Battlefield 1 få tag på fysisk skiva

Permalänk
Avstängd

Battlefield 1 få tag på fysisk skiva

Hej,

Vart kan man få tag på Battlefield 1 med fysisk skiva?

Måste man köpa Battlefield 1 Collectors Edition för att får en fysisk skiva med?

För man kan ju be EA att skicka med en fysisk skiva om en skiva går sönder så kan man be EA efter en ny det kunde man för i tiden så kan man göra det än?

Jag har lust att ta detta till konsumenträtten för om man betalar för cd fodral & skriva då antar man att man för skriva med det är en halvklart att detta ska ingå.

Om jag hade villat ladda ner den så hade jag valt PC Downloads på webhallen känner man ju blåst och lurad.

Läs mer här: #16447222

Ändra rubriken så jag hoppas att dom förstår bättre.
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Även om du få en skiva är det idag oftast bara en launcher på skivan och du ladda ner spelet via internet ändå.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Jag tror dom flesta skippat skivorna.
Vill minnas inte allt för länge sen ett spel som var på skiva enbart var en liten launcher på några MB så man lika fick ladda ner allt

Skickades från m.sweclockers.com

Förbaskade mobil
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Om du nu tar det till "konsumenträtt", var någonstans står det att du ska få en skiva?

edit: Ser nu att du länkat till webhallen

Om du går in och läser på produktinfon:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/237636-battlefield_1_i...
så står där:
"Code in a Box - Fysisk skiva medföljer ej."

De har helt enkelt slutat med det, eftersom de allra flesta nu ändå hoppar över cd-läsare.

Om du nu samlar så får du nog hålla till godo med cd-fodralet, tycker det ser ut som att EA valt att inte ens tillverka skivor för spelet!
Eller så köper du PS4/XB1-versionen om du vill ha en skiva

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bernd_P1:

Även om du få en skiva är det idag oftast bara en launcher på skivan och du ladda ner spelet via internet ändå.

Alla spel har inte så. Jag samlar på bland annat på Battlefield spel då är cd-skriva mycket viktigt för mig.

http://www.ea.com/se/1/support-garantiinformation

Skulle man kunna skicka den ditt?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaevel:

Om du nu tar det till "konsumenträtt", var någonstans står det att du ska få en skiva?

Vem vill betala för en tom cd fodral?

Om jag köper en bil och upptäcker att motor inte finns med, det står ju inget om att motor ska ingå till det priset.

Edit: Såg att du hade gjord edit. När jag bokat spelet så fort den gick att boka då såg det inget om detta utan jag märka det när mamma kom hem med det då jag såg detta.

Edit för att han hade Edit
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vem vill betala för en tom cd fodral?

Om jag köper en bil och upptäcker att motor inte finns med, det står ju inget om att motor ska ingå till det priset.

Edit: Såg att du hade gjord edit. När jag bokat spelet så fort den gick att boka då såg det inget om detta utan jag märka det när mamma kom hem med det då jag såg detta.

Jag var på gamestop och köpte ett fysiskt ex för att kunna spela i fredags men när man kom hem upptäckte jag att det var som du säger utan skiva så fick ta och ladda ner det och spela dagen efter (har segt internet) Men extra jobbigt för de med mobilt bredband som har en gräns på bara 200GB eller liknande . Det är nog tyvärr så det kommer bli i framtiden med pc spel. Ska du samla på skivor finns ju alltid Xbox one och ps4.
Men jämförelsen med bil utan motor håller inte motorer brukar absolut stå med i annonser, vem köper en bil utan att veta vilken motor det sitter i?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vem vill betala för en tom cd fodral?

Om jag köper en bil och upptäcker att motor inte finns med, det står ju inget om att motor ska ingå till det priset.

Edit: Såg att du hade gjord edit. När jag bokat spelet så fort den gick att boka då såg det inget om detta utan jag märka det när mamma kom hem med det då jag såg detta.

Tror du kommer ha noll lycka om du vänder dig till din konsumentombudsman med det här. Ingenstans har du blivit lovad en skiva och du får ju spelet du betalar för!
Kan väl förstå din besvikelse men det verkar inte finnas skivor tillgängliga. Du kan ju alltid ringa EA och höra efter. De brukar vara lätta att få tag på vardagar 12-21

Permalänk

Antingen har du inte öppnat spelet och då är det bara att lämna tillbaka det eller så har du öppnat det och då kan du knappast ha undgått att se att det finns en tydlig markering på framsidan där det står att att det inte är någon skiva i fodralet. Men lycka till "i konsumenträtten".

Permalänk
Medlem

Förstår att dem inte skickar spelet på skiva. BF1 är på 50GiB (visserligen uppackat men tror inte nerpackade är så mycket mindre iom att det fortfarande är komprimerat med LZ4 på disken.) vilket skulle betyda ett av följande:

  • Du får bara Origins installations programmet.

  • 74st fullstora CD skivor...

  • 12st vanliga DVD skivor.

  • 6st rätt så dyra tvålagers DVD skivor som inte ens alla DVD läsare stödjer, även om dem moderna DVD läsarna gör.

  • 4st riktigt dyra dubbelsidiga och tvålagers DVD-18 skivor som kräver att man vänder varje skiva.

  • 3st vanliga bluray skivor.

  • 2st dual layer bluray skivor

  • 1st dual layer bluray skiva och 1st single layer bluray skiva/dual layer DVD.

  • 1st BDXL som inte ens väldigt många bluray läsare stödjer.

  • EDIT: 64GB USB minne. Ska USB minnet vara tillförlitligt nog att ligga i lager upp till 2/3 år utan strömdrift och data förlust så blir det väldigt snabbt ett väldigt dyrt alternativ.

Så även om dem hade producerat det så hade dem flesta skitit i skivorna och bara laddat ner ivf. Sedan blir skivorna väldigt snabbt utdaterade ändå iom uppdateringar och inte minst expansioner. Mycket troligen redan daterade vid release iom att dem måste tillverkas långt innan lanseringsdatumet.

CD skivor tror jag inte ens jag behöver nämna. DVD skivor skulle antingen behöva vara 12st, eller svindyra skivor som inte har garanterat stöd vilket hade skapat arga konsumenter och returnationer. Iofs så blir alla DVD alternativen dyra då anpassade förpackningar behövs utöver 6/12st skivor. Bluray kan gissningsvis 1%> använda vilket gör det helt värdelöst. DVD skivor må vara billiga, men dem är inte så billiga att det är lönt att slänga ut 12/6st per kund.

Förstår att det känns segt om man sitter på kass/begränsad uppkoppling men ni är en liten minoritet som utvecklarna hade förlorat mer än de tjänat på att tillfredsställa er. Hade de erbjudit en lite dyrare "disk edition" så kommer vi tillbaka till det ursprungliga problemet, det är grovt daterat redan vid release och det lär bara bli värre efter varje uppdatering och framför allt expansion.

Det bästa du kan göra är att ge/posta fram och tillbaka något lagringsmedia till en kompis som bara flyttar över sin installation som du sedan bara verifierar med origin på din dator. (EDIT: Hade erbjudit att posta fram och tillbaka men äger inte spelet ännu så blir svårt.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha fysiska exemplar så får du ge upp PC-världen och gå över till konsoler.

Permalänk

Blev också lite besviken som TS, men tänkte aldrig så långt som att man hade behövt en bluray läsare. Vilket jag ändå inte har, så hade fått ladda ner det via internet likväl.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Förstår att dem inte skickar spelet på skiva. BF1 är på 50GiB (visserligen uppackat men tror inte nerpackade är så mycket mindre iom att det fortfarande är komprimerat med LZ4 på disken.) vilket skulle betyda ett av följande:

  • Du får bara Origins installations programmet.

  • 74st fullstora CD skivor...

  • 12st vanliga DVD skivor.

  • 6st rätt så dyra tvålagers DVD skivor som inte ens alla DVD läsare stödjer, även om dem moderna DVD läsarna gör.

  • 4st riktigt dyra dubbelsidiga och tvålagers DVD-18 skivor som kräver att man vänder varje skiva.

  • 3st vanliga bluray skivor.

  • 2st dual layer bluray skivor

  • 1st dual layer bluray skiva och 1st single layer bluray skiva/dual layer DVD.

  • 1st BDXL som inte ens väldigt många bluray läsare stödjer.

  • EDIT: 64GB USB minne. Ska USB minnet vara tillförlitligt nog att ligga i lager upp till 2/3 år utan strömdrift och data förlust så blir det väldigt snabbt ett väldigt dyrt alternativ.

Så även om dem hade producerat det så hade dem flesta skitit i skivorna och bara laddat ner ivf. Sedan blir skivorna väldigt snabbt utdaterade ändå iom uppdateringar och inte minst expansioner. Mycket troligen redan daterade vid release iom att dem måste tillverkas långt innan lanseringsdatumet.

CD skivor tror jag inte ens jag behöver nämna. DVD skivor skulle antingen behöva vara 12st, eller svindyra skivor som inte har garanterat stöd vilket hade skapat arga konsumenter och returnationer. Iofs så blir alla DVD alternativen dyra då anpassade förpackningar behövs utöver 6/12st skivor. Bluray kan gissningsvis 1%> använda vilket gör det helt värdelöst. DVD skivor må vara billiga, men dem är inte så billiga att det är lönt att slänga ut 12/6st per kund.

Förstår att det känns segt om man sitter på kass/begränsad uppkoppling men ni är en liten minoritet som utvecklarna hade förlorat mer än de tjänat på att tillfredsställa er. Hade de erbjudit en lite dyrare "disk edition" så kommer vi tillbaka till det ursprungliga problemet, det är grovt daterat redan vid release och det lär bara bli värre efter varje uppdatering och framför allt expansion.

Det bästa du kan göra är att ge/posta fram och tillbaka något lagringsmedia till en kompis som bara flyttar över sin installation som du sedan bara verifierar med origin på din dator. (EDIT: Hade erbjudit att posta fram och tillbaka men äger inte spelet ännu så blir svårt.)

Men hur löser dom det till PS4?

GTA 5 var runt 55 GB stort och den kom med 7 diskar eller om det var 8.

Jag har bra internet 100/100 Mbit fiber men allt handla om att jag samlar på det och vill då ha med cd-skiva.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte ens de producerar några skivor för PC-versionen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Tror inte ens de producerar några skivor för PC-versionen?

Det har dom till Battlefield 1 Collectors Edition om jag inte såg fel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Det har dom till Battlefield 1 Collectors Edition om jag inte såg fel.

Köp den då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Köp den då.

Men pallar inte lägga 1k extra för att få dvd-skivor.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Men pallar inte lägga 1k extra för att få dvd-skivor.

Tråkigt. Det är så det är.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Men hur löser dom det till PS4?

GTA 5 var runt 55 GB stort och den kom med 7 diskar eller om det var 8.

Jag har bra internet 100/100 Mbit fiber men allt handla om att jag samlar på det och vill då ha med cd-skiva.

Är det skivorna eller fodralen som är det intressanta egentligen?

Sätter du upp skivorna på väggen så kan jag förstå att du vill ha skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vem vill betala för en tom cd fodral?

Om jag köper en bil och upptäcker att motor inte finns med, det står ju inget om att motor ska ingå till det priset.

Edit: Såg att du hade gjord edit. När jag bokat spelet så fort den gick att boka då såg det inget om detta utan jag märka det när mamma kom hem med det då jag såg detta.

Tryck ett omslag på en cdskiva, lägg i ett fordral, problemet löst.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Men hur löser dom det till PS4?

Bluray skiva kombinerat med att det installeras en hel del på hårddisken och massor nedladdningar för uppdateringar.

En dual layer bluray skiva är på 46,61 GiB, medans officiellt så tar BF1 50GiB. Dem kan ha löst det på ett eller flera utav följande sätt:

  • 50GiB är grovt avrundat. Rätt troligt att de lägger på lite så de har marginal för uppdateringar.

  • zlib (vad PS4 kör på alla skivor) är effektivare än LZ4(vad jag vet Frostbite motorn använder på datorn iaf.)

  • Dem skickar med lägre kvalités assets då dem redan vet vilken kvalitésnivå alla lär använda.

  • Dem laddar bara ner resten.

Skrivet av superegg:

GTA 5 var runt 55 GB stort och den kom med 7 diskar eller om det var 8.

Låter som tvålagers DVD skivor. Alla moderna DVD läsare stödjer två lagers DVD skivor, men har ingen aning hur moderna folks DVD läsare är. Iofs så lär alla OEM datorer med DVD läsare som orkar med GTA V kunna läsa tvålagers. Det är egentligen om någon har släpat med sig en DVD spelare vid varje nybyte i rätt många år, fast vid närmare tanke är jag osäker om en så gammal DVD läsare hade ens varit SATA ansluten. (Ber om ursäkt för att jag inte riktigt tänkte igenom hur gammal en DVD läsare hade varit för att sakna dual-layer stöd.)

Dem anser väl att det var värt dem kostnaderna som kommer med skivor. Jag kan se varför GTA V väljer att ha skivor medans BF1 skippar. GTA V har stor single-player fokus så folk med skit uppkoppling kan spela det bara det är installerat. BF1 har stor multi-player fokus så även om det är installerat så krävs ett hyfsat internet, mer exakt 512KB/s vilket är tillräckligt för att ladda ner spelet även om det tar en stund. Är fullt medveten om att GTA V har multi-player och BF1 har single-player, men där ligger inte fokusen.

Skrivet av superegg:

Jag har bra internet 100/100 Mbit fiber men allt handla om att jag samlar på det och vill då ha med cd-skiva.

Då antar jag att collectors edition är riktad mot dig? (Har inte kollat om den faktiskt innehåller skivor, men du tyckte ju du hade sett det.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.