HP PRoLiant Dl360 G5 Server

Permalänk
Medlem

HP PRoLiant Dl360 G5 Server

HP PRoLiant Dl360 G5 Server (16GB DDR2 Ram) 2st 4Core CPU OKÄND.

Priset eller bud

/DW

Läs hela annonsen här

Permalänk

vad skulle det tänkas kosta att skicka den? lägger 200+ frakt om den är under 250kr

Permalänk
Avstängd

Hej jag representerar Nora Teknikförening och vi håller på att bygga en egen server för ett moln, dropbox, LAN, mm och är intresserade av servern men vi skulle behöva veta vilka CPUer som sitter i (det bör vara två quad cores) kan du antingen kolla det eller öppna chassit och ta en bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrtle:

Hej jag representerar Nora Teknikförening och vi håller på att bygga en egen server för ett moln, dropbox, LAN, mm och är intresserade av servern men vi skulle behöva veta vilka CPUer som sitter i (det bör vara två quad cores) kan du antingen kolla det eller öppna chassit och ta en bild?

Tjenare! Det är quadcores, men vet ej av vilken modell. Försök kolla på modellnummret. För o se CPUerna måste den startas eller kylflänsen plockas bort.

Permalänk
Avstängd

@Dz2: Okej startar den inte?

Permalänk
Medlem

@Myrtle: Jo det gör den, men jag har inte tillgång till den då den ligger hos föräldrarna på en hylla i garaget.

Permalänk
Avstängd

@Dz2: Okej!

Jag har ett par synpunkter eftersom det inte kan konfirmeras exakt vilka specs servern har och frakten blir väldigt dyr samt att andra hands marknaden på servrar inte är sådär dunderbra så är jag villig att lägga ett bud med detta i åtanke.

Sedan vill jag nämna att detta är för en ideel förening så vår eknomi är inte direkt jättestor, vi startade för bara några månader sedan.

Bussgods skulle kosta runt 300 kr (jag la till lite 2-5 cm på varje sida för emballage samt skrev 15 kilo fast den är listad som 14.nånting).

Så jag lägger ett bud med frakten, ovetskapen om CPUerna samt att du stödjer en liten förening.

Jag skulle kunna tänka mig 650 med frakt, vad tror du om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrtle:

@Dz2: Okej!

Jag har ett par synpunkter eftersom det inte kan konfirmeras exakt vilka specs servern har och frakten blir väldigt dyr samt att andra hands marknaden på servrar inte är sådär dunderbra så är jag villig att lägga ett bud med detta i åtanke.

Sedan vill jag nämna att detta är för en ideel förening så vår eknomi är inte direkt jättestor, vi startade för bara några månader sedan.

Bussgods skulle kosta runt 300 kr (jag la till lite 2-5 cm på varje sida för emballage samt skrev 15 kilo fast den är listad som 14.nånting).

Så jag lägger ett bud med frakten, ovetskapen om CPUerna samt att du stödjer en liten förening.

Jag skulle kunna tänka mig 650 med frakt, vad tror du om det?

Accepterar budet, Det är sockel 775 på cpuerna Vad skall ni ha servern till?

Permalänk
Avstängd

@Dz2: Vi är en nystartad förening som just nu hyr webhotell med en domän ingen kommer ihåg, använder Gmail och Dropbox.

Så vi tänkter bygga en server i flera delar som kan hantera stora mängder LAN-trafik vid LAN, agera som moln för personliga och föreningsfiler, ha vår egna emailklient och använda domänen Norateknikförening.se/Dock pekat på den dåliga urlen, vilken vi precis köpte. Besök gärna sidan och vi tar emot donationer via Swish även 1 krona hjälper. Vi räknar med att ha servern uppe till slutet av November.

Vi kommer även bygga ett hemmagjort serverskåp för Gateway, primär-server, NAS, 1 GBIT Switch och 100 MBIT Switch. Till början blir det ett enkelt skåp men allt eftersom kommer vi larma det med RFID som sänder SMS och Email samt slår på en web-kamera som streamar direkt till alla våra enheter så troligtvis kommer detta bli en artikelserie.

Att bygga Serverskåpet har vi fått stöd av från en återförsäljare då de vill att vi ska skriva en artikel så håll ögonen öppna på Tekkie.se mer ingående vill jag inte säga just nu.

Kanon! Jag ska överlägga med mina kamrater i föreningen men jag tror inte det är något problem med 650 inklusive frakt, jag återkommer imorgon EM.

Jag kollade bussgods. Packar du den extremt väl kanske du kan få ner priset eller hittar bättre alternativ för transport.

Permalänk
Avstängd

Har du kvar Servern HP proliant?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dz2:

Accepterar budet, Det är sockel 775 på cpuerna Vad skall ni ha servern till?

det blir 3 Servrar 1 UPS samt 2 20 100Mbit+4 Gbit ports Switchar. En Server blir brandväggg, nästa ska vi hostaq vår hemsida själva. Sedan för att remote mange Mining riggen när vi får igång hela den och för att vi mer permanent ska kunna dra kablar m.m. vid LAN är det skönt att ha allt i ett skåp.