Apple håller Mac-evenemang den 27 oktober

Permalänk
Melding Plague

Apple håller Mac-evenemang den 27 oktober

Efter Iphone 7-lanseringen i september blir ett andra höstevenemang från Apple, som nu ska rikta strålkastarljuset mot bolagets sortiment av Mac-datorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande, hoppas på en ny version av MacBook Air!

Permalänk
Medlem

Soptunna V2.0 kanske?

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

??????@Niczo:

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Undrar om det är något annat än Mac's de ska snacka om

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av robbankentor:

@Niczo pratar om Mac pro.

Permalänk
Medlem

Aha trodde bara att det var ännu ett, jag hatar apple inlägg. sorry.@huttala:

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Apple kommer lansera Zen med en MAC redan i år. Dessutom kommer Zen att vara exklusivt för enbart Apple fram till sommaren 2017.

Källa:

skojar bara

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen fram emot en ny Macbook Pro Retina Den här killens design ser otroligt bra ut, släpper Apple en sådan dator så blir det utan tvekan ett köp!

http://www.martinhajek.com/macbook-meets-oled/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@dole_95: Jag hoppas på samma sak, men om jag ska tro de olika rykterna är jag tveksam. Har MBAn ex. bara USB-C utgår den omgående, jag vill inte släpa på en gazzilion adaptrar (som antagligen kostar därefter) för att kunna koppla in ex. en minneskortsläsare.

Jag står just nu i valet och kvalet mellan MBA 13", och MBP 13", där det med dagens specar lutar mer åt MBPn pga skärmen.

Jag har idag en MBA 11" av den första generationen men den börjar säga upp sig (gångjärnen börjar ge sig, batteriet har svällt etc).

Så min förhoppning är en uppdatering av MBP; gärna bättre batteritid och modernare CPUer. Alternativt, på MBAn en skärm med högre upplösning.

Bara mina 0.02£.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

En mac mini motsvarande Intel NUC i7 Skull Canyon Skylake skulle sitta fint. Meen då skulle de kannibalisera på deras övriga sortiment, så jag tror nog nästan snarare på att mac mini kommer skrotas om jag ska vara helt ärlig. Men hoppas kan man ju alltid

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Ge mig en imac med gtx 1060/1070 så köper jag den.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Inaktiv

Det ryktas om att de ska slopa gamla usb portarna och enbart ha USB C. Detta tycker jag är bra då de driver utvecklingen framåt. Att sedan dessa användare får bära med sig en adapter är inte mitt problem.

Jag tror annars att nya macbook Pro hel klart blir bra, däremot kanske inte den mest prisvärdiga modellerna. 4 core i7 senaste version, 16GB ram och över 500GB SSD hårddisk tycker jag kunde vara standard på 15"arna.

Permalänk
Medlem

Sannolikt kommer de lansera en ny MacBook Pro med något annorlunda design, uppdaterad hårdvara och där funktionstangenterna ersätts av led-pekskärm. Det är i vart fall vad det har ryktats om under en längre tid. Och det vore välkommet då min nuvarande MacBook Pro är från 2008.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Ge mig en imac med gtx 1060/1070 så köper jag den.

Priset skulle gissningsvis ligga på 25k i så fall, minst.

Permalänk
Medlem

Var det inte rätt länge sen MacPro kom början av 2014?

Nya sådana skulle vara intressant och se.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Priset skulle gissningsvis ligga på 25k i så fall, minst.

Priset kvittar, orkar inte hålla på med Hackintosh längre.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Soptunna V2.0 kanske?

Ja, nånting måste dom göra. Den som finns nu är ju hopplöst daterad.

