Permalänk
Medlem

Fråga om subwoofer

Hej jag har en gammal subwoofer med högtalare som man kopplar in i den. Den följde med en gammal dator jag köpte för många år sedan men det är bra ljud i dom. Det är 3 st ljud kontakter 1 grön 1 svart och 1 gul, jag kan inget om detta, men funderar om det skulle gå att få detta paket att fungera till tvn på något sätt? jag kan ju koppla in den i telefonen och köra spotify osv.

Permalänk
Medlem

@kvamen

Frågan är vad du har för tv. Om du har en "ljud ut" utgång på tv:n lär det ju gå an. Du behöver bara veta vad det är för typ utav utgång som tv:n har sen är det bara att köpa en 3,5mm hona > whatever kontakt du behöver. Finns väl i princip alla sorters kontaktomvandlingar passiva som aktiva.

Många tillverkare sätter ett hörlurs uttag på tv:n, om du har ett sådant så räcker det med att du kopplar in den gröna i i det uttaget förutsatt att det är ett 3,5mm jack och inte ett 6,3mm jack.

Permalänk
Medlem

Lättaste sättet är ju att använda hörlursuttaget på tv:n så får du ljudet från högtalarpaketet precis som om du använde mobilen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, kontakterna passar inte dom är för grova! men då antar jag att jag bara får inhandla en adapter då.

Permalänk
Medlem

eftersom den passar i telefonen så måste det ju vara ännu mindre uttag på tvn dock

Permalänk
Medlem

Ta samma kontakt som du stoppar i telefonen och stoppa in i TV:n. Brukar oftast vara på sidan av TV:n det finns hörlursuttag.
Skriv gärna vad det är för märke och modell på högtalarpaketet och TV:n så kan vi hjälpa dig bättre.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

modell på tv är LG 60pk550n

modell på högtalarsystemet, vet inte exakt men den heter såhär- dell altec lansing thx 5.1

Permalänk
Medlem

Köpte en adapter 3.5mm till rca vit och röd! Fungerar inte, tror jag måste ha en adapter där alla 3 3.5mm hanarna ska in vad tror ni om det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Knäpp gärna bilder och lägg upp så undviker ni missförstånd!