Gaming Rig Know-how ifrån Netonnet

Permalänk
Medlem

Gaming Rig Know-how ifrån Netonnet

Hej fundera på en ny dator och har hittat denna på Netonet:
https://www.netonnet.se/art/komponenter/datoridelar/others-ga...

Är datorn värd pengarna eller kan man få bättre för samma pris? Tanken är att kunna börja spela lite mer krävande spel.
Sitter i dag på en billig laptop och kan inte spela så mycket som jag skulle vilja.
Det jag spelar främst är World of Tanks hur tror ni dator kommer prestera och vilka inställningar kommer man troligen kunna köra? Skulle helst vilja kunna köra allt maxat runt 60 fps.

Permalänk
Medlem

@danne215: Det är en rätt bra dator i dagens läge. Är väl bara grafikkortet som inte är jättebra, men duger än så länge.
Du kommer säkert i alla fall kunna spela WO Tanks bra på den.
Går ju att jämföra komponenterna med t ex Inet, Komplett, Webbhallen, och se om du kan få liknande dator billigare på så sätt.

Permalänk
Medlem

Har suttit och kollat runt lite under kvällen, verka vara bra pris på paketet likvärdigt på inet går på ca en tusen lapp mer.
Blir nog att jag kör på den ifrån Netonnet och uppgradera grafikkortet om nått år.
Datorn i övrigt borde väl hålla åtminstone i 5 år med byte av grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne215:

Har suttit och kollat runt lite under kvällen, verka vara bra pris på paketet likvärdigt på inet går på ca en tusen lapp mer.
Blir nog att jag kör på den ifrån Netonnet och uppgradera grafikkortet om nått år.
Datorn i övrigt borde väl hålla åtminstone i 5 år med byte av grafikkort?

Svårt att svara på om den håller 5 år, det beror ju helt på hur man menar... Om man menar att kunna spela hyffsat nya spel om 5 år på lägsta grafik med en del lagg kanske den håller till de flesta eller några spel, men det går nog knappast att köra nya spel på hög grafik om 5 år. Och ingen vet ju hur spelvärlden ser ut då eftersom 5 år är jättelång tid i det avseendet. Men 2-3 år håller den säkert bra om du uppgraderar grafikkortet om nåt år, även om du kanske inte kan köra allt och på hög grafik om 3 år.

Jag köpte min dator för 18.000 kr för tre år sedan med ett grafikkort motsvarande GTX 1070 idag och motsvarigheten till Intel i5 6600 CPU, och den fungerar hyffsat än tack vare bra grafikkort, men att köra dagens bästa spel går inte jättebra och högsta grafik är bara att glömma.
Dock fungerar ju spel som Dead by Daylight och många hyffsade spel som H1Z1 superbra än på högsta grafik.
Man kan ju spela moderna spel när datorn är ny och passa på att spela igenom några klassiker när datorn börjar bli gammal om man inte kan uppgradera

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att om du byter till ett nytt bra grafikkort om nåt år håller den säkert bra i 2-3 år och okej nåt år efter det. Men som sagt omöjligt att svara säkert på eftersom ingen vet hur spelvärlden ser ut om 5 år då det är lång tid, och alla har ju olika syn på när en dator "inte håller längre".

Permalänk
Medlem

Tanken med datorn är att kunna köra hög/högsta grafik på world of tanks. I övrigt har jag inga jätte höga krav på övriga spel, sitter idag på en enkel laptop så det kommer bli en stor förbättring iallafall får ut ca 25 fps allt på lägsta idag.
Andra spel som jag troligen kommer att spela är Assasinss creed och dues ex serierna.
Förhoppningsvis så kan man behålla datorn i ca 5 år med enbart byte av grafikkort, givetvis så blir det att man inte kommer kunna maxa kommande spel vilket borde vara svårt redan idag med nya spel på denna datorn?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 3700X med Noctua NH-D15 , 32 GB ram, Palit 2080 GameRock Pro , 4 TB SSD, ACER Predator X34, Logitech G710+.

Permalänk
Medlem

Onekligen bra erbjudande ifrån elgiganten Anders.
Frågan är ju vad som blir mest framtidssäkert om ändå planera att byta grafikkort om något år.
Är det värt att gå på bättre processor? Eller ska man gå på elgigantens paket med bättre grafikkort?

Permalänk
Medlem

Den där kommer maxa WoT utan att anstränga sig alls. Tycker det verkar vara ett vettigt paket överlag.

Permalänk
Medlem

Får passa på och göra en uppdatering och tacka för hjälpen.
Blev så att jag köpte datorn ifrån Netonnet.
Sitter och skriver ifrån den nu, vilken skillnad det är gentemot den bärbara Gick även bra att montera ihop den och installera windows, förvånad över hur smidigt det har gått med tanke på det är första datorn jag byggt.
Sitter nu och vänta på att få ner Wot, lite segt på 8 mbit lina =(

Permalänk
Medlem

Gillar hur dom inte ens säger vad det är för graffe först... Inte ens när man går in på enbart grafikkortets sida, man får gå vidare till "Tekniska specifikationer" för att få reda på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Gillar hur dom inte ens säger vad det är för graffe först... Inte ens när man går in på enbart grafikkortets sida, man får gå vidare till "Tekniska specifikationer" för att få reda på det

Du menar det som står ... här?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du menar det som står ... här?
https://puu.sh/rZ54e/f706eb547f.png

Dom har definitivt ändrat, för mig så stod det bara typ "Grafikkort för VR teknik" eller något när jag försökte ta reda på vad det hette xD