa till den!

Visa signatur

Jcswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jcswe:

Ingår inte numpad?
Hittar ingenstans att man kan köpa till den!

Det kommer nog, men lite senare. Som jag förstått tänker de sälja tb utan numpad (Core), numpad löst och tb+numpad.

Permalänk
Medlem

ROG Claymore

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

"Transformers - more than meets the eye"
80-talet ringde och vill ha sin design tillbaka

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av det här tangentbordet.

Köpte det här tangentbordet vid releasen, men ganska snabbt så kom jag fram till att det inte var något för mig.
Fast tangenterna ska vara Cherry MX red, precis likadana som mitt nuvarande tangetbord Corsair K90 så är det helt annan känsla i dom här tangenterna, dom är mycket trögare att trycka ner än vad dom borde vara och mellanslagstangenten slår ner i metallen i tangentbordet hela tiden så det vibrerar i fingret så man får ont och är väldigt seg, vet inte om dom glömt att sätta i en bättre fjäder eller något, men tillslut vill man bara undvika att trycka ner mellanslag tangenten. Och den låter mycket mer än övriga tangenter.

Sen är vissa tangenter dåligt upplysta, t ex 12345 osv är inte riktigt upplysta och hamnar under dom tecknen som är upplysta, samma gäller ö och ä, dom hamnar under det nordiska bokstäver så dom lyssnar knappt upp någonting och är svåra att se. Sen gillar jag inte fonten som dom valt för bokstäverna på det här tangentbordet.

Dessutom är tangentbordet alldeles för högt och man hamnar lätt i en väldigt obekväm vinkel. Asus borde absolut ha fixat med handledsstöd för det här tangentbordet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av det här tangentbordet.

Köpte det här tangentbordet vid releasen, men ganska snabbt så kom jag fram till att det inte var något för mig.
Fast tangenterna ska vara Cherry MX red, precis likadana som mitt nuvarande tangetbord Corsair K90 så är det helt annan känsla i dom här tangenterna, dom är mycket trögare att trycka ner än vad dom borde vara och mellanslagstangenten slår ner i metallen i tangentbordet hela tiden så det vibrerar i fingret så man får ont och är väldigt seg, vet inte om dom glömt att sätta i en bättre fjäder eller något, men tillslut vill man bara undvika att trycka ner mellanslag tangenten. Och den låter mycket mer än övriga tangenter.

Sen är vissa tangenter dåligt upplysta, t ex 12345 osv är inte riktigt upplysta och hamnar under dom tecknen som är upplysta, samma gäller ö och ä, dom hamnar under det nordiska bokstäver så dom lyssnar knappt upp någonting och är svåra att se. Sen gillar jag inte fonten som dom valt för bokstäverna på det här tangentbordet.

Dessutom är tangentbordet alldeles för högt och man hamnar lätt i en väldigt obekväm vinkel. Asus borde absolut ha fixat med handledsstöd för det här tangentbordet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade (§2)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...