Permalänk
Avstängd

Google pixel

Hej,

Om jag köper en Google pixel telefon från USA kommer den funka här i Sverige med Telenor Sverige? Och appar o sånt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vart skulle du isåfall beställa hem en sådan? Eller köper du den på plats? Jag är nämligen intresserad också haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CooingPendulum:

Vart skulle du isåfall beställa hem en sådan? Eller köper du den på plats? Jag är nämligen intresserad också haha

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte om det går men typ här kanske www.unlocked-mobiles.com/shopping_cart.php finns säkert fler ställen att köpa. Frågan är bara om allt kommer funka även i Sverige? Tanken verkar ändå vara att den ska släppas i norden fast inte än? Eller?

Permalänk
Medlem

Förmodar att den kommer att funka även här i Sverige? Kanske går att maila dem och fråga? Alternativt returnera om den inte gör det. Men vad är "deras grej" så att säga? Är telefonen i orginaltillstånd eller har dem fifflat något med tex SIM? Står ju 24månaders garanti, om det nu funkar kanske det är värt! Är dock inte beredd på att betala nästan 10,000kr för pixel xl med största minnet... så själv avvaktar jag och hoppas att den släpps även här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det korta svaret är ja det kommer att funka.

De förbehållen jag kan se är:
1. Byter du system-språk till svenska kommer nog inte "google assitant" att funka. Kanske ingen stor grej men Google verkar ju vilja sälja in just den funktionen med Pixel.

2. Bor du i en storstad och har Tre (3) som operatör så använder de ett frekvensband för snabbare datakommunikation (TDD LTE B-38) som inte varianten från USA har. Jag vet inte om även de andra operatörerna på sikt tänker nyttja det frekvensbandet men varianten för "övriga värden" (telefon från england/tyskland) är nog att föredra alltså.

3. Laddaren, i USA och England så har de ju andra väggkontakter än vi så laddaren till till telefonen kommer inte att passa utan adapter. Importerar man genom något företag brukar de kunna skicka med en adapter om man har tur. Igen stor grej men bra att hålla koll på eller köpa från Tyskland som har samma typ av väggkontakter som Sverige.

Det verkar vara en väldigt spännande telefon (men lite dyr) så återkom gärna med intryck om ni köper en.

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tttomte:

Det korta svaret är ja det kommer att funka.

De förbehållen jag kan se är:
1. Byter du system-språk till svenska kommer nog inte "google assitant" att funka. Kanske ingen stor grej men Google verkar ju vilja sälja in just den funktionen med Pixel.

2. Bor du i en storstad och har Tre (3) som operatör så använder de ett frekvensband för snabbare datakommunikation (TDD LTE B-38) som inte varianten från USA har. Jag vet inte om även de andra operatörerna på sikt tänker nyttja det frekvensbandet men varianten för "övriga värden" (telefon från england/tyskland) är nog att föredra alltså.

3. Laddaren, i USA och England så har de ju andra väggkontakter än vi så laddaren till till telefonen kommer inte att passa utan adapter. Importerar man genom något företag brukar de kunna skicka med en adapter om man har tur. Igen stor grej men bra att hålla koll på eller köpa från Tyskland som har samma typ av väggkontakter som Sverige.

Det verkar vara en väldigt spännande telefon (men lite dyr) så återkom gärna med intryck om ni köper en.

Tack för svar!

Jag skippat nog xl. Men var sugen på den blå men ser att den inte finns. Sökte på pricerunner UK. Ska fundera hur jag gör. Tror nog jag avaktar lite och ser om någon info om norden kommer. Annars köper jag nog om den ej kommer till Sverige

Om någon köper/köpt denna hör gärna av er som sagt vad nu tycker osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inga fler här som sitter på en Google Pixel?

Har kört iPhone i cirka 10 år och bytte precis till Android i och med mitt Google Pixel-köp för en vecka sedan. Är fullkomligt förälskad i den. Helt otroligt bra telefon. Allt känns mer integrerat nu när man är en del i Google's ekosystem.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

Hej, när blir nya Google Pixel presentationen av?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX