Vilken av dessa 2 skulle du valt?

Permalänk
Avstängd

Vilken av dessa 2 skulle du valt?

Halloj.

Jag ska till Norrland med sambon till julsemestern, tänkte köpa en enklare platta att spela lite enklare spel på samt surfa runt med.

Jag kommer att ha WIFI hemma hos hennes föräldrar, så 3G eller 4G är inget att bry sig om.

Mellan dessa två står jag just nu, om ni vet bättre för ungefär samma summa +500~ (Android eller Windows, det kvittar)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3405859

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2892320

Minst 16GB lagring skulle varit fint.

Har en gammal Asus memopad7 just nu, med 8GB..räcker inte till för något..

Tack för hjälpen!

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag hade valt de verkar vara en trevlig platta.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@Fisken1986: Jag själv har en Nvidia Shield men använder den knappt. Det är en bra platta förutom att den blir lagomt seg när den får lite batteri. Annars är den bra. Ett tips om du ska ha många spel och det på den är att köpa till ett SD kort.

PS: Om du nu köper shielden så rekommenderar jag att du köper med flip cover och kontroll. Flip cover underlättar så du slipper hålla i plattan hela tiden och kontrollen behövs om du ska använda gamestream.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoLvizz:

@Fisken1986: Jag själv har en Nvidia Shield men använder den knappt. Det är en bra platta förutom att den blir lagomt seg när den får lite batteri. Annars är den bra. Ett tips om du ska ha många spel och det på den är att köpa till ett SD kort.

PS: Om du nu köper shielden så rekommenderar jag att du köper med flip cover och kontroll. Flip cover underlättar så du slipper hålla i plattan hela tiden och kontrollen behövs om du ska använda gamestream.

Lutar mot en sköld, den känns mer som ett säkert köp. Tack för tipset!

Köpa till ett snabbt Samsung SD-kort på 64GB bör räcka till det mesta.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

@Fisken1986: Du kommer nog inte bli missnöjd med Shielden. Det är en bra platta och brukar rekommenderas om man söker en platta runt 2000kr. Sen är det ju ett plus om man har ett Nvidia kort i datorn och vill streama spel, vilket nu även går att köra på andra enheter med moonlight.

Permalänk
Medlem

Jag har en Shield och jag är väldigt nöjd. Det som är positivt är att det finns ett flertal tillbehör utvecklad just för den (platta, skal, stylus). Nackdelen är då såklart att det låga priset snabbt blir nästa 50% dyrare med alla tillbehör.

Visa signatur

My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked