Permalänk

Borde jag ha mer fps?

Tjena jag sitter och lirarar cs och tycker att jag borde ha betydligt bättre fps. Har flera vänner med betydligt sämre datorer men uppnår mycket högre fps. Vet folk som sitter på 770 och gammla i5:or och ligger på 300fps. Har alla senaste drivrutiner. Just nu har jag 120 till 200fps. Är ganska okunnig så jag vänder mig till er. Så är d vad man kan förvänta sig av min dator eller borde den kunna kräma ut lite mer?
CSGO settings:
4:3 & allt på lågt.

Specs:
Chassi: NZXT S340 (black)
GPU: MSi GEFORCE GTX 960 4G
CPU: intel core i7-6700 Skylake
Motherboard: ASUS z170-P (LGA1151)
SSD: SAMSUNG 850 EVO 250GB
SATA: SEAGATE (1TB)
Ram: 2x8 Kingstone
OS: Windows 10 home 64-bit

Permalänk
Medlem

Satt -threads 4 och-high i startalternativ och aktiverat flerkärnig rendering i csgo? Kolla även så du har kryssat för ''maximal prestanda'' alternativet i energialternativ i kontrollpanelen samt att du avaktiverat energibesparing i cs.

Permalänk
Medlem

vilka banor mäter du i?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Folk ljuger. Men ja det låter lite konstigt att en 6700 inte skulle orka mer än 200 när du hamrat ner inställningarna så mycket att grafikkortet inte spelar någon roll längre.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Finns det någon maxfps inställning i cs?

Visa signatur

.

Permalänk

@fragwolf: Yes har fps max: 0 alltså hur mkt som hellst

Permalänk

@Masyve: Håller med

Permalänk

@DozeN: Stort tack nu ligger jag på 200 till 400 fps! TACK!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbkvgrenen:

@DozeN: Stort tack nu ligger jag på 200 till 400 fps! TACK!!!

De lungt Finns en del andra mer avancerade tweaks om man söker runt lite, men 400fps är ju bra nog

Permalänk
Skrivet av DozeN:

De lungt Finns en del andra mer avancerade tweaks om man söker runt lite, men 400fps är ju bra nog

Vad tycker du om att överklocka gpun? Skulle d vara nåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbkvgrenen:

Vad tycker du om att överklocka gpun? Skulle d vara nåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det hjälper jättemycket men någon fps mer ger det nog. Det ger mer att överklocka cpu för cs, men du har ju en icke K så det går inte.

Permalänk

@DozeN: Överklocka mitt grafikkort går väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbkvgrenen:

@DozeN: Överklocka mitt grafikkort går väl?

Ja men det hjälper sannolikt inte ett dugg när du kör med såna settings. Grafikkortet jobbar knappt ändå, har det mer kraft är det bara mer av det som inte jobbar liksom. CPU och GPU fungerar så att den ena håller tillbaka den andra hela tiden, beroende på vilken som det spelet kräver mest av. Inte alltid men generellt som regel kan man säga att bra grafik = GPU, väldigt hög FPS = CPU och kombinationen av bägge så blir det en jävligt dyr dator á la Youtube-filmer, typ.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!