Msi Gt72, batteriet laddas inte upp och går inte starta med nätadapter.

Permalänk
Medlem

Msi Gt72, batteriet laddas inte upp och går inte starta med nätadapter.

Som rubriken lyder så la min msi Gt72 av idag och slutade att ladda upp sig, kände på nätadapter när jag satt och spela som vanligtvis är varm och var nu iskall. (indikatorn på adaptern lyser dock grönt)

Så frågan är, har nätadaptern gått sönder eller är det batteriet?
Indikatorn på datorn lyser inte alls, eller indikerar att batteriet är dåligt vilket den ska enligt manualen Eller är det så att batteriet har gått söndar?
Finns det något sätt att ta reda på det? Kan man felsöka på något sätt utan ström?

Finns det något sida från Sverige man ev skulle kunna köpa nytt batteri/nätadapter som funkar till Gt72 dominantor pro?

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det låter som adaptern, den borde ju bli varm om den fungerar. Dessutom hade ju den kunnat förse datorn med ström om det var batteriet som var trasigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Joo det är min första tanke med att något har hänt med den så att den har slutat att funka eftersom den inte ger någon ström till datorn överhuvudtaget. Det är inte så att batteriet på något sätt annars blockerar adaptern från att ge ström till datorn?

Permalänk
Medlem

Har tagit och tyvärr köpt en ny adapter till ingen nytta, tyvärr kan jag inte starta upp datorn ännu och laddas fortfarande inte, kan de vara så att de är dc pluggen som bränts ut?? Någon som har nått annat förslag/åtgärd som mm kan pröva???

Skickades från m.sweclockers.com