Permalänk
Medlem

Min studio

Video på bygget:
https://www.facebook.com/elementnine/videos/982066295201787/

Här sitter jag när jag inte game:ar och gör musik istället. Datorn är en slimmad med kraftfull Intel i7 3.8Ghz, 4TB Disk, 64GB RAM DDR3, och ett billigt Geforce 720 graffekort. Sedan 4st Texas instrument Dual Firewire kort på resterande platser.

Eftersom studio är på en vid så råder totalt rökförbud så en grej med hela det här studiobygget är att jag slutade röka, var sjukt svårt först och fick springa ut för å ta mina bloss på cigaretten, provade med plåster o tuggummi men inget funkade direkt, tills min polare kom med en e-cigg ifrån ecocig.se. Jag slutade samma dag så det var najs.. Dvs nu är jag helt rökfri och har helt sluta röka. Och kan starkt rekommendera dom.

Men i resten av studion har vi 2st Shark monitors Ref1 kallas dom och en rolig detalj är att just denna stog i gamla Cherion studion, så både britney, e-type och en himla massa andra artister har producerat sina alster på dessa. Ett av elementen pajjade dock i uppriggningen så blev att specialbeställa ett nytt som nu sitter på plats. Dom andra är Tanoy´s och används vid B lyssning. Sedan har vi också ett Behringer X-touch bord med 64 automatiserade och motorstyrda reglage, 3st klaviaturer, m-audio, motu och Native instrument.

Det jobbigaste med att bygga den här studion som för övrigt var sjukt kul att bygga annars var att vi bestämde oss för att bygga diffusorer i taket så jag tror jag höll på i 5 dagar i streck från 9 till 18 varje dag o såga ut alla klossar (finns bild) 1800 totalt..

Aja.. nu ska jag sluta blabba. ha en fin dag.
/v3n0m

Besök galleriet här

Visa signatur

I7 3.8Ghz | 64GB DDR3 | 2TB HDD | e-cigg

Permalänk
Medlem

Snyggt! Väldigt snyggt.

Men, ett sådant stort bygge, bara kräver fler bilder i galleriet!
Saknar närbilder och bilder i olika vinklar, så man kan dregla

Och vad är syftet med sista "fingerbilden" om man får fråga?
Du hade kunnat göra det så mycket bättre, och då menar jag gallerimässigt
Ditt bygge är väldigt imponerande, men det känns som du slängt samman galleriet på 10 min

Ta till dig kritiken, så blir nästa galleri nog en upplevelse.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt. Skulle jättegärna få mer bilder dock! Finns det fler sparade får du gärna lägga upp dem

Sen vet jag inte om jag missade förklaringen på mönstret och klossarna?

*Update* Ser nu att du skrivit det i beskrivningen. Kul!

Permalänk

klar 5a, annorlunda och kul galleri! Riktigt snyggt ser gärna att du laddar upp mer bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Väldigt snyggt. Skulle jättegärna få mer bilder dock! Finns det fler sparade får du gärna lägga upp dem

Sen vet jag inte om jag missade förklaringen på mönstret och klossarna?

*Update* Ser nu att du skrivit det i beskrivningen. Kul!

Nej det fanns ingen förklaring eller referens...

http://www.subwoofer-builder.com/qrdude.htm
http://www.subwoofer-builder.com/qrd.htm

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer.

Har ju sjukt mycket bilder men när jag väl börjat skriva och skulle börja posta så visade det sig att alla bilderna låg på en annan disk som jag inte hade tillgänglig just där å då.

Men här finns en video.

https://www.facebook.com/elementnine/videos/982066295201787/

Visa signatur

I7 3.8Ghz | 64GB DDR3 | 2TB HDD | e-cigg

Permalänk
Avstängd

Hela studio osar psy/goa. Jag gillart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Hela studio osar psy/goa. Jag gillart.

Visa signatur

I7 3.8Ghz | 64GB DDR3 | 2TB HDD | e-cigg

Permalänk

Schysst studio

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med lite smygreklam! vart sugen som fan på köpa ecigg

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

Sweeeeet

Permalänk
Medlem

@v3n0m:

Snyggt bygge. Men har lite synpunkter på behandlingen av väggar.
Kan tycka att du skulle placera diffusorerna vid sidan och bakom dig (ovanför har du ju gjort, sa du, vilket är bra), där det högre frekvenserna kommer studsa tillbaka mot dig först. Där du nu placerat dem bakom högtalarna, vid hörnena, så kommer du bara diffusera andra återklangen, vilket ändå inte är så stor som första, vilket är den man primärt vill diffusera. Du borde lämpligen sätta upp basfällor i hörnen - t.ex. rejäla gipsskivor, med något dämpande bakom - för att "suga upp" basen som ju går åt alla håll och kommer studsa mot dina träddiffusorer tidigt och skapa en skev ljudbild i de lägre frekvenserna.

Permalänk
Medlem

Vart köpte du tegelstens tapeten? Väldigt snyggt gjort!

Permalänk
Medlem

Det här var snyggt gjort! Är det en slags bunker från början (såg så ut på filmen)?
Skulle också vilja se lite mer bilder här i galleriet och kanske lite från när du arbetar i studion, man såg ... ursäkta att jag inte kan ordet... "sångplatsen" bara lite kort i videon exempelvis.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Livsnjutare 😎

Den här bilden...

The Boss.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Riktigt chef jo !

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Alltid trevligt med lite smygreklam! vart sugen som fan på köpa ecigg

Personen som har studion sitter i ledningen för den hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Personen som har studion sitter i ledningen för den hemsidan

Haha Big Brother-Jacob (2002) i reklamfilmen på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Sjuukt snyggt bygge!

Men är inte vitsen med en diffusor att de ska dämpa och plocka högra frekvenser? Sure de käkar säkert upp lite bas och resonans, men skulle de in göra större nytta bakom i taket eller på väggen?

Permalänk

Minnen...... riktigt schysst studio! även fall senaste kommentaren var 2017.
- Medans man tar svarttaxin lite utanför Göteborg till typ ryaskog eller Delsjön (ketabacken) doften av diselgeneratorer och psytrance eller techno som dunkar på för fulla muggar. mmmm saknar götet som fan!

Visa signatur

Main: Lian Li PC-O11 Dynamic / PCMR Edition / Tempered Glass - Mirror | Gigabyte RTX 3080 Ti GAMING OC | Corsair Force MP600 SSD M.2 - 500GB 2x | AMD Ryzen 9 3900X / 12 cores / 24 threads / 4.6 GHz | Gigabyte B550 VISION D | NZXT Kraken Z73 / 360mm | G.Skill Trident Z RGB Series 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 | LG 32'' UltraGear 32GP850 QHD Nano IPS 180 Hz | Glorious GMMK 65% Novelkeys BOX Jade Clicky Switch | LOGITECH G502 Hero | Laptop: Razer Blade 15 i7 16GB 512GB GTX 1070 144Hz | Ljud: Campfire Audio Polaris II | Amplifier Cayin | Sony Hörlurar WH-1000XM3 |