Permalänk
Inaktiv

Kan vi få SSD eller åtminstone Fusiondrive som standard i iMac. 5400rpm HDD i en dator för över 10 000 är inte okej 2016!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

En mac mini motsvarande Intel NUC i7 Skull Canyon Skylake skulle sitta fint. Meen då skulle de kannibalisera på deras övriga sortiment, så jag tror nog nästan snarare på att mac mini kommer skrotas om jag ska vara helt ärlig. Men hoppas kan man ju alltid

En Mac Mini med Kaby Lake hade inte varit helt fel. Men det kanske är för tidigt för Kaby Lake modeller om det ska lanseras redan nu i Oktober ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Jag ser verkligen fram emot en ny Macbook Pro Retina Den här killens design ser otroligt bra ut, släpper Apple en sådan dator så blir det utan tvekan ett köp!

http://www.martinhajek.com/macbook-meets-oled/

https://cdn2.macworld.co.uk/cmsdata/features/3593988/martin-hajeck-macbook-pro-oled-2.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7247/27496375261_09a0dbb7fe_b.jpg

Det där resulterar i ett givet köp för mig med. Oerhört välgjord konceptdesign!

Permalänk
Inaktiv

Hoppas dom inte överger 16:10-skärmar!

Sen vill jag ha en sjysst mac med, låt oss säga ett geforce 1060 ?

Permalänk
Sötast
Skrivet av SimpanDirr:

Ge mig en imac med gtx 1060/1070 så köper jag den.

Har gått och tänkt exakt samma sak, troligtvis blir det väl ännu ett avdankat AMD kort men med tanke på hur kraftfulla mobile 1060/70 är så vore det ren idioti att inte klämma in ett sånt.

Vill verkligen köpa en iMac men mycket hänger på just detta.

Permalänk
Medlem

Hallå jag vet att ni inte är MS-fan på det här stället men Microsoft kommer hålla 3 event inom snar framtid.. kan ni inte nämna 1 av dom 3 iaf?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tattis:

Hallå jag vet att ni inte är MS-fan på det här stället men Microsoft kommer hålla 3 event inom snar framtid.. kan ni inte nämna 1 av dom 3 iaf?

Who gives a damn??!.....

Permalänk

Liten stationär med uppgraderbart DDR4 och utbytbart grafikkort som inte kostar RÖR.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller tummarna för ny MacPro

Har sett fram emot en ny MacPro sen 2012, har en 12 core från 2010 som fortfarande jobbar 24/7. 6.1 va inte mycket till uppgradering...

Det går lösa rykten på att apple (håller tummarna) är påväg att licenslera ut Mac OS. Om de inte kan leverera en maskin med många hästar under huven så vore det inte helt fel om HP/Dell fick en licens och kunde leverera sina Z/dells motsvarighet-serier med Mac OS. Jag skulle inte säga nej till en Dual 22-core maskin med stöd för 4 gpu:er. Apple kommer aldrig leverera en sån maskin men HP gör det redan.

Om Apple levererar en ny MacPro i "trash can"-utförandet så kommer jag nog köpa den. Men jag hade velat se en Mac Pro tower likt de som funnits sedan G5:orna. Otroligt stabila maskiner vilket man inte kunde säga om 6.1:an (värmeproblemen)

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Ingen nyhet om Microsoft-event? Känns bara weird när eran systersida tar upp detta och ni lägger så stort focus på Apple. Borde vara tvärtom.
http://www.99mac.se/artikel/9383-microsoft-haller-event-26-ok...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Soptunna V2.0 kanske?

Ni vet att Samsung tyckte soptunnan var så bra så de har gjort en egen
Var tvungen att kolla att detta inte var ett skämt.

Innovation by Samsung

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att hitta en ersättare till min Mac Mini 2011 AMD GPU (eller en av de sämsta Mac/datorer som gjorts), den överhettar vid surf och throttlar proppen vid 93 grader

Tyvärr lär vi se ännu mindre av flexibilitet i form av möjlighet till uppgradering av SSD, minne etc med fortsatt svaga CPU modeller i kombination med Intel GPU all i fin förpackning med värdelös värmehantering och den höga Apple dollarn.

Jag är munter och positiv idag....NOT!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns