[BF1] Öppen spelkväll med Geeks Gaming - 19:00 21 Okt!

Permalänk
Moderator

[BF1] Öppen spelkväll med Geeks Gaming - 19:00 21 Okt!

Fram med gevären, väck kamraterna, in med dem i gruppen! Det är dags att lira Battlefield!
Inställning sker ikväll klockan 19:00teamspeak.geeksgaming.se, där bildar vi grupper och härjar på slagfältet i god laganda!

För den som inte har skaffat spelet går det att följa slagfältet på liveströmmen nedan eller på Twitch-kanalen GeeksLive.

https://www.twitch.tv/geekslive/v/96294102

Alla är välkomna att spela, det enda vi kräver är trevlig stämning och respekt för varandra. Även om man är blyg och inte vill prata är det okej att komma in på teamspeak och panga så ses vi i skyttegravarna!

Killstreak klipp ifrån ikväll: https://clips.twitch.tv/geekslive/FunnyGrouseDendiFace

#Spelkväll #Geekslive #Geeksgaming #BF1

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Det här blir smutt som tusan!

Permalänk
SpelClockers

HYPE. Mig ser ni i chatten ikväll. Har tyvärr inte spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Det går självklart bra att komma in både tidigare och värma upp innan spelkvällen eller ansluta sig till skyttegravarna senare på kvällen!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Går inte att spela. Overload delux. Alla hammrar och vill in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Går inte att spela. Overload delux. Alla hammrar och vill in

Nah, mer ddos.

https://twitter.com/PoodleCorp/status/777657323561123840

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd

Fan, önskar jag hade råd att köpa spelet.. Fast samtidigt inte med alla jävla problem som sker i samband med stora spellanseringar.

Permalänk
Medlem

"Vässa bössan, ladda kniven"

Och skjut kniven?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Benchmark med dom nya drivrutinerna från Amd och Nvidia
http://www.gamersnexus.net/game-bench/2652-battlefield-1-grap...

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Fan, önskar jag hade råd att köpa spelet.. Fast samtidigt inte med alla jävla problem som sker i samband med stora spellanseringar.

Jag har faktiskt inte riktigt haft några märkvärdiga problem tycker jag. I betan hade jag svårt att ansluta till servern en (1) gång. Sedan skarp release har jag bara haft en crash, och då har jag spelat rätt många timmar ändå.

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Hela internet ligger nere. Twitter, Netflix, Polygon m.m. undergången är nära. Spotify hade problem tidigare.

https://techcrunch.com/2016/10/21/many-sites-including-twitte...

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

@Goteborgan: Hela internet ligger nere. Twitter, Netflix, Polygon m.m. undergången är nära. Spotify hade problem tidigare.

https://techcrunch.com/2016/10/21/many-sites-including-twitte...

Så sant!

Fattar inte hur Swec lyckas ligga uppe hela tiden (undantag 05:00 då)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är någonslags re-release av gamla BF? Jag har tyckt mig se en viss hype, varför? Om någon kan förklara vad grejen är med ett par meningar vore det schysst.

Permalänk
Medlem

@Olegh: Det är ett helt nytt spel. Utspelar sig under 1:a världskriget.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag antar att det är någonslags re-release av gamla BF? Jag har tyckt mig se en viss hype, varför? Om någon kan förklara vad grejen är med ett par meningar vore det schysst.

Första världskriget

(ok bara en mening, men en sak som varit efterlängtad)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har inte teamspeak men vart lirar folk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

@Olegh: Det är ett helt nytt spel. Utspelar sig under 1:a världskriget.

Skrivet av skog1s:

Första världskriget

(ok bara en mening, men en sak som varit efterlängtad)

Ah ok, tack för svar. Förvirrande speltitel för en som inte är med i svängen men var det lite grann förr i tiden.

Permalänk
Medlem

tråkigt att man inte enns kan komma online i spelet, varför har dom inte servrar uppe första dagen..??????

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

"you have lost the connection to EA online" står det bara när jag försöker logga in

Permalänk
Medlem

Samma här!!! Barnen har lagt sig , ölen är kall och frugan är hos en väninna.
Då kommer man inte in , usch för dessa i-landsproblem.
Får väl bli en film istället , ha det.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Lan: Nej Bf1 nådde inte upp till mina förväntningar..
Bra grafik och ljud räcker inte för att göra detta spel optimalt..
Långsamma fordon och sega vapen..
Återgår till bf4

Visa signatur

aaa

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreten:

@Lan: Nej Bf1 nådde inte upp till mina förväntningar..
Bra grafik och ljud räcker inte för att göra detta spel optimalt..
Långsamma fordon och sega vapen..
Återgår till bf4

Vad väntade du dig av ett spel "baserat" på WWI?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

"you have lost the connection to EA online" står det bara när jag försöker logga in

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23765002.ab

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

@dreten: Du får skriva ett brev till 1910-talet och klaga på att de inte hade laserbössor och svävande bilar.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Jahaja, så klart ska servrarna gå ner när polaren tankat klart spelet. Tur att man fick chansen att spela igår iallafall.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

DDOS pågår mot BF1

Visa signatur

youtube.com/ultracowgaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultracow:

DDOS pågår mot BF1

Ja, jävla CoD ungar med avundsjuka...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

För oss oinvigda som inte kommer in på reddit och kan kolla...

Har BF1 samma prioritet queue för premium som bf3 och bf4???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

För oss oinvigda som inte kommer in på reddit och kan kolla...

Har BF1 samma prioritet queue för premium som bf3 och bf4???

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det står så när man väntar i kön iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Jag har faktiskt inte riktigt haft några märkvärdiga problem tycker jag. I betan hade jag svårt att ansluta till servern en (1) gång. Sedan skarp release har jag bara haft en crash, och då har jag spelat rätt många timmar ändå.

Det är alltid en grupp lyckligt lottade som slipper undan problemen.