Permalänk
Medlem

För spel använder jag nästan enbart webhallen och steam, även blivit någon enstaka via elgiganten (cdkeys)

Permalänk
Medlem

Finns det någon sida eller butik där jag kan köpa det och preloada spelet redan nu? Sitter på 8mbit ADSL så lär ju ta ett tag att tanka

Permalänk
Medlem

Köper alltid mina spel på OnePlay.com - en sida från vårat grannland Danmark.
412kr för Battlefield 1 om man registrerar sig, och testar på 7 dagar VIP för 0kr. Då blir det 13% off på BF1 utöver deras vanliga pris på runt 450kr. Leveransen är alltid som den ska, och har köpt många spel därifrån utan problem, däribland flera EA titlar som aktiverats på just Origin. Rekommenderas starkt. OnePlay verkar även vara en av de här lite mer vettiga sidorna som inte säljer konstiga nycklar som på greymarket Kinguin eller G2A.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

@Amd Athlon Xp: Origin Access get 10% rabatt.

Permalänk

Fick mail från komplett nyss med Kolli ID så jag borde ha spelet hos mig imorrn

Permalänk
Medlem

Köper troligen på GMG när jag får in pengar på torsdag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjemrdeil:

Köper alltid mina spel på OnePlay.com - en sida från vårat grannland Danmark.
412kr för Battlefield 1 om man registrerar sig, och testar på 7 dagar VIP för 0kr. Då blir det 13% off på BF1 utöver deras vanliga pris på runt 450kr. Leveransen är alltid som den ska, och har köpt många spel därifrån utan problem, däribland flera EA titlar som aktiverats på just Origin. Rekommenderas starkt. OnePlay verkar även vara en av de här lite mer vettiga sidorna som inte säljer konstiga nycklar som på greymarket Kinguin eller G2A.

Mindre krångel och billigare på GMG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Origin? G2Play, GMG etc? Nån som testat köpa det via proxy?

Verkar som att måste köpa det via origin för att få lira imorgon iaf...

Köper från Spelbutiken.se, download-utgåvan, då jag inte vågar lita på posthanteringen just nu. Jag var precis i kontakt med deras kundtjänst och de sa att de skickar ut koden på natten mellan torsdag och fredag, så man får väl hoppas det stämmer. Blir ju till att jobba ändå på fredagen, så man bör ju iaf ha den på fredag eftermiddag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Mindre krångel och billigare på GMG

Inget krångel på OnePlay. Det är en seriös återförsäljare som listas på Prisjakt dessutom. 2kr mindre på GMG, men då är det väl GMG klienten som krävs för att spela? Kommer ihåg att jag tvingades använda GMG för ArmA2.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjemrdeil:

Inget krångel på OnePlay. Det är en seriös återförsäljare som listas på Prisjakt dessutom. 2kr mindre på GMG, men då är det väl GMG klienten som krävs för att spela? Kommer ihåg att jag tvingades använda GMG för ArmA2.

"Krånglet" avsåg att man måste regga och sedan testa VIP i 7 dagar. Säkerligen inte krångligt alls men krångligare än GMG
GMG har ingen egen klient såvitt jag vet. Har då aldrig varit med om det själv. BF1 spelas ju över Origin och det är ju en sådan nyckel du får.
GMG är ju en seriös aktör och är godkända av de stora utgivarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

"Krånglet" avsåg att man måste regga och sedan testa VIP i 7 dagar. Säkerligen inte krångligt alls men krångligare än GMG
GMG har ingen egen klient såvitt jag vet. Har då aldrig varit med om det själv. BF1 spelas ju över Origin och det är ju en sådan nyckel du får.
GMG är ju en seriös aktör och är godkända av de stora utgivarna.

Registrerar du dig så får du 7 dagars VIP gratis att prova på.. Det var ingenting om att man måste göra massa saker. Man loggar in med t.ex Facebook och sedan får du VIP i 7 dagar. GMG är mer krångel att registrera sig på.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Radera tack!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Köpte på Siba för 405:-

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Köpte på Siba för 405:-

Funderar också att köpa det på siba men enligt deras hemsida kostar det 449

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

@storPutte:
Jag fick 44:- i rabatt pga bonuspoäng.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@Oggaaaa

Spelbutiken verkar ha strul sedan några dagar och nu finns inte "download only" kvar. Så plockar upp det på Inet Hötorget efter jobbet!

Permalänk
Medlem

Fick reda på att Elgiganten där jag annars köper spel inte tar in PC versionen då de säljer så dåligt!? De har alltså endast Playstation och XBOX versionen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Känns omoraliskt att köpa från g2a men finns ingen annan förutom origin som kostar säljer den. Komplett, Inet och alla har endast skiva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Känns omoraliskt att köpa från g2a men finns ingen annan förutom origin som kostar säljer den. Komplett, Inet och alla har endast skiva

Versionen som Siba säljer innehåller inga skivor, det är bara en kod.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Versionen som Siba säljer innehåller inga skivor, det är bara en kod.

Ser dock inte ut som att man får koden på mejlen. Vill kunna spela ikväll

Permalänk
Medlem

Köpte från spelbutiken.se för 448 kronor. Fick koden igår

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Är det bara origin som säljer Ultimate versionen?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Ser dock inte ut som att man får koden på mejlen. Vill kunna spela ikväll

Har du inget varuhus i närheten?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Rekommenderar GMG: länk, 423 kr. Förstår inte varför man ska använda greymarket-sidor när man på sin höjd sparar några tior.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

@icx12: 453:-

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Var o köpte det på NetOnNet för 449 kr, såg nu att det är bara koden, ingen skiva!! Riktigt dåligt. ICA MAXI av alla ställen säljer med skiva för typ samma pris men nu får det vara som det är. Kommer såklart ta en hel evighet att få ner 40 GB!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

@Cyberz: Var 423 då jag kollade.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Jag köper 99% av mina spel på Webhallen, om det inte är ett spel som finns på steam då.

Visa signatur

Hyfsat bra gaiming rigg med rätt så stor skärm + dyr mus och grymma lurar. :)

Permalänk
Medlem

Köper man den fysiska versionen får man endast ett fodral med kod i. Det finns inga skivor för BF1, iallafall inte på PC. Så valet är att antingen köpa fysisk och behöva vänta på koden eller digitalt och få koden direkt

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Icahemma har det billigt idag, se tipsteåden!