Permalänk

Bf1 eller maffia3?

Går i valet att köpa och spela näckros det, vilket tycker ni? Vill ha spelglädje. Har aldrig kört maffia spelen men bf 1942 fram till bf3. Maffia tycker jag är som gta och den serien har jag kört igenom många gånger.

Vilket bör jag ha? Sugen på båda men måste välja ett

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Skrivet av Calle_p40:

Går i valet att köpa och spela näckros det, vilket tycker ni? Vill ha spelglädje. Har aldrig kört maffia spelen men bf 1942 fram till bf3. Maffia tycker jag är som gta och den serien har jag kört igenom många gånger.

Vilket bör jag ha? Sugen på båda men måste välja ett

Maffia III fick jag refund på av steam pga alla bugs det har atm

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

BF1. Kör Mafia 2 om du skulle prova Mafia. Spelet är däremot riktigt kort. Klarar ut några dagar.

Permalänk
Medlem

Jag person gillar maffia bättre, spelade igenom 2:an med stor glädje...köp ena nu och de andra lite senare.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Varken samma genre eller typ, de ena är ett multiplayerspel och de andra ett single så är svårt att jämföra. Jag hade lätt valt de spel man kan lägga mest timmar på dvs bf1.

Ett tillägg: mafia är ett riktigt bra spel men 2an betydligt sämre.

Permalänk
Medlem

Välj det du vill spela mest.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv

Det som intresserar dig mest är det givna valet, våra åsikter är egentligen ganska irrelevanta då det ändå är du som både ska köpa spelet men också lägga ner tid att spela det.

Det sagt, Mafia 3 är på papperet ett rätt intressant spel men med många brister. Battlefield 1 är redan vid lansering riktigt bra, problem finns säkert men har själv inte noterat några efter ca 15 timmars spelande. Mafia 3 lär gå att köpa billigt snart nog och då är spelet förhoppningsvis patchat och en betydligt trevligare titel att spela.

Permalänk
Medlem

Jag har inget utav spelen men hade jag fått välja så hade jag kört på Battlefield 1.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Efter att installerat cs:go igen som jag inte rört på 1 år så blev jag mer sugen på att skjuta andra spelare så blir nog att köpa BF1 nu när jag kommer hem på torsdag.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Avstängd

Jag röstar på BF1 då det anknyter till våran europeiska historia. Det är mer ärofullt att spela det än att spela ett spel där man spelar som en kriminell maffia-medlem. Det är vad jag tycker.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

BF1! Optimeringen av Mafia III på PC lär vara så gott som obefintlig. Dessutom klagas det på att uppdragen i Mafia III är väldigt repetitiva.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Battlefield 1, tror det håller längre särskilt om man gillar multiplayer samt lira tillsammans med polare.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S CPU: Intel I9-9900K CPU Kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Elite RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB 3200MHz Grafik: ASUS TUF 3080SSD:Samsung 980 PRO NvMe Samsung EVO 840 250GB,850 EVO 500GB, 860 EVO 500GbHDD: Western Digital Caviar® Black 1TB 7200rpm PSU: EVGA Supernova 750W Skärm:ASUS ROG Swift PG279Q