begagnad vattenkylnings(mitt första) bryg och general underhåll, mayhems blitz cleaning kits???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Nov 2014

begagnad vattenkylnings(mitt första) bryg och general underhåll, mayhems blitz cleaning kits???

Tjanare! kunde inte hitta nåt i forum och är mitt första vatten build(kanske svengelska som förhindra mig där). SÅ... jag ska sätta ihop en vattenkylning system som jag har köpt harifrån under sista veckorna. har kollat i rad`n och ser lite "rusty" och skitig.. dock undra om hur mycket den skulle påverka prestanda jämfort med en nytt rad? Allt är begagnad dock ska köpa nytt PETG, fastningar och färdig vätska

1,

då undra jag hur alla rensa och förberedda sina systems och då vad man gör för underhåll? tänkte att spola system ute några gånga med värmt(60c ish) och skaka ställ i en vit skål som många gånger det behövs att ta bort de mesta. då kör systemet ett dag med bara distillerade vatten och släng. har hörs folk säger att sätt i lite ättika eller råsaft från ett citron? låta lite hemmareceptish till mig men yå.

2,

då har jag hittat på mayhems blitz cleaning system från UK

https://mayhems.co.uk/cleaning/mayhems-blitz-cleaning-system/

ser ute från video att den medal tabort MYCKET skit.. men undra bara om det skulle göra nån skada till systemet? de säger så länge de finns ingen aluminium i raditators då är det bra men följa anvisningar bara. jag har skickat XSPC och OCcool och frågat om det är okej att kör med lite mayhems. då OCcool såg man skulle förlöra sin garanti och skulle kör bara med distillerade vatten för rensning då den andra XSPC såg bara tillsätt lite citronsaft med distillerade vatten. Då på grund av begagnad delar undra jag kanske denhär skulle bli en perfect solution? eller nu känna jag lite snöldumt och skulle har köpt nytt från början?

3,

är det bättre att kör med en egen blandning eller färdig vätska... tänkte att gör en UV build för sköjs skuld..=)

alla råden uppskatat om dessa grejer!

reese

>>Evolv ATX Glass- 4790k@ 4,5- Asus Z-97a- Phanteks PH-TC14PE- EVGA 980ti hybrid- Intel 330 180gb- WD red 3tb- Creative SB-Z- Corsair SP2500 -Asus PG279Q
>>Synology 213j o WD red 3tb