Corsair SF450 i Node 304, behövs det en bracket?

Permalänk
Medlem

Corsair SF450 i Node 304, behövs det en bracket?

Hej!

Hade planerat att bygga en speldator i lite mindre format, dock är jag lite osäker på PSU fästet, jag antar att en bracket behövs då Node 304 tar ATX PSU, tänkte mest dubbelkolla om det är något som vet så att jag inte beställer onödiga delar!

Tänkte beställa från Inet och då är det denna som gäller: Corsair PSU SFX-bracket (Inet länk)
Men kommer denna att få PSUn att "sväva" ovanför chassits botten?
Tycket själva öppningen ser så centrerad ut till skillnad från SilverStone Universal Bracket (Amazon länk)

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Ja, adaptern från Corsair centrerar nätaggregatet. Den från SilverStone gör det inte.

Permalänk
Medlem

@kf: Tack! Då vet jag!
Skulle ni säga att det är dumt att ha SFX-PSUn så centrerad så att den inte ligger på chassits botten? (för dess luftintaget)

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Hop:

@kf: Tack! Då vet jag!
Skulle ni säga att det är dumt att ha SFX-PSUn så centrerad så att den inte ligger på chassits botten? (för dess luftintaget)

Hej Knife Juggler,

Jag skulle inte säga att det gör något att den ligger lite ovanför luftintaget, den kommer ju fortfarande dra in luft därifrån.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Knife Juggler,

Jag skulle inte säga att det gör något att den ligger lite ovanför luftintaget, den kommer ju fortfarande dra in luft därifrån.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Underbart att höra! Tack för svar, då ska jag nog köra på detta mindre nätagg! Har bara hört bra saker, vill ju gärna ha lite utrymme för kablar i chassit också! ^^

Råkar inte veta om Node 304 faktiskt kräver en bracket eller inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Node 304 är för ATX-aggregat enligt specifikationerna, så du behöver en konverterare ifall du ska köra ett SFX.

Edit: Anandtech's review har en bild på fästet. Rent teoretiskt skulle det säkert gå att skippa och fästa det på alternativt vis. Kolla runt lite om det finns någon som gjort någon smart modd för SFX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hop:

Underbart att höra! Tack för svar, då ska jag nog köra på detta mindre nätagg! Har bara hört bra saker, vill ju gärna ha lite utrymme för kablar i chassit också! ^^

Råkar inte veta om Node 304 faktiskt kräver en bracket eller inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej

Jag har ett node 304 med ett SFX nätagg från corsair och kör med bracket. Skulle säga att det är en fördel då man kan med lätthet dra kablar, alternativt ha en lös ssd där.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro