Permalänk
Medlem

Razer Blackwidow chroma

Hej,
försökte posta i Mekaniska tangentbord och tillbehör, allmän diskussion och frågor samt diskussionstråden för fynd men ingen svarade så tänkte testa egen tråd.

Är sugen på att köpa Blackwidow chroma av följande anledningar.
* Den är snygg och går bra ihop med min deathadder chroma
* nedsatt till 1199
*sugen på att testa mekaniskt tangentbord. Kör just nu på ett tangentbord likt det här och skiljer sig väldigt mycket från ett mekaniskt.

Testade det för några år sedan när det hade blåa brytare och fick panik av klickandet. Lyssnat lite på videos och razers egna gröna låter tystare.

Alternativet skulle annars vara ett k70 RGB men det är så mycket dyrare och är sällan nedsatt.

Någon som har ett blackwidow chroma och vill dela med sig av sina tankar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: Sålde precis mitt här på forumet. Folk fick spader på att det lät så mycket trots att jag har headset. Nog för att man kan sätta o-ringar och alla trycker inte heller lika hårt på tangenterna så är det nog rätt högljutt. Som jag har förstått det låter det i likhet med Blåa switchar.

Jag hade tittat på Corsairs Strafe med MX Silent eller gått på ett tangentbord med röda switchar. Jag själv beställde precis ett med röda för att känna på det.

Annars kan du titta på Razers nya bräda Ornata som har lågprofils-tangenter. De verkar klicka rätt mycket men kanske inte i riktigt lika högt. Finns inga reviews ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Pelegrino: Sålde precis mitt här på forumet. Folk fick spader på att det lät så mycket trots att jag har headset. Nog för att man kan sätta o-ringar och alla trycker inte heller lika hårt på tangenterna så är det nog rätt högljutt. Som jag har förstått det låter det i likhet med Blåa switchar.

Jag hade tittat på Corsairs Strafe med MX Silent eller gått på ett tangentbord med röda switchar. Jag själv beställde precis ett med röda för att känna på det.

Annars kan du titta på Razers nya bräda Ornata som har lågprofils-tangenter. De verkar klicka rätt mycket men kanske inte i riktigt lika högt. Finns inga reviews ännu.

Om jag förstår det rätt så har inte deras switchar någon klick och det borde gå att lösa med o-ringar. Stämmer det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl