Permalänk
Medlem

4K TV köpråd!

Hej,

Har länge undersökt priset på Samsung KS7005 49tum och såg idag att priset på Netonnet sjunkit med 1000kr, från 9999kr till 8999kr. Jag har bestämt mig för att skaffa den specifika TV modellen men jag funderar på om det är värt att köpa den nu eller om priset eventuellt kommer att sänkas med 2000kr under Black friday som är nästa månad.
Dessutom som student är pengarna på kontot inte tillräckligt, har endast 6000kr tillgodo i år(Till ett TV köp alltså). Om betalningen kan fördröjas till slutet av Januari nästa månad/ början av Februari så skulle pengarna räcka tack vare studentstödet från CSN. Eftersom fakturan kan betalas 30-60 dagar efter köp av TV så skulle det kanske vara smartare att köpa under Black friday då fakturan i så fall räcker till slutet av Januari. Men som sagt jag skulle vilja veta vad ni tänker, är jag helt dum i huvudet? för "fin" TV? vänta tills Black friday eller köp nu? vänta tills mellandagsrean? köra på delbetalning?

BTW orsaken till TV köp är PS4 Pro, KS7005 erbjuder HDR premium upplevelse samt HDR mode och Game mode samtidigt vilket bara ger 21ms input lag i spel.

Länk: https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/46-50tum/samsung-ue49...

Permalänk
Inaktiv

Kommer du sitta 1.5 meter från tv:n? Om inte, köp en riktigt bra 1080p som fått bra i tester och omdömen istället.

Se här: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-rel...

Permalänk
Medlem

Jag skulle i alla fall inte ta den på 12 månader brukar vara skönt att ha det betalt. Så kika på blackfriday om de blir bra pris eller om de höjer den dagarna innan för att sedan sänka.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Crockett: Jag kommer nog sitta runt 1.5 meter från TV faktiskt. Hur som helst, det är egentligen inte 4K upplösningen som intresserar mig utan HDR funktionen. Som studerande dataspelsutvecklare vill jag veta varför alla spelutvecklare prisar HDR. Om det funnits HDR kompatibla 1080p apparater hade jag köpt en direkt men eftersom det inte existerar, åtminstone inte en "bra" 1080p HDR apparat så blir jag tvingad till att skaffa en 4K skärm tyvärr.

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Känns faktiskt som den bästa lösningen. Frågan är dock om populära TV apparater (KS7005 är top 5 i Sverige) faktiskt sänks mycket under Black friday?
Jag menar om efterfrågan redan är så pass hög varför ska man då sänka priset, även om det är ett speciellt event?

Permalänk
Bildexpert 📺

Generellt sänks priser rejält nu med black friday och mellandagsrean. De modeller som finns kvar framåt vårkanten kommer sänkas ytterligare en bit när det ska skapas plats för 2017-modellerna.

Att köpa en Full HD-modell 2016 innebär att man antingen tittar på budgetsegmentet eller i bästa fall en bättre 2015-modell som råkar finnas kvar. Men är man då ute efter HDR och modern kapacitet är det de bättre 4K-modellerna som gäller.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Sänks priset så pass mycket på en högt efterfrågad TV modell? har ingen koll personligen men skulle vara bra att veta.
Förstår att priset sänks mycket på 2016 modellerna under våran nästa år men är fortfarande tveksam till att priset kommer att sänkas så pass mycket under Black friday.

Permalänk
Bildexpert 📺

@simpa975: Omöjligt att svara på. De vet endast butikerna själva dagarna innan rean.

Men det är i alla fall stor sannolikhet att priserna sjunker. Lite mindre att de ligger kvar och väldigt liten sannolikhet att de ökar. Så köp du om det kliar.