Hur jag gör mina spel-filmer på 3440x1440 till youtube

Permalänk
Medlem

Hur jag gör mina spel-filmer på 3440x1440 till youtube

Hej alla

Tänkte bara börja med att säga att jag är jätte mycket nybörjare på detta. Det jag har lärt mig är från att leka runt i programen och tittat på youtube filmer.

Jag har Precis börjat spela in när jag raidar i wow. Jag spelar i 3440x1440x60fps och spelar in allt med nvidia Shadow-play.
Och jag har på datorn:

Adobe - AfterEffects CC 2015.3
Adobe - Premiere CC 2015.3
Adobe - Illustrator CC 2015.3
Adobe - Photoshop CC 2015.5 x64
Adobe - Photoshop Lightroom CC 2015.7 OFFLINE
Adobe Media Encoder CC 2015.3

Nu använder jag inte alla dessa program, har bara pillat med After Effects Premiere.

Nu till mina frågor

Vilka settings ska jag använda i After Effects när jag sen ska lägga in dom i Premiere ? Jag gjorde ett snytt intro i AF men när jag kör igång det i Premiere så laggar den jätte mycket.

Sen undrar jag vad jag ska använda för render settings från Premiere om jag sen ska ladda upp den på youtube.
jag vill att det ska se ut så här:
https://www.youtube.com/watch?v=zqeyQ--qlxk&ab_channel=Snichy

Sen liten fråga, har tittat lite på Media Encoder, Kanske det är där rätta sättet att gå och göra om filmen där innan man lägger upp den på youtube ?

Permalänk
Medlem

Det laggar eftersom Premiere måste rendera om effekterna i Premiere. Effekterna har troligen blivit "cachad" i AF för att inte behöva rendera om förhandsvisningen varje gång. Sparar du ut videon laggar det inte.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Du behöver egentligen inte ha in filerna i AE alls, om du inte jobbar med dem där.