Vad för HBM brygga behöver jag imellan mina två 1080?

Permalänk
Medlem

Vad för HBM brygga behöver jag imellan mina två 1080?

har ett asus maximus VIII hero.
https://www.asus.com/se/Motherboards/MAXIMUS-VIII-HERO/

Planerar att köpa ett till 1080 då mitt nuvarande kommer tillbaka. Tänkte använda de två gråa slotsen. Vet någon vilken HBM brygga jag bör ha? Dvs är det 3 eller 4 slots imellan?

Permalänk
Hedersmedlem

2 skulle jag vilja påstå...?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tänkte samma sak. Men det är extra avstånd imellan första x16 och x1 pcie slotten

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har även hört att man kan använda 2st "vanliga" SLI-bryggor utav flexibel modell.

HBM står väl bara för High Bandwith Mo... Nått.
Vad 1070, 1080 och Titan X Pascal gör är att inställer för att använda en SLI kanal, använder de bägge vid bryggning. Därav att man inte "kan" ha fler än 2st kort i SLI numera.

Så vad jag vet, så skall 2st vanliga, traditionella flexibla, SLI-bryggor funka.
Och de kostar ju kaffe-pengar liksom

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har även hört att man kan använda 2st "vanliga" SLI-bryggor utav flexibel modell.

HBM står väl bara för High Bandwith Mo... Nått.
Vad 1070, 1080 och Titan X Pascal gör är att inställer för att använda en SLI kanal, använder de bägge vid bryggning. Därav att man inte "kan" ha fler än 2st kort i SLI numera.

Så vad jag vet, så skall 2st vanliga, traditionella flexibla, SLI-bryggor funka.
Och de kostar ju kaffe-pengar liksom

Tack så mycket! Tror jag har två stycken liggandes faktiskt!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Wasp:

Tack så mycket! Tror jag har två stycken liggandes faktiskt!

Prova!

Återkoppla gärna sedan så vi andra vet hur det gick!
... gratis är gott. hehe

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Prova!

Återkoppla gärna sedan så vi andra vet hur det gick!
... gratis är gott. hehe

Funderar själv på att vänta tills det kommer ut begagnade 1080 på marknaden. BEHÖVER ju faktiskt inte ett till 1080. Gillar bara en stor E-penis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Funderar själv på att vänta tills det kommer ut begagnade 1080 på marknaden. BEHÖVER ju faktiskt inte ett till 1080. Gillar bara en stor E-penis.

Köp en 1440p 144hz skärm eller 4K så kommer du nog behöva två stycken för att maxa ut vissa spel

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

ligger i intel som har med processorer att göra.
pratar om sli som har med grafikkort att göra.
pratar om hbm vilket är en minnesstandard på grafikkort, inte bryggor.

anyhow, en flexibel sli brygga fungerar, annars så har jag hört att en av de hårda från evga ska ge lite extra kräm

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

ligger i intel som har med processorer att göra.
pratar om sli som har med grafikkort att göra.
pratar om hbm vilket är en minnesstandard på grafikkort, inte bryggor.

anyhow, en flexibel sli brygga fungerar, annars så har jag hört att en av de hårda från evga ska ge lite extra kräm

Har för mig att det heter hbm pga det är en high bandwith brygga:)

Det andra förstår jag inte riktigt vad du menar

Permalänk
Skrivet av Wasp:

har ett asus maximus VIII hero.
https://www.asus.com/se/Motherboards/MAXIMUS-VIII-HERO/

Planerar att köpa ett till 1080 då mitt nuvarande kommer tillbaka. Tänkte använda de två gråa slotsen. Vet någon vilken HBM brygga jag bör ha? Dvs är det 3 eller 4 slots imellan?

Det heter HB (high bandwith) Bridge. HBM är en minnesstandard

Här är ett test: http://www.pcworld.com/article/3087524/hardware/tested-the-pa...

tl;dr
HBB är lite bättre. Tydligen skall det förbättra framtimes, men har inte hittat någon benchmark på det... Någon som vet?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Wasp:

Funderar själv på att vänta tills det kommer ut begagnade 1080 på marknaden. BEHÖVER ju faktiskt inte ett till 1080. Gillar bara en stor E-penis.

Nej det behövs verkligen inte... Men e-penisen är massiv! 😂✌🏼️
Hade själv två stycken Titan X fram till för några veckor sedan.

Problemet är att många spel inte stödjer SLI fullt ut och speciellt inte vid release.
Så jag orkar inte vänta på patchar osv, så det blev att jag sålde det ena och kör single kort.

... SLI i all ära, men tänk dig för.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •