Iphone 6 skärm blir grå och otydlig.

Permalänk
Medlem

Iphone 6 skärm blir grå och otydlig.

Hej!

Min frus Iphone 6 har börjat krångla. Skärmen blir helt plötsligt grå och man ser knappt symboler/menyer. Den flimrar även aningen ibland. Detta fenomen hände hela tiden med jämna mellanrum. Alla andra funktioner fungerar om man tar hjälp utav Siri för att ringa etc.

Jag har testat att säkerhetskopiera och göra återställning och det hjälpte inte först. Men helt plötsligt funkade den igen.
Just för tillfället fungerar den men jag misstänker att det kommer att inträffa igen.

Jag antar att det är hårdvarufel men vad är det som är trasigt tro? Skärmen? något annat styrkort?

Har kollat runt och hitraringen annan med just detta bekymmer.

Permalänk

@lwiseby: har skärmen blivit bytt och i så fall var? har den blivit utsatt för fukt/vattenskada ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Inget har blivit utbytt. Ingen fukt och skador vi vet om. Självklart har den tappats i golvet någon gång.

Permalänk
Medlem

Problemet hjälps när man trycker lite hårdare med tummen i över och underkant samtidigt på skärmen. Måste ju vara något med skärmen. vilket kan hjälpas av ett byta antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lwiseby:

Problemet hjälps när man trycker lite hårdare med tummen i över och underkant samtidigt på skärmen. Måste ju vara något med skärmen. vilket kan hjälpas av ett byta antar jag.

Du läste inte inlägget ovanför dina, eller?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av lwiseby:

Problemet hjälps när man trycker lite hårdare med tummen i över och underkant samtidigt på skärmen. Måste ju vara något med skärmen. vilket kan hjälpas av ett byta antar jag.

är inte skärmen spräckt så gå kolla med apple store?
lämnar du in den på stället du köpte den på så är det Reklamation & inte garanti.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ska försöka göra en reklamation som tidigare talare länkade artikel om. Funkar inte det så får man väl bita i det sura;)

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lwiseby:

Ska försöka göra en reklamation som tidigare talare länkade artikel om. Funkar inte det så får man väl bita i det sura;)

Tack för hjälpen.

Vet att detta är lite sent men, bättre sent än aldrig :3
Går det inte o få det på reklamation så kan man löda om chippet på moderkortet, finns en del firmor som gör detta. Ligger runt 1500:- att göra detta.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag var inne på appfix och bytte ut skärmen. Nu funkar den igen.

Frugan tappade den dock 1 månad senare så den sprack så det stod härliga till!
Nu vill hon ha en ny telefon!!! (suck!)

Permalänk
Skrivet av lwiseby:

Jag var inne på appfix och bytte ut skärmen. Nu funkar den igen.

Frugan tappade den dock 1 månad senare så den sprack så det stod härliga till!
Nu vill hon ha en ny telefon!!! (suck!)

frugan har väl egna pengar ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Finns både för/nackdelar med gemensam ekonomi