Permalänk
Medlem

Datorproblem, Nya delar

Hej..

Har ett problem som jag fått då jag köpte nya delar och byggt ihop min dator..

Min fps är konstant låg och får fpsdrop en hel del i Wow.. Har alla senaste drivrutiner och installerat om windows ett par gånger men verkar inte få någon som helts ordning på det.. Ligger mellan 20-30 fps när jag står på dom mer krävande platserna i spelet. Detta är med grafikinställningar medel.

Har sökt runt en del och många verkar ha problem med just Geforce 10 serien när det handlar om fps..

Info med MSI Afterburner:

GPU Usage är ca 25% bara om jag vrider upp grafik på max och CPU Usage liger kring 45-50%..

På något vis måste jag kunna använda mer av mitt grafikkort kan jag tycka, dålig koll själv på det här dock.

Min utrusting är:

Operativsystem: Microsoft Windows 10 med dom senaste drivrutinerna
Processor: AMD FX 8350 Eight-Core 4.00GHz
Moderkort: Asus 970 Pro Gaming/Aura
Minne: 2x4GB DDR3 Hyper X
Grafikkort: MSI Nvidia Geforce GTX 1060 Gaming X 6GB
Hårddisk: Samsung SSD 120GB
Nätaggregat: Corsair CX 550M 550W

Temperaturer: 50-60C Grafikkort, Ca 50C processor

Permalänk
Hedersmedlem

WoW är väl en rätt gammal motor som behöver hög IPC för att fungera bra? Din AMD har notoriskt dålig prestanda när inte alla kärnor kan utnyttjas, jämfört med Intels motsvarigheter. WoW har väl också blivit väldigt krävande på CPU efterhand som nya patchar kommit ut? Spelar inte WoW, men det är så jag minns det.

Jag tror ditt problem är CPU och inte GPU, iaf i WoW.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro