Razer Kraken 7.1 Chroma - Datorn registrerar inget ljud

Permalänk
Medlem

Razer Kraken 7.1 Chroma - Datorn registrerar inget ljud

Förtydligande av titeln: Ljudet från mina hörlurar fungerar egentligen prima då jag har allt av bra kvalite. Problemet är dock att min dator inte registrerar någon form av aktivitet av ljudnivå.

Hörlurarna är av USB-uttag och micken har inte alls samma problem. Som jag kommer visa i en printscreen längre ned kan ni se att ljudnivå inte existerar trots att jag har youtube och spotify musik uppe.

Jag har uppdatterat alla drivrutiner samt avinstallerat Razer Synapse och testat att köra på båda programmets drivrutiner samt windows, ingen skillnad.

Detta blir ett problem då vissa program som exempelvis när jag streamar. De som tittar kan inte höra något annat förutom jag som snackar i micken (då micken inte har alls samma problem) men även ljudet från teamspeak av mina vänner (inte helt säker på denna punkt men har för mig så).

Har googlat och inte hittat någon lösning på problemet. Det är ju trots allt ett väldigt lätt problem men som skapar så otrolig frustration.

Kan någon på något minsta sätt hjälpa mig?

Printscreen: https://gyazo.com/da00bac4f2a51fd790d071fe1c498100

Permalänk

Har du möjligt att testa med ett icke usb headset ?

Tyvärr har jag hört folk som har mer problem med sina nya headset som kör usb än om de kör de gamla kontakterna

Gäller både windows 7 och windows 10 av det jag testat och hört

Permalänk
Medlem

@Zeruel_2nd: Har högtalare med AUX uttag som funkar perfekt. Jag testade att lyssna på mig själv när jag prata i micken och det registrerades tydligt. Det är som att datorns appar i form av spotify, google chrome samt spel inte fungerar men andra ljud som exempelvis skrivbordsljud är fullt okej.