ROG STRIX X99 GAMING - Installation av drivers

Permalänk
Medlem

ROG STRIX X99 GAMING - Installation av drivers

Hej Sweclockers

Jag ska bygga en dator för Youtube, vilket jag tidigare nämnt :).

Har alla delarna förutom ett Asus X99 Rog Strix som snart anländer tillsammans med 6800k.
Denna gången tänkte jag göra allt rätt och installera nytt bios före jag installerar Windows 7 Pro samt nyaste drivrutiner för moderkortet från Asus hemsida.

Gick in på denna länk:
https://www.asus.com/se/Motherboards/ROG-STRIX-X99-GAMING/Hel...

Finns en otrolig mängd drivrutiner. Vilka är de jag behöver. Ai Suit och Ledbelysningsprogram struntar jag i :).

Finns både Intel och Asmedia under USB drivrutiner, vilket av dem ska jag ta hem. Om jag ska använda båda, i vilken ordning bör de installeras.

Hatar att installera bios, vilket är det smidigaste sättet att installera det så det ej blir fel?

Hade uppskattat en tydlig och detaljerad lista från proffsen på Sweclockers vilka drivrutiner för moderkortet som jag endast behöver och ska ladda ner för att få allt att fungera optimalt.

Vänliga hälsningar
Fiklm

Permalänk
Hedersmedlem

Varför måste du uppdatera BIOS? Varför Windows 7 på så pass nya komponenter?

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har ett ljudprogram som jag tänkte att jag också kunde använda på denna dator och som föredrar Win 7 framför 10. Jag har dessutom ett Win 7 Pro licens sedan tidigare.

Bios vill jag uppdatera till nyaste då X99 plattformen haft en del barnsjukdomar samt att det kan uppstå en del problem i Windows med vissa programdrivrutiner om jag uppdaterar bios vid ett senare tillfälle.