Permalänk

VPN för fjärranslutning

Är mycket VPN-trådar nu där det efterfrågas anonymitet.
Jag är dock ute efter att kunna fjärransluta till hemmet från iOS-enhet.
Kör idag pptp vilket funkar kalas till det jag använder det. Dock har äppelskrutten tagit bort det i senaste mjukvara, och den tjatar varje dag att jag ska updatera, så det är bara en tidsfråga innan min pptp-anslutning försvinner.

Jag har en N66U router som har stöd för openvpn, men vet inte om det är bästa vägen att gå?
Funderar på att skaffa ny router för att få bättre VPN-stöd, men vilken i så fall? (Har Unifi acesspunkter. Men deras router har en mjukvara som inte känns färdig)
Jag har möjlighet att ansluta till Banhof, men antar att jag inte har så stor nytta av deras VPN i det här fallet?

Någon som har förslag på någon (helst kostnadsfri) lösning?

Permalänk
Medlem

Vad är fel med openvpn?
Det är vel den bästa open source alternativet. Kommer som standard i de flesta linux distros.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

@zeleni: vet inte om det är något fel, kan för lite om alternativen. Därav frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubben141:

@zeleni: vet inte om det är något fel, kan för lite om alternativen. Därav frågan.

OpenVPN är det absolut inget fel på så det är bara att köra på! Finns bra appar för iOS också.

http://www.howtogeek.com/211329/which-is-the-best-vpn-protoco...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |