Permalänk
Medlem

lumia 950

Köpte min lumia 950 för cirka 1 vecka sen. Allt fungerande suveränt fram till att för någon dag sen, börja ett surrande/tickande ljud komma från ingenstans. Sökte upp detta på nätet och hittade en artikel där en kille
har samma problem. Samt att man hör ett tickande ljud om man knackar försiktigt på baksidan. Se nedan.

If you shake the device you can hear a slight rattling noise, even when the back cover is off, and a very noticeable reverb-like noise when you put the phone down face-first, but you don't get any of this when the phone is facing screen-up. I don't know if it's the camera, if it's natural or not...

länk: http://answers.microsoft.com/en-us/mobiledevices/forum/mdlumi...

Dold text

Nu har även iris scanner gett upp, tar några gånger innan man kommer in i telefonen. Har hard resetat telefonen minst varje vecka nu, är det meningen med windows phone? Att reset telefonen varje vecka för att den skall funka normallt?
Vissa appar buggar då o då, ibland freezar telefonen från ingenstans. Älskar windows phone, men vet ej om jag skall behålla telefonen....

Frågan är: Ska man skicka in telefonen på service? Med tanke på att det som stör mig just nu är det tickande ljudet som kommer bakifrån när man knackar lite. Känns som att det skruvar som är lösa. Tror det är en hardware issue.

Permalänk
Medlem

Om iris scanner krånglar verkar det mer som om du fått en defekt enhet, fungerar den inte över huvud taget?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade en likadan lur för ett tag sedan. Vad jag vet är det sidoknapparna som låter när man skakar på den då de sitter ganska löst fast i skalet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Om iris scanner krånglar verkar det mer som om du fått en defekt enhet, fungerar den inte över huvud taget?

Iris scanner funkar. Men efter ett par dagar ger den upp. Det lyser ej rött. Startar om.. Funkar ej. Måste hard reset. Nu när jag skriver detta meddelande kommer detta rattle noise sound från kameran/högtalaren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Hade en likadan lur för ett tag sedan. Vad jag vet är det sidoknapparna som låter när man skakar på den då de sitter ganska löst fast i skalet.

Tror att det är kameran som f.. Upp. Det som stör mest är det rattle noise som kommer då o då. Skit jobbigt på kvällen. När man sover..

Permalänk
Medlem

Skall man skicka in telefonen på service eller bara lämna tillbaka den? Grejen är att jag är 80% säker att nya problem kommer att uppstå framöver...och att skicka telefonen fram och tillbaka är jävligt jobbigt faktiskt.

Permalänk
Inaktiv

Är det någon backdoor öppen i den så någon försöker zooma med kameran och titta vad du gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Är det någon backdoor öppen i den så någon försöker zooma med kameran och titta vad du gör?

really?......

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Är det någon backdoor öppen i den så någon försöker zooma med kameran och titta vad du gör?

Det är inte Android-lurar vi pratar om här...;)

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av [SH]:

Det är inte Android-lurar vi pratar om här...;)

Nä det är windows som lätt får trojaner mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Nä det är windows som lätt får trojaner mm

På mobilen? Eh, jo...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Asså, är både wp och android fan. Men efter detta problem... att mobilen freezar då o då. Iris ger upp, att chatta på messenger och halva batteriet är borta, dafuq? Hade en s6 innan, kunde chatta, snapchatta och inte ens 10% gick bort på ett par timmar. Tror jag ger upp wp och väntar på surface phone!

Permalänk

Lämna in den och ta ut en ny. Låter som en defekt telefon. Jag har då inte haft några problem med min.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några sådana problem med min Lumia 950 (köpt i juni 2016). Låter som du borde kunna få den utbytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Asså, är både wp och android fan. Men efter detta problem... att mobilen freezar då o då. Iris ger upp, att chatta på messenger och halva batteriet är borta, dafuq? Hade en s6 innan, kunde chatta, snapchatta och inte ens 10% gick bort på ett par timmar. Tror jag ger upp wp och väntar på surface phone!

Som sagt, det låter som att du har en defekt enhet. Lämna in den till inköpsstället och se vad dom tycker du ska göra.
Själv inväntar jag också Surface Phone, hoppas den kommer under våren nästa år som det ryktats om.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Som sagt, det låter som att du har en defekt enhet. Lämna in den till inköpsstället och se vad dom tycker du ska göra.
Själv inväntar jag också Surface Phone, hoppas den kommer under våren nästa år som det ryktats om.

Ska lämna in den och köpa mig en android tills surface phone kommer ut. Hört att den kommer på slutet av 2017.

Edit: Grejen är att jag säkert inte kommer få en ny (därmed vill jag lämna in den o få pengarna tillbaka), de sa att jag måste skicka in den för att de ska laga enheten (micrsofts support b2x). Vill verkligen behålla min wp, ugh vet ej vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem

Om jag lämnar tillbaka den och får en ny, får jag nya 30 dagars öppetköp?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Wpox:

Om jag lämnar tillbaka den och får en ny, får jag nya 30 dagars öppetköp?

Lämnar tillbaka den, går till annan butik o handlar Lite akward att lämna den sen gå direkt till kassan o köpa en ny xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Lämnar tillbaka den, går till annan butik o handlar Lite akward att lämna den sen gå direkt till kassan o köpa en ny xD

Köpte mobilen hos microsoft store i Sverige... Vet någon om ångerätten/öppetköp förnyas om man får en ny telefon? Man kan väl kräva en ny telefon? Jävla defekt telefon man fick.. ffs.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Wpox:

Köpte mobilen hos microsoft store i Sverige... Vet någon om ångerätten/öppetköp förnyas om man får en ny telefon? Man kan väl kräva en ny telefon? Jävla defekt telefon man fick.. ffs.

Lämna tillbaka den med ångerrätten sen kan du köpa min telefon som funkar fin fint Har nämligen en liggandes som du kan få billigt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Lämna tillbaka den med ångerrätten sen kan du köpa min telefon som funkar fin fint Har nämligen en liggandes som du kan få billigt

Vad använder du för lurar då?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Wpox:

Vad använder du för lurar då?

Använder min gamla note 2 då jag väntar på Xiamoi mi6 är nämligen så att jag har flertal xiamoi saker hemma som funkar ypperligt , dock har de bara android stöd Men har kvar lumian för att ta kort osv.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Använder min gamla note 2 då jag väntar på Xiamoi mi6 är nämligen så att jag har flertal xiamoi saker hemma som funkar ypperligt , dock har de bara android stöd Men har kvar lumian för att ta kort osv.

Ska se hur det blir. Ska ringa upp dem imorn och berätta problemet. Blir det ingen ny lur lämnar jag tillbaka denna och köper en lg g5

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Wpox:

Ska se hur det blir. Ska ringa upp dem imorn och berätta problemet. Blir det ingen ny lur lämnar jag tillbaka denna och köper en lg g5

Äh WP är nice men är ju som sagt om man hittar externt användande utanför Windows området/kamera som det inte är så bra. Men alla növdvändiga appar för livet finns men just för mig är det skönt att styra strömmen hemma, Luftkonditionering, luftrenare, robotdammsugare osv

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Äh WP är nice men är ju som sagt om man hittar externt användande utanför Windows området/kamera som det inte är så bra. Men alla növdvändiga appar för livet finns men just för mig är det skönt att styra strömmen hemma, Luftkonditionering, luftrenare, robotdammsugare osv

Älskar wp. Har alla appar jag behöver men det problem som får mig att skaffa lg g5 är dels för att jag är rädd att det kommer att bugga framöver med min enhet (om jag får en ny lumia 950).

Permalänk
Medlem

Asså va? Jag måste stå för alla frakt kostnader. Dessutom ska mobilen skickas med express till ungern för att de skall ta en titt på den. Därefter skall de fixa och se vad som händer. Har ju för fan 1 års garanti? Nvm, ska lämna tillbaks den imorn. Att mobilen har rattle sound när man trycker lite försiktigt på baksidan. Samt att ett noise kommer mitt på kvällen men även när man använder den. Detta är inte värt pengarna och att man måste bolla fram mobilen fram och tillbaka ifall det händer något.

Permalänk

@Wpox: Fan vad tråkigt. Jag ska komma ihåg detta och köpa från en affär i närheten nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

@Wpox: Fan vad tråkigt. Jag ska komma ihåg detta och köpa från en affär i närheten nästa gång

Haha omg... ringde nyss Microsoft. Fick prata med olika personer där alla kom med olika svar. Ska lämna tillbaka den. Orkar inte med detta trams. En bad mig att prata med b2x supporten, den ena sa att det var normalt, den ena kunde inte "höra mig". Samma sak hände när jag skulle köpa mobilen, fick prata med olika personer.

PS. Ta inte illa upp, älskar telefonen. Ska köpa lumian igen men, på elgiganten.