LG G5 eller Nexus 6P? Vad är mest för pengarna?

Permalänk
Medlem

LG G5 eller Nexus 6P? Vad är mest för pengarna?

Min Xperia Z3 sjunger på sin sista vers och jag tycer det har blivit dags att införskaffa mig en ny mobiltelefon. Just Nexus 6P och LG G5 verkar vara väldigt prisvärda i dagens läge tycker jag. G5 är nog lite snabbare medans Nexus 6P har bättre display, batteri och kamera?
Jag är van vid att batteriet ska hålla hela dagen som det gjort med min Z3, brukar ha 30% kvar vid vid kvällen. Är G5:ans batteri för litet?

Hade egentligen tänkt köpa en Iphone 7 plus denna höst men jag vart så himla besviken av displayen på den telefonen.

Permalänk
Medlem

@Kcce: Lg g5 känns ju inte direkt aktuell, speciellt då de lagt ner modulärgrejen på den.

Permalänk
Medlem

Jag valde 6p. Väldigt trevlig lur även om den är aningen stor för enhandsanvändande.
(Gick själv från en Z2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

@Kcce: Lg g5 känns ju inte direkt aktuell, speciellt då de lagt ner modulärgrejen på den.

Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

http://www.swedroid.se/rykte-lg-lagger-ned-satsningen-pa-modu...

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta LG G5 pga processorn. Den kör Snapdragon 820 vilket är en väldigt snabb processor, snabbaste som Android har och den är från i år. Nexus 6P kör fjolårets Snapdragon 810 vilket är en processor som fått mycket kritik för att den hela tiden klockar ner sig för den blev för varm. Det är också 1GB mer RAM i LGn.

Men alltid nice med Nexus och få standard Android utan massa extra grejs och vara först med uppdateringar. Men läste mycket negative recensioner av Snapdragon 810 när den kom förra året så skulle hålla mig borta från den.

Man måste ju inte köpa moduler till LGn.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Mina vänner har båda och det finns absolut bättre telefoner på marknaden i dagsläget.

Ex. OnePlus 3 (eller kommande 3T med snap 821). Batteriet har oftast ca 10% i slutet av dagen med relativt tung användning.

Permalänk
Medlem

Vet ni om man kan kräva t.ex. elgiganten/mediamarkt/netonnet om det finns en gap på lg g5an?
Dvs, att de fixar det. En kille berätta på ett YT klipp om att han krävde dem han köpte av att fixa gapen som finns, vilket de gjorde.

"gap":
http://d2rormqr1qwzpz.cloudfront.net/photos/2016/04/26/87439-...

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Vet ni om man kan kräva t.ex. elgiganten/mediamarkt/netonnet om det finns en gap på lg g5an?
Dvs, att de fixar det. En kille berätta på ett YT klipp om att han krävde dem han köpte av att fixa gapen som finns, vilket de gjorde.

"gap":
http://d2rormqr1qwzpz.cloudfront.net/photos/2016/04/26/87439-...

Ny mobil eller vad gjorde dom?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar