Permalänk

Har haft två tangentbord från dom varav båda hade samma problem, skrev automatiskt vissa bokstäver osv, samma fenomen på 2 olika datorer med 2 olika OS. Slutade med att jag lämnade tillbaks skiten och fick pengar tillbaks.

Även haft två headsets av dom varav det första slutade fungera efter 2 veckor, det andra höll längre men även den började glappa i kontakterna där man ställer in volymen vilken gjorde det oanvända bart.

Efter det har jag aldrig mer köpt deras överprisade budget grejer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har löpt igenom ett par Razer Diamondback i mina dar och musen i sig tycker jag om, men de gav vika lite för snabbt. Som många andra nämner kvalitén är det som sviker hos Razer.

Permalänk
Entusiast

Köpte en razermus för bra många år sen (6 år tror jag) som än idag funkar alldeles utmärkt än idag och har aldrig strulat för mig. För att slippa en massa annan mjukvara för andra komponenter så som tangentbord och headset så chansade jag och körde på razer även på tangentbord och headset.

Tangentbordet (Chroma X) känns än så länge alldeles utmärkt då det är i stål. När det kommer till brytare så är jag helt novis på det här med mekaniska tangentbord och kan inte säga varken bu eller bä. Prismässigt så var det kanske inte det allra billigaste

Headsetet är kanske inte det mest gedigna, men micen funkar ok och ingen klagar i mumble/ts. Att det sen har usb så jag kan koppla den i skärmen istället för in i datorn är ett plus så man slipper en massa extra kablage. Priset här var dock ok

Headset och tangentbord är ganska nyköpta, så gällande livslängd och hållbarhet kan jag inte uttrycka mig.

Permalänk
Medlem

Razer har funkat bra för mej(Deathaddern den bästa mus jag använt) Att steelseries,logitech eller ngn av de andra speltillbehörs tilverkarna skulle hålla högre kvalitet är bara skitsnack. Ska du ha kvalitets headsets/ tg-bord så köper du Sennheizer/Ducky/filco mfl.

Från egen erfarenhet skulle jag placera steelseries i botten tätt följda av logitech/corsair om man ser till produkter som gått en alltför tidig död till mötes

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Dålig kvalitet, sedan faller inte deras design mig i smaken.

Har ägt ett headset från Razer, vilket jag fick utbytt tre gånger under garantin.

Permalänk

Dom har en musmatta med rgb-belysning som kostar 600kr. Tycker det summerar Razer rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Inget fel på razer, har ägt tangentbord, möss och hörlurar och de är klockrena.
Hörlurarna kanske inte har det bästa ljudet men det kan man inte förvänta sig.

Även om de har höga priser så har de ju bra produkter

Jag vet inte vad ni skulle kalla premium, men av alla tangentbord jag ägt (1000-3000kr klassen) så måste iallfall blackwidow chroma vara ett av dem bästa om inte bäst.

Och enligt mig gör det lätt det bästa mössen!

Alla som klagar, har aldrig testat en produkt eller så har dem bara inte råd.

"Kommer hem happy som bara den med mitt ny inköpa första mek.t-bord, ett razor blackwidow chroma å har köpt ett enligt vad jag tycker ett "normalt passade" blått keycaps set för att jag vill inte ha dom svarta original keycapsen som sitter på bordet.

Börjar plocka bort keycapsen på t-bordet, har fått bort alla keycaps å börjar sätta dit dom blå keycapsen från mitt ny inköpta set, kommer till botten raden (Ctrl, Win, FN/Menu å Spacebaren) å va faan det passar ju inte, va faan är detta för skit keycaps som inte passar på botten raden. Jag har ju naturligtvis inte tagit reda på att t-bordet inte har standard botten rads mått.

Jag får göra en tråd på Swec å se om man kan få någon hjälp om varför mitt ny inköpta blåa keycaps sets botten rads keycaps inte passar, det är ju inget fel på t-bordet utan på keycaps setets botten rad"

"Så måste iallfall blackwidow chroma vara ett av dem bästa om inte bäst", hmm... jag tycker inte det.

Nu är all denna text ovan bara påhittad av mig förutom "Så måste i alla fall" raden, men det dyker upp trådar då å då om var kan jag hitta ett passade keycaps set till razor chroma eller corsair strafe, k70 å allt vad dom heter. Jag själv äger inget razor chroma eller corsair strafe , k70 mm t-bord å tänker aldrig göra det heller. Utan jag har några t-bord (prisklass cirka 1200 - 1900kr) med standard botten rads mått.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

"Kommer hem happy som bara den med mitt inköpa första mek.t-bord, ett razor blackwidow chroma å har köpt ett enligt vad jag tycker ett "normalt passade" blått keycaps set för att jag vill inte ha dom svarta original keycapsen som sitter på bordet.

