Permalänk
Medlem

Trasigt grafikkort?

Allt började med att min skärm blev svart när Windows startade och gick bara starta i "felsäkert läge" efter det. Återställde datorn helt och nu har jag installerat moderkortet, men skärmen blir svart när jag stoppar in internetkabeln eller då jag försöker installera drivrutinerna till grafikkortet manuellt via ett USB utan internetsladden ikopplad.

Är inte jättebra på datorer men för mig känns det som att det är grafikkortet som gör att det blir såhär (datorn funkar somsagt utan internet ikopplat och om jag inte försöker installera drivrutinerna till grafikkortet).

Någon som vet vad felet är?

Grafikkort: ASUS Radeon R9 280x DC2T 3GD5

Permalänk

Provat att uppgradera bios? prova att radera alla gamla grafikdrivrutiner med. kan vara något sådant som spökar

Permalänk
Inaktiv

AMD/Microsoft har haft en hel del problem sedan Anniversary Update, kan vara det. Ta ur nätverkskabeln, gå in in felsäkert läge kör AMD Clean Uninstall Utility installera senaste AMD drivrutin från deras hemsida. Efter detta kan du sätta i nätverkskabeln igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

AMD/Microsoft har haft en hel del problem sedan Anniversary Update, kan vara det. Ta ur nätverkskabeln, gå in in felsäkert läge kör AMD Clean Uninstall Utility installera senaste AMD drivrutin från deras hemsida. Efter detta kan du sätta i nätverkskabeln igen.

Provade detta nu, men när det installationen gått till typ 40% "installerar grafikkort drivrutin" blir skärmen svart... finns det något annat man kan göra nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Innan du överger kortet som trasigt, börja med att rycka ur andra delar ur datorn, testa t.ex. med en minnessticka i taget. Eller bäst av allt, om du har möjlighet, testa kortet i en annan dator.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Hade ett 290 där allt blev svart då drivrutinerna laddade. Fick en godkänd retur på det.