Permalänk
Medlem

Köpa 8-pin sladd

Tjenare!
Har slarvat bort mina två 8-pin sladdar till mitt nätaggregat. Finns det nåt ställe man kan köpa såna på?

Permalänk
Medlem

@syx94: Ja.

Kolla på din tillverkares hemsida, det finns tillgängliga att köpa som reservdel ibland. Annars kontakta deras support, eller support där du köpte nätagget så kanske ÅF kan ta hem till dig.

Svårt att säga utan att du berättar vad det är för nätaggregat. Det är ganska basic info att veta för att hjälpa.

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt viktigt att du skaffar rätt kablar. Alltså rätt kablar till precis rätt modell. Det finns nämligen ingen gemensam standard när det kommer till modulära nätaggskontakter så du måste få tag i exakt rätt. De kan passa ändå, men vara annorlunda kopplade.

Det som däremot finns är ett gäng trådar i forumen (även detta) där användare fått en nätaggskontakt att passa från fel tillverkare och samtidigt bränt moderkortet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Söderbäck: Det är en (Corsair RM650 650W) Det ska vara till mitt ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Hedersmedlem

@syx94 Kanon!
Då vet du att det är modulära kablar för ett Corsair RM650 650W du är ute efter.
Var kan man hitta dessa då?
Ja det ser ut som att de tre butikerna jag kollat på kan ha rätt kabel.
utbud komplett
utbud inet
utbud webhallen

Men jag vet inte om corsair alltid använt samma standard på alla sina modulära nätagg. Möjligt att alla corsairs modulära kablar fungerar med varandra, eller så kan det bli heltokigt om man gör ett sådant antagande...
Här får du nog kolla med corsair vad som faktiskt gäller om ingen annan har definitivt svar på frågan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Enligt Corsairs hemsida är det denna kabel det ska vara......

http://www.corsair.com/se-fi/professional-series-hx-enthusias...

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.