Ska jag köpa ny kylare? (Jag har Corsair H100i)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Ska jag köpa ny kylare? (Jag har Corsair H100i)

Jag börjar med de viktiga specsen.

• i5-4670K

• MSI 770 2GB

• Corsair H100i

Jag har köpt BF1 och det fungerar skitbra, däremot så går min CPU på 100% load konstant när jag spelar, detta resulterar i höga CPU temparaturer - normalt 70-80C.

Min Corsair h100i däremot rör sig inte över 40C, jag har igår bytt kylpasta och skruvat den hårdare mot processorn.

Min fråga egentligen är om jag ska köpa ny kylare eller en ny processor eller ska jag inte oroa mig över de höga temparuterna? Är temperaturerna logiska när jag har en h100i som kyler?

Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

@gurre95
Har du även kolla tempen med olika program, tänkte bara så att programmet inte visar fel.

Desktop|Intel I7 2600k|Asrock Z68 Extreme 3|Nvidia GTX 660|Corsair DDR3 2x4GB|120GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|Iphone SE 64GB|HTPC|Raspberry Pi B+/3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av bärplockaren:

@gurre95
Har du även kolla tempen med olika program, tänkte bara så att programmet inte visar fel.

Har kollat med realtemp samt Corsair Link

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2009

Jag hade iaf inte brytt mig. Kommer nog en uppdatering till bf1 som löser CPU usage oxå. 80grader är inte farligt för cpu. Suger dock att en så dyr kylare funkar så kasst. Satsa på en fet tornkylare nästa gång...

Skickades från m.sweclockers.com

Node 304: i7-6700K | Corsair LP 16 gb@3000mhz | Evga gtx 1070 ftw | Gigabyte Z170N-wifi | | Antec EW 500W | Samsung 850 EVO 500gb |Asus Xonar U7| Ducky Shine Cherry MX Brown | Qpad 5k | Asus ROG SWIFT PG278Q | M-Audio Bx5 D2 | ATH-AD700x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Iwar:

Satsa på en fet tornkylare nästa gång...

Will do!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av gurre95:

• i5-4670K

• MSI 770 2GB

• Corsair H100i

Jag har köpt BF1 och det fungerar skitbra, däremot så går min CPU på 100% load konstant när jag spelar, detta resulterar i höga CPU temparaturer - normalt 70-80C.

Min Corsair h100i däremot rör sig inte över 40C, jag har igår bytt kylpasta och skruvat den hårdare mot processorn.

Min fråga egentligen är om jag ska köpa ny kylare eller en ny processor eller ska jag inte oroa mig över de höga temparuterna? Är temperaturerna logiska när jag har en h100i som kyler?

Tack för svar!

Vad ligger cpu vcore på då, under max load? 1.3v+ så lär del vara anledningen.
Dvs. Dynamisk vcore eller offset +
För kör du stock,lätt oc med låst vcore på normalt värde så är kylarn garanterat felmonterad,defekt.
Bakplåt ev felsatt. Kolla med hwmonitor när du kör aida64 trial stresstest eller cpu-z bench eller intel burntest.
Kolla vcore max

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av gurre95:

• i5-4670K

• MSI 770 2GB

• Corsair H100i

Tack för svar!

Hej,

CPU-temperaturen och temperaturen på vattnet i kylaren ska inte vara lika om det var du du blev brydd över.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge