Klarar min rigg att spela in 1440p-videor för Youtube?

Permalänk

Klarar min rigg att spela in 1440p-videor för Youtube?

Rigg i sign klarar att spela in t.ex. Doom i medium/ultrainställningar 1080p@30fps-videor med Fraps utan problem (med utmärkt fps i själva spelet).

Ska köpa ny gamingskärm och väljer mellan en 1080p och en 1440p-skärm.

Nu stödjer ju Youtube inte 1440p än, men det ska bli bättre 1080p-videor om man spelar in och laddar upp i 1440p.

Men jag undrar om det kommer att medföra att jag måste uppgradera burken för detta, eller om fps:en i spelet kommer dras ner medan jag spelar och spelar in, d.v.s. jag måste uppgradera burken om jag väljer 1440p.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu stödjer ju Youtube inte 1440p än

Vad är det här då? Gäller det bara vissa kanaler eller?

Ursäkta off-topic. Som svar på frågan tror jag att du kan spela in 1440@30 med det som står i signaturen, vill du verkligen kanske du kan skaffa ett externt capture-kort men uppgradera datorn är nog inte nödvändigt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Vad är det här då? Gäller det bara vissa kanaler eller?

https://i.gyazo.com/7e0b9d438d204986089502c82eba1431.png

Ursäkta off-topic. Som svar på frågan tror jag att du kan spela in 1440@30 med det som står i signaturen, vill du verkligen kanske du kan skaffa ett externt capture-kort men uppgradera datorn är nog inte nödvändigt.

Heh. OK, min information är från en (knappt?) 1 år gammal video från en Youtuber som klagar på detta. Då har de lagt till det. Bra.

Capture-kort är definitivt intressant om de avlastar riggen, speciellt om man får ut färdig finenkodad video i lagom storlek istf 1-2GB per inspelad minut, skulle spara extra SSD-inköp.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du inte spelar in med shadowplay? Visst, jag har ingen aning om kvalitén blir bättre med fraps men ska du ändå ladda upp på youtube så blir ju kvalitén lidande i vilket fall så märker man någon skillnad?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Får man fråga varför du inte spelar in med shadowplay? Visst, jag har ingen aning om kvalitén blir bättre med fraps men ska du ändå ladda upp på youtube så blir ju kvalitén lidande i vilket fall så märker man någon skillnad?

Kvaliteten blir utmärkt i Fraps (och 1GB/minut i 1080p!), och jag kan välja ljudkälla.

Installerar Geforce Experience nu, men jag kommer inte förbi kontoregistreringen som krävs, för jag får inget bekräftelsemail. Kan vara ett serverfel då jag fått 504 Bad Gateway på andra domäner på geforce.com.

Så jag vet inte om Manual Mode (<20 min inspelningar, måste funka) presterar bättre eller sämre än Fraps, för testet på Tomshardware talar inte om om de klockat i manual mode eller i cachat 20 min-läge. Fraps skriver ju liksom till disk löpande.

Det är så långt jag hunnit på 25 minuter med detta. Men jag testar får vi se. Jag hoppas innerligt att man kan välja hotkey själv.

Edit: nu har jag bekräftat och kommit vidare. Men jag kan inte logga in med uppgifterna på deras sajt. Hm. De verkar ha lite problem just nu.

Tycker installern kunde bett mig peka på spelfoldern istf söka igenom alla SSD:erna. 15 minuter in nu... känner igen detta? Hm. Kanske försökt tidigare då.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.