Qualcomm presenterar 5G-modemet X50

Permalänk
Melding Plague

Qualcomm presenterar 5G-modemet X50

För att vara tidigt ute med 5G-tekniken lanserar Qualcomm ett nytt modem, som är tänkt att användas av företag som vill experimentera med 5G-produkter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Jag känner väl nästan att hastigheten på LTE är tillräckligt hög för att det inte ska göra någon direkt skillnad nu förutom vid väldigt specifika tillfällen. Samma hastighet som vanlig fiberanslutning är sjukt bra i en mobil enhet. Jag ser mycket mer framemot att ha röstsamtal och allt annat på LTE också istället för att telefonen alltid ska koppla över på GSM eller 3G hela tiden.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den maximala bandbredden som X50 kan uppnå här uppges vara 5 Gbps, otsvarande cirka 625 Mbps.

Antar att det är 625MB/s som menas?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@pellen: Helt riktigt, det var ett fel som slank igenom korrekturen, det är fixat nu. Tack för din uppmärksamhet!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@pellen: Helt riktigt, det var ett fel som slank igenom korrekturen, det är fixat nu. Tack för din uppmärksamhet!

Det står fortfarande "otsvarande" och inte "motsvarande" dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag känner väl nästan att hastigheten på LTE är tillräckligt hög för att det inte ska göra någon direkt skillnad nu förutom vid väldigt specifika tillfällen. Samma hastighet som vanlig fiberanslutning är sjukt bra i en mobil enhet. Jag ser mycket mer framemot att ha röstsamtal och allt annat på LTE också istället för att telefonen alltid ska koppla över på GSM eller 3G hela tiden.

Dock är väl tanken med 5g väldigt låga latenser framförallt, som är tänkt att användas mycket i IOT prylar oså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Jockew1989:

Dock är väl tanken med 5g väldigt låga latenser framförallt, som är tänkt att användas mycket i IOT prylar oså

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är precis det jag menar! Jag håller med dig. Det är mer konsumentsidan som inte har sååå stor nytta av det i telefoner bara.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld