Samsung möjliggör smarta telefoner med 8 GB primärminne

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Som jag citerade till en annan, så menade jag specifikt deras telefoner inte vad dom gör runt om kring Men apple har inte gjort så att deras telefoner börjar brinna??? det är en ganska stor väsentlig skillnad tycker jag?

Det är väldigt sant att Apple inte har gjort så att deras telefoner börjar brinna fysiskt. Men att min hjärna blev totalt nedbränd p g a deras låsta O S, även det är en, stor väsentlig skillnad tycker jag (fatta nu ironin, och jag gick över ån till android, så släcktes hjärnbranden)

Specifikt deras telefoner
Det handlade om en modell! Note 7

Och nu ska vi kraftigt överdriva lite Alla utan fantasi, sluta läs!
Ponera att detta skulle hända iPhone 5 ----> alla iPhone 5 exploderar.

Men det händer inte med iPhone 5S eller 6:an eller 7:an etc etc etc.....
Specifikt deras telefoner ?
Det är en modell, en Gen, inte specifikt deras telefoner

Rätt ska vara rätt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Kanske dags att börja fasa ut mobiltelefoner med 16gb minne då.

Min första smartphone hade 32gb, 5 år senare var plötsligt 16gb standard?!? Men nu verkar de i alla fall sakta men säkert ha tagit sig upp till 32gb igen. typ 7 år senare.

Permalänk
Avstängd

Mer ram varför inte skoj att ha mer ram på mobilen.

Snart så har man så mycket ram på mobilen så att man kan host Minecraft server på mobilen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det är väldigt sant att Apple inte har gjort så att deras telefoner börjar brinna fysiskt. Men att min hjärna blev totalt nedbränd p g a deras låsta O S, även det är en, stor väsentlig skillnad tycker jag (fatta nu ironin, och jag gick över ån till android, så släcktes hjärnbranden)

Specifikt deras telefoner
Det handlade om en modell! Note 7

Och nu ska vi kraftigt överdriva lite Alla utan fantasi, sluta läs!
Ponera att detta skulle hända iPhone 5 ----> alla iPhone 5 exploderar.

Men det händer inte med iPhone 5S eller 6:an eller 7:an etc etc etc.....
Specifikt deras telefoner ?
Det är en modell, en Gen, inte specifikt deras telefoner

Rätt ska vara rätt.

Hehe jag ser var du vill komma jo det är sant just nu är det bara en serie som har börjat brinna och inte alla i deras linje Men risken finns att Samsung som telefon märke oavsett kan få minder kunder framöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Som jag citerade till en annan, så menade jag specifikt deras telefoner inte vad dom gör runt om kring Men apple har inte gjort så att deras telefoner börjar brinna??? det är en ganska stor väsentlig skillnad tycker jag?

Nej det var väl deras laddare som tog eld istället?

Permalänk
Medlem

Tycker detta verkar väldigt intressant kanske inte enbart för mobiler, utan till datorer, kanske värt att vänta lite för att få DDR4 4000 MHz+ till stationära datorn plus PCIe 4 som troligen kommer 2017-2018.

Permalänk
Medlem

Tydligen är det inte 10nm utan 19nm eller mindre.

First, a bit of clarification: This isn’t actually 10nm DRAM, though Samsung wouldn’t mind if you thought it was. Samsung’s PR helpfully states that “’10nm class’ refers to 10nm-class denotes a process technology node somewhere between 10 and 19 nanometers, while 20nm-class means a process technology node somewhere between 20 and 29 nanometers.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Tydligen är det inte 10nm utan 19nm eller mindre.

First, a bit of clarification: This isn’t actually 10nm DRAM, though Samsung wouldn’t mind if you thought it was. Samsung’s PR helpfully states that “’10nm class’ refers to 10nm-class denotes a process technology node somewhere between 10 and 19 nanometers, while 20nm-class means a process technology node somewhere between 20 and 29 nanometers.”

Stämmer nog men nu verkar de iaf va på g med 10nm.

"Samsung announced today that it has started to mass-produce chips on its new 10nm LPE manufacturing process, a major improvement over its current 14nm process"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Blir alltså 4K i mobilerna nästa år...onödigt på en så liten enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut inte onödigt om VR slår igenom på riktigt. Har testat Samung VR igår som jag fick med på köpet när jag hämtade ut min s7 edge. Kanonfräckt och mycket bättre än jag trott...MEN det är pixligt. En 4k display skulle verkligen ge en mycket bättre upplevelse.

Onödigt...absolut inte.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Istället för Flash-minne så får vi Samsung Burning RAM.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Som jag citerade till en annan, så menade jag specifikt deras telefoner inte vad dom gör runt om kring Men apple har inte gjort så att deras telefoner börjar brinna??? det är en ganska stor väsentlig skillnad tycker jag?

Det kan hända alla tillverkare, Apple är inte förskonat då de använder samma batteriteknik.
Saxat från webben

https://www.google.co.uk/amp/www.bbc.co.uk/news/amp/36955531?...

Även i7 har det tydligen hänt olyckor med och utreda för tillfället.

https://www.google.co.uk/amp/s/amp.theguardian.com/technology...

Skickades från m.sweclockers.com