Börjar plocka bort keycapsen på t-bordet, har fått bort alla keycaps å börjar sätta dit dom blå keycapsen från mitt ny inköpta set, kommer till botten raden (Ctrl, Win, FN/Menu å Spacebaren) å va faan det passar ju inte, va faan är detta för skit keycaps som inte passar på botten raden. Jag har ju naturligtvis inte tagit reda på att t-bordet inte har standard botten rads mått.

Jag får göra en tråd på Swec å se om man kan få någon hjälp om varför mitt ny inköpta blåa keycaps sets botten rads keycaps inte passar, det är ju inget fel på t-bordet utan på keycaps setets botten rad"

"Så måste iallfall blackwidow chroma vara ett av dem bästa om inte bäst", hmm... jag tycker inte det.

Nu är all denna text ovan påhittad av mig, men det dyker upp trådar då å då om var kan jag hitta ett passade keycaps set till razor chroma eller corsair strafe, k70 å allt vad dom heter. Jag själv äger inget razor chroma eller corsair strafe , k70 mm t-bord å tänker aldrig göra det heller. Utan jag har några t-bord (prisklass cirka 1900kr) med standard botten rads mått.

Men du tittar väll om det passar ändå innan du köper, bara för du är slarvig behöver du inte komma hit och gråta om att Razer är sämst.

Tyck vad ni vill.

Jag tycker ändå Razer funkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Jag vet inte vad ni skulle kalla premium, men av alla tangentbord jag ägt (1000-3000kr klassen) så måste iallfall blackwidow chroma vara ett av dem bästa om inte bäst.

I sådana fall tycker jag synd om dig, för du kan verkligen inte fått valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag köpte mig en gång i tiden ett Razer Lycosa tangentbord. På detta finns en panel med touchkontrollerade mediaknappar, som efter ett tag började leva sitt eget liv. Volymen kunde höjas/sänkas spontant, mediaspelaren startas, låtar bytas och hela panelen slutade konsekvent reagera på input. Inget problem att få tangenbordet bytt av återförsäljaren, men även det nya uppvisade snart samma problem.
Gott om rapporter från andra användare som upplevde samma sak, men Razer hävdade att det inte var något konstruktionsfel på tangenbordsmodellen ifråga. Bytte tangentbordet igen och även det tredje visade samma fel. Efter ett bra tag gick Razer ut med information om att en liten del av de Lycosa de tillverkat faktiskt hade en defekt, och angav vilka serienummer som var påverkade och därmed skulle bytas ut.
Av de tre tangentbord jag använt där samtliga haft samma fel var det exakt noll stycken som ingick i de nummerserier som Razer medgav var defekta. Tillsammans med de två olika Razermöss jag använt som båda uppvisat diverse mjukvarufel ser jag därefter ingen som helst anledning att stödja Razer genom att köpa deras produkter igen.

haha mitt hade samma problem sitter idag med två stycken helt underbara razer produkter och det är mus och headset, visst headsetet är inte något vidare i ljudkvalitet men det väger i princip ingenting och mikrofonen är ruskigt bra och har aldrig haft headset som sitter bättre och musen är en klassisk deathadder som jag kört i snart 10 år och är den enda musen som passar i min hand nuförtiden

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Men du tittar väll om det passar ändå innan du köper, bara för du är slarvig behöver du inte komma hit och gråta om att Razer är sämst.

Tyck vad ni vill.

Jag tycker ändå Razer funkar bra.

Som jag skrev var texten om mitt ny inköpta razor chroma bara påhittat av mig.
Har alltid kollat upp så t-bordet har standard botten rads mått sen jag köpte mitt andra mek.t-bord, ett Ducky Shine 2. Jag bara tycker det är lite taskigt för folk som köpt ett razor/corsair t-bord som inte har standard botten rads mått å som vill sedan efter ett tag byta ut keycapsen men hittar inget set som passar till deras t-bord pga dålig design av t-bords tillverkarna + att dessa inte kan tillverka passande keycaps sets till sina dåliga designade t-bord.

Därför tycker jag att razor/corsair är dåliga å jag gråter inte.

Edit: Folk som vill att corsair ska tillverka passande keycaps sets till corsairs t-bord: https://geekhack.org/index.php?topic=79571.msg2051980#msg2051...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

De hade för en tid sedan virus i sina drivers, känns sådär seriöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grön plast hör hemma i legolådan.

Skämt åt sidan så tycker jag inte att priset är rätt på deras produkter, dom är överhypade och presterar inte som produkter i samma prisklass.

Permalänk
Medlem

Razer har väl blivit något bättre med tiden, men för mig har det alltid varit plastigt skit som borde kosta 20% av vad det gör. Antar att deras "häftiga" logga och lyse gör att folk är villiga att lägga ut överpriser på deras produkter. Deathadder är väl typ ända produkt jag skulle tänka mig att köpa.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder fortfarande en exactmat med handledsstöd. Börjar nog närma sig 10 år, fortfarande i nära perfekt skick med extremt tålig och glatt ytan och en aluminiumskiva i mitten. Handledsstödet tål tvätt med allrengöring och är därför lätt att hålla rent. Memoryfoamen inuti suger inte åt sig vatten. Riktigt bra kvalitet.

