Permalänk
Medlem

Låg fps csgo

Hej jag har denna dator dator Och har 100-200 fps. Ska den klara av att köra 250 fps eller kan den inte klara det? Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av Acke1111:

Hej jag har denna dator dator Och har 100-200 fps. Ska den klara av att köra 250 fps eller kan den inte klara det? Tacksam för svar

Låter kanske lite lägre än vad man bör förvänta sig, men har en vän med samma dator som får samma fps som du säger. Uppdatera grafikkorts drivrutinerna så kanske de gör skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

@gylldevik: var gör jag de? Är nybörjare

Permalänk
Medlem

Satt -threads 4 och-high i startalternativ och aktiverat flerkärnig rendering i csgo? Kolla även så du har kryssat för ''maximal prestanda'' alternativet i energialternativ i kontrollpanelen samt att du avaktiverat energibesparing i cs.

Permalänk
Medlem

@DozeN: tack för tipsen fick lite mer fps men vart uppdaterar jag grafikkort grejen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acke1111:

@DozeN: tack för tipsen fick lite mer fps men vart uppdaterar jag grafikkort grejen?

Www.nvidia.com finns drivrutiner (drivers)

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Medlem

@Jan Cogo: Ska man göra nåt nvida konto eller?

Permalänk
Medlem

Hej, jag har samma utmaning med låg fps efter sommarens uppdateringar. Sökt lite och tydligen fler som har det.
i7 4790k @ 4.6 + nvidia 960 + 16gb ram - Droppar ner till 200 i smokedueller vilket jag aldrig gjorde förr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acke1111:

@Jan Cogo: Ska man göra nåt nvida konto eller?

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Du behöver inget konto.
Välj GTX 1070 och Windows 10 64bit.

Permalänk
Skrivet av krillee:

Hej, jag har samma utmaning med låg fps efter sommarens uppdateringar. Sökt lite och tydligen fler som har det.
i7 4790k @ 4.6 + nvidia 960 + 16gb ram - Droppar ner till 200 i smokedueller vilket jag aldrig gjorde förr...

Bara 200? Droppar ner till 100 :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag droppar fortfarande ner till 100-200 fps kan nån ge något tips mer?
Skulle vara jätte shysst

Permalänk

Ser inte varför ni ska ha så mycket fps. Kör ni 240hz skärm?
Men det borde vara möjligt att få mer.

Polaren kör gtx 660 och 2600k i 4.7ghz och får ut 300-400 fps.

Permalänk
Medlem

cs-go är så cpu baserat idag! ju mer man klockar upp prollen ju mer fps får man har jag märkt.

Permalänk
Medlem

Jag har en ganska dålig skärm men ska det förstra fps. har en i5 6400k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acke1111:

Jag har en ganska dålig skärm men ska det förstra fps. har en i5 6400k

Nån K har du inte mannen utan en vanlig i5 6400 som typ knappt går att klocka då den ej är upplåst!
Att köpa datorer via elgianten mfl är ett ganska dåligt val då man kan vända sig till andra datoraffärer där du kan skräddarsy din egen för att kunna maxa ur den till ditt eget tycke för att göra den snabbare.

Du får googla om inställningar eller gå via youtube som jag har gjort för att få ut mera fps/prestanda.
Men Valve har gjort att cs-go är så dåligt optimerat idag att människor med dyra burkar inte får ut nån speciell fps i alla fall.
Vi får vänta på att Valve öppnar ögonen och lyssnar på oss dödliga för att försöka fixa till cs-go.

Permalänk
Medlem

@120hz: Kan det också vara skärmen? Har en skit dålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acke1111:

@120hz: Kan det också vara skärmen? Har en skit dålig

Nä tveksamt!

Permalänk
Medlem

Har du kollat hur mycket du belastar gpu, cpu och minne när du spelar? Om något av dom ligger på 100% eller nära 100% när du spelar så vet du vad som stryper.

Samma sak, har du kollat temperaturer på cpu, gpu etc när du spelar? Kan vara så att något blir väldigt varmt och throttlar.

En sak som är att rek färdiga märkesdatorer är att formatera och köra in en ren installation av windows, och då menar jag inte backupen som brukar finnas på en backuppartition. Märkesdatorer kommer med väldigt mycket programvara som kallas bloatware, bloatware'n kan ofta ligga på i bakgrunden och äta t.ex. minne och cpu.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@SvanteP: Hur kollar jag värmen eller belastningen då? Eller står det nån stans

Permalänk
Medlem

Kan jag få hjälp snälla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acke1111:

Kan jag få hjälp snälla?

https://www.google.se/search?q=kolla+v%C3%A4rme+cpu&ie=utf-8&...

REALTEMP
HWMONITOR
mfl mfl

Permalänk
Medlem

Jag förstår typ ingen av dom där hemsidorna :/

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Hwmonitor, bara att ladda ner och installera. I programmet så står temperatur och belastning.

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Hmm jag får runt 300-500 fps med gtx 1080. Har du "Hög prestanda" igång på Energialternativ? Och multicore rendering igång i spelet?

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk

Något är fel!

Permalänk
Avstängd

@Pappageno: Vad kan det vara då?

Permalänk
Medlem

Om jag skulle upgradera något i datorn för att få en bättre fps vad skulle det vara då, skulle det vara ram-minnen eller processorn? För på grafikkortet är det inge fel på iallafall. Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Ny del till spel

Om jag skulle vela få bättre fps när jag spelar cs:go. Vad skulle jag upgradera i min dator för att få runt 200-fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acke1111:

Om jag skulle vela få bättre fps när jag spelar cs:go. Vad skulle jag upgradera i min dator för att få runt 200-fps.

Ska vi gissa oss till vad du har för komponenter i datorn idag tycker du?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Acke1111:

Om jag skulle vela få bättre fps när jag spelar cs:go. Vad skulle jag upgradera i min dator för att få runt 200-fps.

Ja, du behöver nog dela med dej av dina komponenter, och vad har du för skärm? Om du vill kunna se alla 200fps behöver du en 200+ Hz monitor.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!