Permalänk
Medlem

375.57 WHQL

http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/109444/en...

Citat:

Game Ready
Provides the optimal experience for Battlefield 1, Civilization VI, and Titanfall 2

Drivrutinerna finns däremot inte på geforce.com än.

Permalänk
Medlem

Precis skaffat Geforce kort efter åratal av AMD. Visst har de automatiskt uppdatering? Eller måste man själv hålla koll och gå in och ladda ner manuellt hela tiden nya uppdateringar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Precis skaffat Geforce kort efter åratal av AMD. Visst har de automatiskt uppdatering? Eller måste man själv hålla koll och gå in och ladda ner manuellt hela tiden nya uppdateringar?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du GeForce Experience applikationen så får du notifiering om ny driver.

Permalänk
Medlem

Jag får inte in 375.57 på frugans dator med ett EVGA 1070 FTW. När den installerar grafikdrivrutinen och där skärmen blir svart en kort stund och normalt kommer tillbaka, där förblir den svart och efter en stund rebootar datorn. 373.06 fungerar fint att installera. Aldrig råkat ut för innan. Får inte heller upp GeForce Experience som alternativ under anpassad installation. Brukar iofs aldrig installera det men ändå konstigt.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Vad är det jag ska logga in med i senaste drivrutinerna? Jag vill absolut inte finnas med i någon databas eller ha något konto. Kan man avinstallera geforce experience? vad går jag då miste om? förvirrad just nu...

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Åtgärdar tyvärr inte flicker som uppstår vid 144hz eller högre.. Får fortfarande nöja mig med 120hz

Hörde också att det ska gå att byta till 120hz och sedan tillbaka till 144hz men orkar inte göra det varje kallstart.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

Vad är det jag ska logga in med i senaste drivrutinerna? Jag vill absolut inte finnas med i någon databas eller ha något konto. Kan man avinstallera geforce experience? vad går jag då miste om? förvirrad just nu...

Detta går du miste om:
http://www.geforce.com/geforce-experience

Du kan dock ladda ner drivrutiner på Nvidias hemsida utan att behöva ha ett konto. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tydligen har denna version något slags kompatibilitetsproblem med Windows 10 och en hotfix ska vara på väg. Kan vara bra att veta om.

https://forums.geforce.com/default/topic/971988/geforce-drive...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subiray:

Åtgärdar tyvärr inte flicker som uppstår vid 144hz eller högre.. Får fortfarande nöja mig med 120hz

Hörde också att det ska gå att byta till 120hz och sedan tillbaka till 144hz men orkar inte göra det varje kallstart.

Detta är inget jag märkt av och jag har kört med 144hz hela tiden.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Detta går du miste om:
http://www.geforce.com/geforce-experience

Du kan dock ladda ner drivrutiner på Nvidias hemsida utan att behöva ha ett konto. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Tack för att du tog dig tid att svara. Och på ett enkelt sätt. Då missar jag inget jag behöver då jag själv hellre pillrar själv när jag är inne i spelet efter mina egna preferencer.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

@evil penguin: Tack så mycket! Höll på att bli galen här hemma. Lagt senaste 90 minuterna på att kolla sladdarna två gånger, virussökt både vanlig full scan och boot full scan, installerat om drivisarna två gånger och kollat temperaturen flera gånger. Bildfel första en-tre sekunderna när man kollar youtube/twitch. Störigt som fan även om det försvinner. Men nu vet man iaf att dom jobbar på en fix, tack igen!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]