Har en i reserv men fortfarande inte behövt packa upp:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

@MultiMan:
Aah ögongodis ❤

Permalänk
Medlem

Inga problem med Razer, ett företag som tjänar fina pengar.

Har en Goliathus musmatta under tangentbordet.
Samt använder deras mjukvara, Surround Pro.

Permalänk
Medlem

Jag var missnöjd med min Razer DeathAdder - men frågan är om det ens var en äkta?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1450894-brukade-itbutik...
Vet att mina kusiner hade problem med sin Boomslang / DiamondBack / vad den nu hette med.

Vad gäller tangentborden så när mekaniska brytare började bli vanligare på mainstreamgamingtangentborden så tyckte jag egentligen att Razers BlackWidow borde kändes skönt / som det skönaste och det var väl inget illa med priset på det heller så jag hade då inget problem med det mer än att det just stod Razer på det men det är ju ingen acceptabel anledning när det gäller att peka ut fel på det. Jag köpte ett CoolerMaster QuickFireTK som inte hade lika bra omdömmen som det vanliga QuickFire eller hur det var och här är ASD och mellanslag helt nedskavda av naglarna och det är för lätt och glider runt när man spelar (för dålig friktion) så det är inget jag skulle rekommendera, det var mest bara billigt (499 kr med Cherry MX Brown tror jag, möjligen 599.)

Köpet av den musen gjorde iaf att jag inte ville köpa någon mer dyr mus då för jag tyckte det var rätt B att sätta in skräpswitchar om det nu var det eller om de bara pajade ändå i en så dyr mus. Värdelöst att betala dyrt om det ändå inte håller ett tag. Har en Logitech G9x som inte har gett upp ännu nu istället köpt typ efter att de försvann och öppnad först något år senare, det är ju inte 20miljonersswitchar i den eller om det är det på vänster och höger knapp men den fungerar änsålänge iaf, sensorn har väl lite latency eller något för den "skjuter för långt" om man säg försöker rita en rektangel.

Skall vi tala branding så känns väl lättklädda tjejer inte som hur man borde sälja gamingprodukter i Sverige, känns bara oseriöst att se snygga tjejer sälja gamingprodukter, i mindre manshatande och politiskt korrekta nationer där det är ok att konstatera att en del människor är snyggare än andra är det kanske inget problem men här känns det ju mest bara orealistiskt. Å andra sidan vettefan om random gaminglags logotype gör så mycket heller.

Permalänk
Medlem

Är själv inte särskilt partisk vad gäller märken som så, men däremot är det viktigt för mig att köpa kvalitet och inte bli lurad.

Razers tangentbord t.ex. Har väldigt mycket bling-bling och razers "egenutvecklade" (rebrandade skit-)brytare som inte håller någon uniform standard/kvalitet genom ett helt tangentbord, något som går fetbort för min del. Ska man gå ner i produktionskostnad genom att använda sämre grejer så ska priset spegla just detta.

Har ägt många razerprodukter genom åren, den första var en diamondback cirka -05, har en gamepad nu men den används sällan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade Razer Ouroboros Wireless Gaming Mouse där de trådlösa sluta fungera samt sluta ta emot laddning bytte ut den två gånger och alla fick samma problem inom 2-6månader. En mus som kostade då 1400kr ska ju inte strula på det viset.

Tur så utgick de från sortimentet så fick byta till till Logitec G700s som är minst tio gånger bättre.

Efter det har jag svurit på aldrig mer Razer förknippade dom förut med kvalité men efter den vändan så är det bara överpris. Så aldrig mer Razer för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Jag måste väl höra till den skaran som värken har dålig erfarenhet eller haft problem med deras produkter.

Kan väl undra vad en del gör med sina tangentbord när keycaps spricker eller dyligt.

Har en Deathadder från 2006/7 (den med skarpare kanter) och ett blackwiddow från 2010 med blå Cherry MX brytare. Inga problem alla med någon av dem.

Kan hålla med att kvalitetskänslan i blankplast är lägre än Alu-ramen många andra börjat med, men tycker i te det speglas i deras produkter. Prismässigt tycker jag inte se verkar speciellt mycket dyrare än t.ex Corsair eller Logitech, som kanske är de närmaste konkurrenterna, men nu har jag ingen erfarenhet av de då jag fortfarande tuffar på med mina 10 och 6 år gamla razerprylar som funkar fint och tas hand om.

På jobbet där jag skriver mycket mer har jag gått igenom mängder av skit från alla "kontorsmärken". Fick mig tillslut ett IBM model M med buckling spring och det har hållt ett bra tag.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk

Undermålig kvalité

Har köpt 4 razer möss i mina dar och tre av dessa är dem enda mössen jag lyckats köra slut på av alla möss jag någonsin ägt.