Permalänk
Medlem

Direct x problem med BF1

Hej
Är det någon mer än mig som har problem med Direct x i BF1?

Började lira spelet 21 oktober kl00.00 då det släpptes. Tyckte dock att det va dåligt optimerat med grafiken för det började lagga till och då var inställningarna på medium. Något jag tyckte va lite konstigt då min prestanda ska klara av spelet på bättre än medium.

Pillade lite på grafikinställningar och aktiverad Direct X 12. Efter några minuters spelande kraschade spelet och blev utslängd. Testade hoppa in igen med får bara upp ett fel meddelande om direct x hela tiden och kan inte spela spelet.
Läste nu dock att nvidia släppte nya drivrutiner igår. Kan dom möjligen hjälpa mitt problem eller? Är nu på jobbet så har ingen möjlighet att testa idag. Är det någon mer som har upplevt samma problem?

Sitter på
Intel i5 2500k @ 4500mhz
8gig ddr 3 1600mhz
samt geforce 1070gtx kort

Men tycker spelet flyter på dåligt nämligen trotts jag sen testade sänka till low på inställningarna och då kör jag i 1080p i upplösning. Kommer ihåg på betan så testade jag på ultra och låg mellan 30-40fps med mitt radeon 270x kort. Jag hoppas bara det är drivrutinerna som spökar och inget annat.

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Prova installera om drivrutinerna och kör DDU före. Upplever själv att det laggar lite trots att jag har 60fps konstant på Ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Prova installera om drivrutinerna och kör DDU före. Upplever själv att det laggar lite trots att jag har 60fps konstant på Ultra.

vad för prestanda sitter du på?

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

4670K (4.4) 16GB DDR3 och 1060 @1080p. Kan för övrigt säga att dina 8GB är lite. Jag fick fps drops hela tiden när jag bara hade 8GB men efter 16GB så är det mer eller mindre låst till minst 59-60fps. Inga drops längre.

Permalänk

Jag hade samma problem som du hade, sitter på en i5 2500k och 8gb ram. Jag kan inte spela på dx12 utan måste använda dx11 men då fungerar det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benjamin96:

Jag hade samma problem som du hade, sitter på en i5 2500k och 8gb ram. Jag kan inte spela på dx12 utan måste använda dx11 men då fungerar det bra.

Men du lyckades komma in i spelet igen för att kunna ändra tillbaka till DX 11? För jag kan inte ens komma in i spelet längre

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Mitt BF1 kraschar också och det står något om Direct X. Googlade på felet men kom bara upp BF4 relaterade problem (dock samma felmeddelande).

Det är säkert något som löser sig med uppdateringar i framtiden.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Mitt BF1 kraschar också och det står något om Direct X. Googlade på felet men kom bara upp BF4 relaterade problem (dock samma felmeddelande).

Det är säkert något som löser sig med uppdateringar i framtiden.

trisst då man inte kan spela spelet. Hoppas det hjälper att avinstallera drivrutinerna och installera om dom nyaste. Annars får antigen dice eller nvidia fixa något snabbt som fasiken

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

@Sparco: Ojdå :/. Ja då blev det värre, mitt kraschade bara men kom in i menyn utan problem för att ändra inställningarna. Du kan ju testa att installera om spelet eller reparera i Origin för att se om det är något som blivit fel, men känns ju iof surt att ladda ner igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benjamin96:

@Sparco: Ojdå :/. Ja då blev det värre, mitt kraschade bara men kom in i menyn utan problem för att ändra inställningarna. Du kan ju testa att installera om spelet eller reparera i Origin för att se om det är något som blivit fel, men känns ju iof surt att ladda ner igen.

Ja jag kommer inte ens in i menyn. klickar på spela och då öppnas fönstret med battlefield 1 och gubben med pistolen i handen. Sen står det under laddar bla bla och blir sen utkickad till windows igen med ett felmeddelande om dx :(. Gör mig inte något då jag sitter på 500mbit bredband så det går rätt snabbt och tanka om spelet om det ska behövas. Känns nästan som att jag får ta o göra det. Men sen stör jag mig som fan på att jag har så låga fps när jag spelar. Sitter även på 144hz skärm så man vill ju gärna att bilden flyter på då. Men som sagt får ta och testa med dom nya geforce drivrutinerna och hjälper inte det då vet jag fasiken vad felet kan vara

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Varför får jag lägre fps med dx 12 mot dx11?, jäkla skumt, har en 6700 16 gig ram, ssd och ett 1070

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Varför får jag lägre fps med dx 12 mot dx11?, jäkla skumt, har en 6700 16 gig ram, ssd och ett 1070

DX12 har inte fungerat så bra i bf1 ännu. specielt inte med nvidia. amd har fått högre högsta fps men mer drops och nvidia har bara fått mer drops.
http://www.sweclockers.com/test/22567-snabbtest-battlefield-1...

