Samsung tillkännager CFG70 – välvd spelskärm med kvantprickar

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord är inte tillräckligt djupt för den enorma foten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

http://i.imgur.com/7Y5ewIu.png

pris är inte samma. tack för länken

Nope, menade att pris låg i tabellen...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

gaaah, vill ha 27+ tum med 2-4k, 100+Hz (freesync eller g sync) HDR spec för runt 3.5k. Ge mig "billiga" (läs prisvärda) skärmar någon gång för bövelen. Ska jag behöva vänta 5 år till...

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se prisbilden för 24 tummaren

Reklamen gjorde en köpsugen, så den lyckades de med

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Kommer köpa 34 tummaren day one! Min icke kurviga 32" VA-panel tappar ju färger ut mot kanterna, detta kommer ju då en välvd-skärm fixa! 125% srgb, 3000:1, IPS har inget att komma med längre!

Permalänk
Inaktiv

1920*1080 PC gaming 27"

Varför?

Permalänk

Hade den kommit i högre upplösning, typ 1440p, hade den varit väldigt intressant för mig.

Permalänk
Medlem

Freesync, strobing och VA-panel. Inte en dum kombo trots upplösningen, är väl bara Eizo Foris FS2735 som kombinerat strobing och Freesync tidigare?

Permalänk
Medlem

Hört att kvantprickarna kan fatta eld om man konstruerar skärmarna felaktigt...

Samsung; be careful!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

1920*1080 PC gaming 27"

Varför?

För att många inte har behov av mer och det säljer.
Sen så hur irriterande det är med låg upplösning på skärmar är individuellt samt baserat på avstånd. I alla fall om man får tro guide rå man ska kolla på film. Kan säja att jag själv vill ha det närmare och kan överleva att se en del pixlar.
Vet inte hur bra denna är då jag inte hittade den jag letade efter.
http://myhometheater.homestead.com/viewingdistancecalculator....
1440p i all ära men kolla man på 1080p på den samtidigt så kan 4k vara bätte och så driva det i spel. Om man nu inte tycker 30fps är ok. =(

On topic.
Kan irritera mig på reklamfilmer då man visar så här bra är vi och så här är andra om utan att skriva att det du ser är inte korrekt om du inte kollar på viden på våran nya skärm.

Själv skulle jag gärna ha en ny 30-32" 1080p med låg inputtlag och 144hz så det hz är någorlunda delbart med 24fps nära 100% sRGB varken mer eller mindre.
Men priserna hindrar mig. Samt att man drömmer lite.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.