@icloud.com adress genererades inte

Permalänk
Inaktiv

@icloud.com adress genererades inte

Hej!
Har ett Apple id som jag hade innan icloud släpptes (ett par år sedan nu). När iCloud kom så fick man automatiskt en ***@icloud.com adress och en ***@me.com med namnet från sitt Apple id. På det här ena kontot genererades dock endast @me adressen.
¨Det har inte hittills varit ett problem men nu vill jag använda @icloud.com som mail.
Förr kunde man chatta eller maila Apple supporten. Nu finns endast telefonsamtal att välja när man går genom deras wizard.
Hur kommer jag i kontakt med Apple support via chatt eller mail?

Tråd återställd
Permalänk
Medlem

Det där hur du gör står i hjälpen om du loggar in på icloud.com och kollar under inställningar?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd återställd*

Att redigera bort trådstarten är respektlöst gentemot övriga tråddeltagarna och gör att andra inte kan dra nytta av tråden i framtiden. Ifall du har hittat en egen lösning är du givetvis välkommen att uppdatera tråden med lösningen på problemet.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...