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Skrivet av theo0019:

DX12 har inte fungerat så bra i bf1 ännu. specielt inte med nvidia. amd har fått högre högsta fps men mer drops och nvidia har bara fått mer drops.
http://www.sweclockers.com/test/22567-snabbtest-battlefield-1...

k tack

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Ja jag kommer inte ens in i menyn. klickar på spela och då öppnas fönstret med battlefield 1 och gubben med pistolen i handen. Sen står det under laddar bla bla och blir sen utkickad till windows igen med ett felmeddelande om dx :(. Gör mig inte något då jag sitter på 500mbit bredband så det går rätt snabbt och tanka om spelet om det ska behövas. Känns nästan som att jag får ta o göra det. Men sen stör jag mig som fan på att jag har så låga fps när jag spelar. Sitter även på 144hz skärm så man vill ju gärna att bilden flyter på då. Men som sagt får ta och testa med dom nya geforce drivrutinerna och hjälper inte det då vet jag fasiken vad felet kan vara

en i5 2500 och r7 270x räcker nog inte särskilt långt till bf1 tyvärr.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

@Sparco: Jag upplevde också att det var väldigt laggigt med dx12 fast när jag kollade fps counter i spelet så hade jag 80-90 men det kändes som 25-30. Men det försvann också med dx11. Hela skärmen blev blå ibland också innan det kraschade. Men nu fick jag en ny bugg ingame då det såg ut som att jag hade en flashlight från bf4 riktad mot skärmen när jag kollade mot norr på kartan. Riktigt skumt.

Permalänk

Det har vart någon knasig bugg som infinner sig ibland.

Generellt ligger jag runt 70+ fps men ibland så laggar det fruktansvärt oavsett grafikinställning. jag vet inte vad det kan beror på men för mig har en omstart hjälpt och för vissa räcker det med att man tabbar ur en gång. Jag fick nya drivare idag så det ska jag testa senare.
Du bör inta ha några som helst problem att spela spelet med ett 1070 då det flyter på riktigt bra även för mig med ett 1060

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

en i5 2500 och r7 270x räcker nog inte särskilt långt till bf1 tyvärr.

Kör med ett geforce 1070 nu

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Det har vart någon knasig bugg som infinner sig ibland.

Generellt ligger jag runt 70+ fps men ibland så laggar det fruktansvärt oavsett grafikinställning. jag vet inte vad det kan beror på men för mig har en omstart hjälpt och för vissa räcker det med att man tabbar ur en gång. Jag fick nya drivare idag så det ska jag testa senare.
Du bör inta ha några som helst problem att spela spelet med ett 1070 då det flyter på riktigt bra även för mig med ett 1060

Ja vi får hoppas dom nya drivrutinerna fixar mitt problem. Sen kanske Dice får släppa ny patch som fixar deras problem

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Hej
Är det någon mer än mig som har problem med Direct x i BF1?

Började lira spelet 21 oktober kl00.00 då det släpptes. Tyckte dock att det va dåligt optimerat med grafiken för det började lagga till och då var inställningarna på medium. Något jag tyckte va lite konstigt då min prestanda ska klara av spelet på bättre än medium.

Pillade lite på grafikinställningar och aktiverad Direct X 12. Efter några minuters spelande kraschade spelet och blev utslängd. Testade hoppa in igen med får bara upp ett fel meddelande om direct x hela tiden och kan inte spela spelet.
Läste nu dock att nvidia släppte nya drivrutiner igår. Kan dom möjligen hjälpa mitt problem eller? Är nu på jobbet så har ingen möjlighet att testa idag. Är det någon mer som har upplevt samma problem?

Sitter på
Intel i5 2500k @ 4500mhz
8gig ddr 3 1600mhz
samt geforce 1070gtx kort

Men tycker spelet flyter på dåligt nämligen trotts jag sen testade sänka till low på inställningarna och då kör jag i 1080p i upplösning. Kommer ihåg på betan så testade jag på ultra och låg mellan 30-40fps med mitt radeon 270x kort. Jag hoppas bara det är drivrutinerna som spökar och inget annat.

Jag har exakt lika specs som dig och jag är riktigt överraskad över hur bra det flyter på. Jag kör med dx11, allt på ultra, 1080p och jag ligger mellan 60-140 fps. Antog att processorn och 8gb ram skulle få liknande problem som i betan dvs. laggspikes när det händer mycket samtidigt men flyter på riktigt bra.

Prova att köra DDU och installera den nya drivrutinen och hoppas på att det löser sig!

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Kör med ett geforce 1070 nu

JahaxD Det är lite skillnad=) Räcker den processorn?

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

JahaxD Det är lite skillnad=) Räcker den processorn?

ja då..spelade betan utan problem och då körde jag med mitt 270 kort

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

ja då..spelade betan utan problem och då körde jag med mitt 270 kort

Bra att veta=)

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Bra att veta=)

Och då körde jag på medium i 1920x1080 144hz och låg mellan 70-80 fps

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

@Sparco:

Har du provat installera vcredist

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

http://www.thecountrycaller.com/28284-getting-a-directx-funct...

Enligt länken skulle uppdateringen i förrgår fixa problemet, jag har installerat drivern men det blir fortfarande samma skit.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”