Min mikrofon slutat fungera tydligen, hyper x cloud II USB, help

Permalänk

Min mikrofon slutat fungera tydligen, hyper x cloud II USB, help

Hejsan! Jag har haft headsetet i mindre än ett år och tills idag så har allt fungerat förutom mikrofonen.
Igår så funkade det bra som vanligt sen så stängde jag av datorn inatt och satte på den nu på eftermiddagen, så fungerade den inte längre. Vilket jag tycker är jättekonstigt då jag inte gjort något annat än att lägga ifrån headsetet och sedan startat datorn 10 timmar senare.

Ljudet fungerar ju som vanligt, men hur kan bara mikrofonen sluta fungera?

Det är ett USB headset. Tack på förhand, mvh okunnig grabb!

Permalänk
Medlem

Prova att byta USB port. Min snowbal gör likadant ibland, då får jag byta port och starta om.

Permalänk

@Trenne: Provat byta port ja, men inte startat om efter det. Ska pröva!

Permalänk

@Trenne: Nepp har ej heller funkat att byta port sen rsa datorn.

Permalänk
Medlem

Prova att avinstallera drivrutiner och ev mjukvara och gör en ny installation sen. Annars vet jag inte.
Förhoppningsvis läser någon annan som haft samma problem tråden.

Permalänk
Skrivet av nuggetzyo:

Hejsan! Jag har haft headsetet i mindre än ett år och tills idag så har allt fungerat förutom mikrofonen.
Igår så funkade det bra som vanligt sen så stängde jag av datorn inatt och satte på den nu på eftermiddagen, så fungerade den inte längre. Vilket jag tycker är jättekonstigt då jag inte gjort något annat än att lägga ifrån headsetet och sedan startat datorn 10 timmar senare.

Ljudet fungerar ju som vanligt, men hur kan bara mikrofonen sluta fungera?

Det är ett USB headset. Tack på förhand, mvh okunnig grabb!

Kan du testa mikrofonen utan usb adaptern, ändra till den i Windows och spela in med audacity för att testa som exempel? Ifall de inte fungerar så är nog micen sönder ^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

@Trenne: funkar inte men tack ändå :/

Permalänk
Medlem

Samma har hänt min. Pajat helt enkelt, men vette sjutton hur...

Permalänk

@DozeN: Haha det är ett jävla mysterium! Men men, bara att köpa nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

@DozeN: Haha det är ett jävla mysterium! Men men, bara att köpa nytt.

Har du en lödkolv eller lödstation så varför inte öppna upp och kolla, många ggr är det bara någon koppling som måste fixas om, mickar och liknande är ganska tåliga allmänt, inte så mycket som kan gå fel med dem därav stor chans att det går att fixa.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

@Ferrat: har tyvärr inte det1:/

Permalänk
Medlem

http://www.hyperxgaming.com/en/landing/cloud-accessories

Har beställt en mic en gång men fick tyvärr fel del.
Sket i det och funderar på att beställa igen och hoppas dom skickar rätt denna gång.

Har annars själva usb sladden med kontroll till den du har.
var den dom skickade fel. Kan ju skicka den till dig om du betalar frakt.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"