Hjälp med att ställa in 144Hz G-sync -- Acer 27" LED G-Sync XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hjälp med att ställa in 144Hz G-sync -- Acer 27" LED G-Sync XB271HUA

Hejsan!
Har precis packat upp min nya skärm:
https://www.komplett.se/product/902871/datorutrustning/bildsk...

Nu undrar jag om jag behöver göra några inställningar för att få 144Hz och G-sync att funka då jag spelar.
Och hur man klockar skärmen till 165Hz som man ska kunna göra..
Grafikkort MSI GTX1060 6GB

Tack på förhand! // Peettzon

Permalänk
Skrivet av Peettzon:

Hejsan!
Har precis packat upp min nya skärm:
https://www.komplett.se/product/902871/datorutrustning/bildsk...

Nu undrar jag om jag behöver göra några inställningar för att få 144Hz och G-sync att funka då jag spelar.
Och hur man klockar skärmen till 165Hz som man ska kunna göra..
Grafikkort MSI GTX1060 6GB

Tack på förhand! // Peettzon

har ingen expertis i överklockande på skärmar, men jag antar att du går in och gör en custom resolution i nvidia och sätter den på 165hz och samma reso som du normalt har?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Avstängd

Det är i menyn till skärmen som man ställer in Hz och aktiverar gsynk, ett tips läs manualen

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

har ingen expertis i överklockande på skärmar, men jag antar att du går in och gör en custom resolution i nvidia och sätter den på 165hz och samma reso som du normalt har?

Man ändrade i inställningarna till skärmen på knapparna bara

Skrivet av Bl4ckIce:

Tack så mycket! Försökte googla inatt men kom inte fram till något vettigt hehe

Skrivet av kaya:

Det är i menyn till skärmen som man ställer in Hz och aktiverar gsynk, ett tips läs manualen

Hade jag gärna gjort men det stod inget om hur man ändrar något. Bara hur man monterade och specifikationer för skärmen så därför jag frågade här