Tjena, kan inte öppna en fil jag har fått på mailen..

Permalänk

Tjena, kan inte öppna en fil jag har fått på mailen..

Tjena

Har fått en fil från min PT men kan varken öppna den i word, pdf eller liknande. Någon som är kunnig?

http://s000.tinyupload.com/download.php?file_id=0213371415146...

Permalänk
Medlem

Det är en zip-fil, om du ändrar filändelse till .zip så bör du kunna packa upp den. Men filerna i den tyder på att den egentligen inte är gjord för att öppnas på det sättet, utan man ska egentligen öppna den med något särskilt program som bara använder zip för att bunta ihop data, Kolla med din PT vilket program filen kommer ifrån.

Permalänk
Medlem

Ladda ned 7-zip, högerklicka på filen och välj 7-zip - Extract here.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Ladda ned 7-zip, högerklicka på filen och välj 7-zip - Extract here.

Får inte till det och ändrar jag filen namnet som är .numbers till .zip så kan jag se innehållet med bilder, fast det är väldigt otydligt och blurry.

Permalänk
Medlem

Den är sparad i Numbers, excel för Mac. Finns tools online för att konvertera det till xls om så önskas

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Den är sparad i Numbers, excel för Mac. Finns tools online för att konvertera det till xls om så önskas

Något program som står sig ut? Detta är utanför mitt område av kunskap!

Edit: Hittade, nu funkar det! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seoxtonix:

Något program som står sig ut? Detta är utanför mitt område av kunskap!

Använt denna någon enstaka gång.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Seoxtonix:

Något program som står sig ut? Detta är utanför mitt område av kunskap!

Edit: Hittade, nu funkar det! Tack så mycket!

Vad hittade du? En beskrivning av lösningen är bra för framtida användare med samma problem.

Permalänk
Skrivet av menellerhur:

Vad hittade du? En beskrivning av lösningen är bra för framtida användare med samma problem.

Använde mig av http://www.zamzar.com/